Träningstråden

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
7 minuter på 2000m låter rätt bra ändå, sist jag slökörde drog jag 5000m på ca 20 minuter. Kör visserligen med tyngsta motståndet och aningen moderat tempo.
Får inga känningar alls i underamarna när jag ror, men ibland skiftar jag mellan att hålla vanligt och under sas, då tar det rätt gott på biceps oxå.
Jag kör också på högsta, men vad jag förstår så gör man samma arbete oavsett inställning. Har du på lägre motstånd så får du dra fler gånger för att komma samma sträcka.

7:00 på 2000 är ju 1:45 tempo, så helt långsamt är det ju inte. Men kanske ett relevant mål iaf.

Ska prova köra med omvänt grepp nån gång och se om det löser sig. :tummenupp

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har svårt att se det där som någon motivation.. jag blir snarare omotiverad. Men som tur är så är vi alla olika! :tummenupp

Ja ro mot dom där eller ta ut dom i löparspåret så får vi se om dom har kvar samma påklistrade leende :D

Vad heter han, Chris Harnell ? Där har vi fin fysik.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ja det är imponerande måste jag säga. Så mycket tid och annat som är nerlagt. Men det är inte vackert.

Som typisk svensk så tycker jag "lagom är bäst".

hehe håller till viss del med även om jag har svårt att vara lagom :D

Har svårt att se det där som någon motivation.. jag blir snarare omotiverad. Men som tur är så är vi alla olika! :tummenupp

hehe, jag ser det mest som motivation till att bli större, inte till att faktiskt försöka nå deras storlek.

Ja ro mot dom där eller ta ut dom i löparspåret så får vi se om dom har kvar samma påklistrade leende :D

Vad heter han, Chris Harnell ? Där har vi fin fysik.

många av dem har faktiskt rätt så brutal kondition, även om det är svårt att tro ibland :D

jepp chris harnell har en rätt lagom fysik.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Då kommer ju genast frågan; Vad anser du är "Brutal kondition" ?

okej kanske överdrivet, men många tror att bara för de har mycket muskler så börjar de stöna som överviktiga personer bara de gör lite cardio.

Jag fortsätter med en av mina favoriter när det gäller att peppa sig inför ett pass:

är inte ett större fan av jays fysik men det var en bra video och han såg faktiskt helt okej ut i den.

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjo! Hur går det med träningen boys (and girls) ?

Själv körde jag intervaller på roddmaskinen igår, sista 500metern gick på 1:38, efter det körde jag rygg + biceps i gymmet och gjorde nytt pb i chins, 14st.

Bra dag överlag, mina mål på 16chins och under 7 minuter på 2km börjar närma sig :tummenupp

Nå, beach 2011 nån?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Planen var ju att jag skulle börja deffa nu den 1:a, men fan vad jag gruvar mig. :)

Var o tränade nyss, ska äta lite nu sen en långpromenad.
Bara hundjävlen kunde komma tillbaka från exet så man har nån anledning att gå ut o röra på sig då!!!

Dominator-Rocks

Guest
Nu är jag en degklump igen efter en massa förkylningar kreksjukor och skit så har jag faan inte tränat ordentligt på en månad.

Tänkte att nu när jag är arbetlös så kunde jag riva av träningen direkt på morgonen när ungarna fortfarande är sömniga och glor på tv.

Men man måste väll äta något innan, vad skall jag dra i mig innan passet räcker det med en banan och sen keka efter?

Ge förslag på vad man kan stoppa i sig innan/efter!

Sen så vill jag uppnå resultat snabbt alltså träna relativt hårt 6 dagar i veckan men då har jag en bråkig axel (opererad men fortfarande kass) som det brukar bli inflammation i, kan jag smörja med Voltaren i förebyggande syfte?

Tack på förhand!!

/DR

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Nu är jag en degklump igen efter en massa förkylningar kreksjukor och skit så har jag faan inte tränat ordentligt på en månad.

Tänkte att nu när jag är arbetlös så kunde jag riva av träningen direkt på morgonen när ungarna fortfarande är sömniga och glor på tv.

Men man måste väll äta något innan, vad skall jag dra i mig innan passet räcker det med en banan och sen keka efter?

Ge förslag på vad man kan stoppa i sig innan/efter!

Sen så vill jag uppnå resultat snabbt alltså träna relativt hårt 6 dagar i veckan men då har jag en bråkig axel (opererad men fortfarande kass) som det brukar bli inflammation i, kan jag smörja med Voltaren i förebyggande syfte?

Tack på förhand!!

/DR
Jag äter sällan nåt innan om jag kör morgon pass, men jag stoppar i mig rejält när jag kommer hem istället. Förmodligen inte det bästa ,men det funkar än så länge.

Smörj på med voltaren du, men jag skulle nog hellre ta ett bra liniment/tigerbalsam så du är ordentligt rörlig o mjuk i den.

Dominator-Rocks

Guest
Jag äter sällan nåt innan om jag kör morgon pass, men jag stoppar i mig rejält när jag kommer hem istället. Förmodligen inte det bästa ,men det funkar än så länge.

Smörj på med voltaren du, men jag skulle nog hellre ta ett bra liniment/tigerbalsam så du är ordentligt rörlig o mjuk i den.

Får väll prova utan käk innan då det vore det ultimata, gå upp ur sängen fylla på vattenflaskan och köra!

Dominator-Rocks

Guest
Ska du gå ner i vikt är det perfekt :tummenupp

Nja nått kilo eller två, jag vill mest träna kondition samt få lite muskler så man har bra ork i kroppen inget seriöst muskelbyggande, crosstrainer lite sittups och lite viftande med hantlar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...