Träningstråden

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Tycker han flänger och slänger med både kroppen och hantlarna väldigt mycket. Särskilt med bicepsträningen. Han har förvisso nått resultat. :rolleyes:

Jaa han fuskar ju nått förbannat när han kör bicepscurl. Sen sätter jag en halv gris på att resultaten till största del beror på icke legala preparat (kanske är lagliga i USA, inte fan vet jag).

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Allbäck, är det du? :confused:

Hoppas du tillfrisknar snabbt.

var faktiskt tvungen att googla för att se vad du menade :gnissla

Jaa han fuskar ju nått förbannat när han kör bicepscurl. Sen sätter jag en halv gris på att resultaten till största del beror på icke legala preparat (kanske är lagliga i USA, inte fan vet jag).

han har tränat på en extrem nivå hela sitt liv, tror nog han vet vad som funkar för honom när det gäller träning :tummenupp sen är det inte många som kan uppnå hans fysik oavsett hur mycket de stoppar i sig.

för övrigt kollar folk konstigt på en när man hoppar in på kryckor och kör ett pass som är hårdare än något de kört i sina liv :D :D

Last edited:

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Jaa han fuskar ju nått förbannat när han kör bicepscurl.

Ja,det genereras ändå förstås en belastning vilket tvingar musklerna att anpassa sig. Men kroppen bestås även av skelett, leder, muskelfästen osv. vilket tar mycket stryk.

Jag känner flera fd. proffs inom byggar Sverige som förstört sina kroppar helt, de vaknar men värk och sommnar med värk.

De resonerade precis som alla andra allvetare enligt "det händer inte mig,jag vet jag jag gör till skillnad mot alla andra".

Jo visst, ända till verkligheten kommer ikapp.

Sen sätter jag en halv gris på att resultaten till största del beror på icke legala preparat (kanske är lagliga i USA, inte fan vet jag).

Självklart är det så.

Dominator-Rocks

Guest
Faan vad jobbigt och tråkigt det är att träna, jag har kört 1tim varje dag nu i 5 dagar och jag spyr av tristess :zpy så jävla tråkigt och jobbigt :mad:
Har bara lust att skita i alltihopa sätta mig ner framför datorn och käka chips :)

Är det såhär för alla?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Faan vad jobbigt och tråkigt det är att träna, jag har kört 1tim varje dag nu i 5 dagar och jag spyr av tristess :zpy så jävla tråkigt och jobbigt :mad:
Har bara lust att skita i alltihopa sätta mig ner framför datorn och käka chips :)

Är det såhär för alla?
Tvärt om för mig.

Jag skulle egentligen inte träna idag, men jag känner mig lite slö och vill iväg och simma en timme. Det är vad man gör det till :tummenupp

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
var faktiskt tvungen att googla för att se vad du menade :gnissla

han har tränat på en extrem nivå hela sitt liv, tror nog han vet vad som funkar för honom när det gäller träning :tummenupp sen är det inte många som kan uppnå hans fysik oavsett hur mycket de stoppar i sig.

för övrigt kollar folk konstigt på en när man hoppar in på kryckor och kör ett pass som är hårdare än något de kört i sina liv :D :D

Säger inte emot, han vet alldeles säkert hur HAN ska träna för att bygga massa, men det är ironiskt när man läser artiklar med proffsbyggare i världseliten som alltid ältar hur stenhårt och strikt de tränar och det aldrig går att bygga några muskler om man fuskar. Hans bicepscurl i den videon tycker jag iallafall var ett klockrent exempel på fusk av utförandet. Men han kanske redan hade kört slut på sina biceps, vad vet jag.

Förmodligen har du rätt i att det inte finns många som kan nå hans nivå även om de hade tryckt både piller och sprutor. Jag konstaterar bara att han aldrig nånsin hade vunnit mr. O eller ens varit i närheten av den kroppen utan de preparaten.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Säger inte emot, han vet alldeles säkert hur HAN ska träna för att bygga massa, men det är ironiskt när man läser artiklar med proffsbyggare i världseliten som alltid ältar hur stenhårt och strikt de tränar och det aldrig går att bygga några muskler om man fuskar. Hans bicepscurl i den videon tycker jag iallafall var ett klockrent exempel på fusk av utförandet. Men han kanske redan hade kört slut på sina biceps, vad vet jag.

