Träningstråden

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag fortsätter med en av mina favoriter när det gäller att peppa sig inför ett pass:

[YOUTUBE-ID]L0zDME_0f48[/YOUTUBE-ID]
Människokroppen är smått otrolig.

Tjo! Hur går det med träningen boys (and girls) ?

Själv körde jag intervaller på roddmaskinen igår, sista 500metern gick på 1:38, efter det körde jag rygg + biceps i gymmet och gjorde nytt pb i chins, 14st.

Bra dag överlag, mina mål på 16chins och under 7 minuter på 2km börjar närma sig :tummenupp

Nå, beach 2011 nån?
Hur mycket väger du? 14 låter väldigt lågt men jag är förvisso lättviktare :hihi

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Människokroppen är smått otrolig.

Hur mycket väger du? 14 låter väldigt lågt men jag är förvisso lättviktare :hihi
Jag klarar typ 6, då bajsar jag nästan på mig.
Men det är en sån där övning man aldrig kör.

är väl fortfarande en myt att träning före frukost skulle bränna mer fett :va
Jag har inte sett det avsnittet på mythbusters, så det är nog fortfarande gångbart.

Last edited:

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Drygt 80kg just nu. Men 14 chins är inte lågt oavsett vikt, mind you :gnissla

Hur många gör du egentligen?

Bra jobbat!

Själv har jag lagt av nästan helt med styrketräning, blir nästan bara kondition.
Men kom ihåg under de år man styrketräna lite halvseriöst att jag då aldrig var i närheten av 14 .. och då är man ändå en lättviktare.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Bra jobbat!

Själv har jag lagt av nästan helt med styrketräning, blir nästan bara kondition.
Men kom ihåg under de år man styrketräna lite halvseriöst att jag då aldrig var i närheten av 14 .. och då är man ändå en lättviktare.
Tack, jag har inte tränat styrke "seriöst" på rätt länge heller, kör 2 pass per vecka ungefär och delar upp kroppen i två olika pass.

Men jag har ökat en 9kg i vikt sen jag fick nytt jobb, så chinsen har blivit tyngre, fast jag har ökat från 8reps till 14 som sagt.

Kondis är vad som gäller =)

Dominator-Rocks

Guest
Provade att träna direkt på morgonen nu, klockan pep jag skuttade upp och fyllde på vatten i flaskan och sen på crossttrainern mm nu en timma senare äre skönt men det var attans jobbigt :3freak

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Drygt 80kg just nu. Men 14 chins är inte lågt oavsett vikt, mind you :gnissla

Hur många gör du egentligen?
Förlåt, jag lät lite tyken, det var inte meningen. Jag brukar dra 20x3 utan belastning, väger förvisso 10kg mindre och hänger på apstången varje pass.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Förlåt, jag lät lite tyken, det var inte meningen. Jag brukar dra 20x3 utan belastning, väger förvisso 10kg mindre och hänger på apstången varje pass.
Ingen fara, jag tar inte åt mig. Du är ju exeptionellt duktig, i SM gjorde de som mest 30 reps för några år sedan.

Har du några tips för att göra många chins?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Ingen fara, jag tar inte åt mig. Du är ju exeptionellt duktig, i SM gjorde de som mest 30 reps för några år sedan.

Har du några tips för att göra många chins?
Jag brukar slänga i 10kg i ryggan och sedan utföra rörelsen överdrivet långsamt, 5sek upp och 5sek ner. Annars gäller självklart att koppla in hela kroppen, ända ned till tåspetsarna, för att eliminera dödvikt.

Och givetvis att värma upp ordentligt, annars dör armarna vid 10reps.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Provade att träna direkt på morgonen nu, klockan pep jag skuttade upp och fyllde på vatten i flaskan och sen på crossttrainern mm nu en timma senare äre skönt men det var attans jobbigt :3freak
Motionera på morgonen är nog det sämsta jag prövat. Naturvidrigt. Grannarna funderade nog över vad jag höll på med när jag sprang ut genom porten, stannade efter 10-15 meter och kräkfärdig lunkade tebax in i huset.

Dominator-Rocks

Guest
Motionera på morgonen är nog det sämsta jag prövat. Naturvidrigt. Grannarna funderade nog över vad jag höll på med när jag sprang ut genom porten, stannade efter 10-15 meter och kräkfärdig lunkade tebax in i huset.

:hihi

Det var förbannat tungt och jag upplevde att jag det var 30-40% tyngre en ett vanligt kvällspass.

Jag har inte kört någe mer morgonpass.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
nä jag tog honom för hårt bakifrån så jag förstörde ledbandet i ena knät :3freak

Allbäck, är det du? :confused:

Hoppas du tillfrisknar snabbt.

Nu väger jag visserligen ca 20kg mer än du men, haha, jag klarar fan inte många chins om man gör dem rätt och hakan ska över stången. Åas tränar jag aldrig på det heller.

Imponerande Kantian, ditt lilla kraftpaket. :tummenupp

Jag fortsätter med en av mina favoriter när det gäller att peppa sig inför ett pass:

Tycker han flänger och slänger med både kroppen och hantlarna väldigt mycket. Särskilt med bicepsträningen. Han har förvisso nått resultat. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...