Förmodligen har du rätt i att det inte finns många som kan nå hans nivå även om de hade tryckt både piller och sprutor. Jag konstaterar bara att han aldrig nånsin hade vunnit mr. O eller ens varit i närheten av den kroppen utan de preparaten.

du har helt rätt, vad som står i tidningarna ska tas med en stor nypa salt, det handlar om att lära sig grunderna inom träning och att sen lära känna sin egen kropp för att bli stor.

självklart

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk

Är det såhär för alla?
Nä, jag tränar 16 timmar/vecka fördelat på sex dagar. Fast den sjunde dagen skiter jag i allt och äter chips. :)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Nä, jag tränar 16 timmar/vecka fördelat på sex dagar. Fast den sjunde dagen skiter jag i allt och äter chips. :)
Shit, det är inte lite, är det teknik med i träningarna eller är det belastning hela tiden?

Själv har min träning sett ut såhär senaste 7 dagarna:
1 Vilodag
7 Träningspass
4 timmar simmning
1.5 timmar Löpning
1 timme styrketräning

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har kört 6 pass gym o 2 pass fotboll dom senaste veckorna, det kändes på så den här veckan har jag vilat.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Faan vad jobbigt och tråkigt det är att träna.. Har bara lust att skita i alltihopa sätta mig ner framför datorn och käka chips :)

Är det såhär för alla?

App..app app....:mattias var glad för att du KAN träna.

Vad tränar du?? Är det olika saker eller kör du på med samma.??

Det ska såklart inte kännas tråkigt. Och det ska inte kännas som ett tvång, utan att det är någonting du gör för att du mår bra och får en kick av det.

Prova att slå ner arlset och vräk i dig chips. Du mår garanterat INTE bra. :)
Men då får du kanske motivationen tillbaka. Och leta fram en träningsform som passar för dig.

Själv har jag fått totalt träningsförbud p.g.a av en överbelastningsskada i ljumsken/höften. Käkar medicin mot muskelinflammation och har gjort en röntgen. Ska på återbesök om några dagar så får vi se vad ortopeden säger.

Är van att träna minst 6-7 ggr. i veckan och från det, till 0 är en jävla omställning. Det känns så jävla surt att jag blir alldeles deppig. :(

Jag längtar plågsamt mycket tills jag får ta på mig löparskorna igen.

Har aldrig förr blivit tvungen att tvångsvila såhär länge och det är inte kul. Jag kommer njuta av varje sekund sen när jag kan använda min kropp hur jag vill.

D-R kör hårt nu och NJUT av träningen..!! :tummenupp

//Mad

Dominator-Rocks

Guest
App..app app....:mattias var glad för att du KAN träna.

Vad tränar du?? Är det olika saker eller kör du på med samma.??

Det ska såklart inte kännas tråkigt. Och det ska inte kännas som ett tvång, utan att det är någonting du gör för att du mår bra och får en kick av det.

Prova att slå ner arlset och vräk i dig chips. Du mår garanterat INTE bra. :)
Men då får du kanske motivationen tillbaka. Och leta fram en träningsform som passar för dig.

Själv har jag fått totalt träningsförbud p.g.a av en överbelastningsskada i ljumsken/höften. Käkar medicin mot muskelinflammation och har gjort en röntgen. Ska på återbesök om några dagar så får vi se vad ortopeden säger.

Är van att träna minst 6-7 ggr. i veckan och från det, till 0 är en jävla omställning. Det känns så jävla surt att jag blir alldeles deppig. :(

Jag längtar plågsamt mycket tills jag får ta på mig löparskorna igen.

Har aldrig förr blivit tvungen att tvångsvila såhär länge och det är inte kul. Jag kommer njuta av varje sekund sen när jag kan använda min kropp hur jag vill.

D-R kör hårt nu och NJUT av träningen..!! :tummenupp

//Mad

Mår bättre gör jag ju när jag tränar inget och snacka om men fortfarande tråkigt under själva träningen.

Jag kör ju mest kondition (90% typ) crosstrainern ger mest men är tråkigast sen kör jag inlines och MTB.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Mår bättre gör jag ju när jag tränar inget och snacka om men fortfarande tråkigt under själva träningen.

Jag kör ju mest kondition (90% typ) crosstrainern ger mest men är tråkigast sen kör jag inlines och MTB.
Jo kondisträning är sjukt tråkigt. För att motivera mig kör jag med lite smått autistiska tankeövningar, intalar mig själv att jag ska passera nästa lyktstolpe på exakt 25 steg, hinna fram till en viss punkt på en viss tid, får bara träffa skarvar med vänsterfoten osv. Jättefriskt. Löpning är dock det enda som jag lyckas hålla på med längre än 10 minuter. mp3 är ett måste. Löpband är kasst och att springa i stan funkar inte lika bra som terränglöpning.

Angående träning innan frukost, bytte taktik i morse och tänkte promenera istället. Efter nån kvarts promenad så hade kroppen vaknat tillräckligt så jag kunde börja jogga så smått, och till slut hade jag lufsat mig en halvmil. Inte nåt maraton direkt, men om man tar det lugnt i början kan man kanske vänja sig vid morgonmotion. :)

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nu väger jag visserligen ca 20kg mer än du men, haha, jag klarar fan inte många chins om man gör dem rätt och hakan ska över stången. Åas tränar jag aldrig på det heller.

Imponerande Kantian, ditt lilla kraftpaket. :tummenupp
Snarare senpaket. Jag tröttnade på vanlig styrketräning och hur överkroppen började bli lika smidig som ett däckjärn.

Nu är jag lika smidig som en chey :banana

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Jag har en fråga som någon insatt person kanske kan svara på. :) För ett par veckor sedan körde jag biceps, ca 20 set (4 övningar). Det gick jättebra så jag körde på och lyfte mer än vad jag brukar. Två dagar senare hade jag en jävla träningsvärk (som man brukar) men sen blev den värre och min ena arm svullnade jättemycket. Jag fick massa vatten i den och kunde inte räta ut helt. Hörde att detta kallas DOMS (om det nu är det jag hade). Jag har fått detta 4 ggr, en gång svullnade båda armarna upp. Min fråga är hur fan kan man undvika detta och varför har jag fått detta 4 ggr? Jag lyfter ju tugnt för mig men det är ju inte mycket egentligen kanske. Hela grejen med att träna är ju att man vill lyfta tyngre.

Någon som råkat ut för samma? :va

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Arg på mig själv att jag inte stretchar efter jobbet/under arbetstid då jag arbetar med fotpedaler, måste bli ändring på detta. Blir nog ett besök hos massören i veckan.

Saknar simningen något jävulskt nu när badhuset är stängt men det ska bli underbart med nya fräscha banor/anläggning, tack o lov att roddmaskinen/lösa vikter finns hemma annars hade jag fullkomligt klättrat på väggarna.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Magträning

Situps är ju så sjukt tråkigt.

Provade ett såntdär hjul som man håller i så man ser ut som en skottkärra häromdagen men det klarade inte min fakking axel av :mad:

Finns det några sånnadär tvshop magtränare som är bra, vad tror ni om den här?

7177658372.jpg

[YOUTUBE-ID]u5G-mz5tp58[/YOUTUBE-ID]

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Situps är ju så sjukt tråkigt.

Provade ett såntdär hjul som man håller i så man ser ut som en skottkärra häromdagen men det klarade inte min fakking axel av :mad:

Finns det några sånnadär tvshop magtränare som är bra, vad tror ni om den här?

Vi har en sådan på gymet, men jag kan inte säga att jag gillar den...
Svinlätt utan vikter, och när du lägger på lite så blir det omöjlig att få till rörelsen. Kanske att den kan funka om du kört mage 50 set innan :rolleyes:

Nej, tacka vetja situps på en Pilatesboll :Bugar

Dominator-Rocks

Guest
Vi har en sådan på gymet, men jag kan inte säga att jag gillar den...
Svinlätt utan vikter, och när du lägger på lite så blir det omöjlig att få till rörelsen. Kanske att den kan funka om du kört mage 50 set innan :rolleyes:

Nej, tacka vetja situps på en Pilatesboll :Bugar

Jag är rätt så klen kanske duger åt mig.

Tränar inte på gym och vill ha lite små grejer hemma så man kan hålla bort ölmagen lite ;)

Sittups på en pilatesboll :dummer pics or it didnt happen

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...