Träningstråden

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Ne skifta i vikt är riktigt jobbigt, särskilt då jag fick ryck o börja min deff väldigt tidigt, känns som om jag måste ligga på denna vikt nu ett tag tills efter sommarn ^^
Ne tävlar icke, har tränat 5-6 år nu mestadels för husbehov, men man vill ju alltid bli större =)

sjdå? scen för dig ?

Japp, tävlar i Athletic Fitness.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Trevligt att det fanns en sån här tråd. Drog igång med gymmeriet i höstas och för att bättra på resultaten har jag testat diverse hjälpmedel i piller- och pulverform. Dock säger de olika fabrikörerna olika gällande när man ska knapra i sig grejerna. Till exempel;

Kreatin. En dosering på morgonkulan vs 1h innan träning?
HMB. (Funkar ens detta? Har inte direkt märkt nåt) 3ggr per dag i samband med måltid vs direkt före och efter träning?

Sen proppar jag i mig två laddningar whey 80 per dag för att hålla proteinet uppe typ.

Är 177 lång och väger 75kg. Är rätt nöjd med det förhållandet men tanken med projektet är väl att byta ut en del fett mot kött. Kör gym 4-5ggr/vecka och löpning när jag vill och orkar. Inte så fantastiskt ofta med andra ord. Låter det som ett rimligt upplägg?

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana
Trevligt att det fanns en sån här tråd. Drog igång med gymmeriet i höstas och för att bättra på resultaten har jag testat diverse hjälpmedel i piller- och pulverform. Dock säger de olika fabrikörerna olika gällande när man ska knapra i sig grejerna. Till exempel;

Kreatin. En dosering på morgonkulan vs 1h innan träning?
HMB. (Funkar ens detta? Har inte direkt märkt nåt) 3ggr per dag i samband med måltid vs direkt före och efter träning?

Sen proppar jag i mig två laddningar whey 80 per dag för att hålla proteinet uppe typ.

Är 177 lång och väger 75kg. Är rätt nöjd med det förhållandet men tanken med projektet är väl att byta ut en del fett mot kött. Kör gym 4-5ggr/vecka och löpning när jag vill och orkar. Inte så fantastiskt ofta med andra ord. Låter det som ett rimligt upplägg?

Kom ihåg att det är mycket viktigare med vad och när du äter - vanlig mat alltså... Än vilka kosttillskott du stoppar i dej.
Samt vilan mellan träningspasssen såklart... Kör hårt :tummenupp

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Kom ihåg att det är mycket viktigare med vad och när du äter - vanlig mat alltså... Än vilka kosttillskott du stoppar i dej.
Samt vilan mellan träningspasssen såklart... Kör hårt :tummenupp

Jepp, det är jag med på. Kör mycket kyckling, ris och fulkornspasta och har väl i stort sett lagt ner allt vad pizza och chips heter. Förutom när en riktigt stabil bakfylla råder. Då är det svårt att stå emot det italienska köket :)

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Nu slänger jag mig in i tråden, skummade igenom tråden med 50 sidors intervaller... Vem orkar läsa igenom allt gnabbande på vissa avsnitt ;p

Min grundlinje är: Varierande träning och varierande kost! Hellre göra lite varje dag än inte göra något alls!
Är helt anti tillskott, pulver, ryssar och all annan skit som cirkulerar inom ALLA idrotter! Se hur politiskt korrekt man försöker hålla sig och dra alla över samma kant? ;)

Har tränat (tävlat) simning/livräddning på hög klubb nivå. Arbetat som ridinstruktör/beridare, tränat triathlon, modern femkamp. Håller fortfarande igång med simning + styrketräning ca 3ggr/v och nu det senaste är kickboxning 2ggr/v = 5 träningstillfällen per vecka :)

Vi hörs framöver gubs!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har fatt igang min traning rejalt och det kanns underbart. Forsoker halla 3 ganger i veckan varav en av gangerna ren konditionstraning, mestadels lopning. I ovrigt blir det gymmet.

Har till och med besokt gymmet tva ganger pa under denna semesterresa och jag kom i lordagsnatt! Kan vsserligen beror pa svalt vader med inslag av regn men nu kommer varmen.

Vad galler kosten sa blir man automatiskt mer intresserad av s.k nyttigare mat i samband med traningen.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kör på Max-OT 5 dar i veckan just nu o de går ju som sagt framåt...
Börja skriva upp vikter o sätta mål denna vecka så får se de närmaste veckorna va som hänt.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Aidet: Hur mycket kreatin blir 1 servering? Jag själv kör 20g dagligen uppdelat på 2 tillfällen. Kom ihåg att dricka mycket vatten.
Whey80 kan man säga mycket om, jag föredrar lite snabbare och finare vassle med lite extra på toppen t.ex Optimum Nutrition's 100% whey, trots att det nuförtiden är mitt jobb.
HMB skulle jag skippat, hellre kört på någon pre-workout produkt om du vill ha lite mer fart och pump när du tränar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3e gången..

Har skaffat 3 månaders gymkort med "personlig"tränare på samma gym som polarn tränar på och större delen av jobbet gymar så nu vore det väll fan om det inte skulle bli slut på revbensräknandet i spegeln)

Eftersom målet med tärningen främst är att fixa ryggen och sekundärt att få lite kött på benknoterna så vore väll en gainer bra? nån som testat Gainer pro + cratine mono

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Sen fick jag den härlänken av en tjejkompis men dom kalkylerna stämmer inte så bra va? för enligt dom har jag som väger 85kg är 192 cm lång och har ett midjemått på 80cm ett bmi på 23,1 och en fetthalt på 9% Snitt för det bmi:t ska va 16% så då borde jag ha mindre fett/kg/cm än snitt personen dvs va mer vältränad? Kan omöjligt stämma, är det att jag är så pass lång som fuckar upp allt?

Sen enligt samma sida så bör jag äta 3200 kcal men jag ätter 4-5000 kcal om dagen och har "alltid" gjort det

Last edited:

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Eftersom målet med tärningen främst är att fixa ryggen och sekundärt att få lite kött på benknoterna så vore väll en gainer bra? nån som testat Gainer pro + cratine mono

Borde passa dig så det är bara att köpa. Har precis fått hem just det kittet från gymgrossisten. Körde med twinlabs gainers fuel i unga år och upp i vikt går man. En säck innehåller ca 35 portioner. Kreatinet lär räcka en bra bit längre eftersom doseringen är en tesked om dagen. Kan rekommendera smaken mintchoklad, den är riktigt fin.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
En liten fråga med undantag Thomas.B. Har jag förstått det rätt så har du just kroppsbyggning/näringsersättning som yrke/jobb. Så denna lilla enkla fråga berör nog inte dig. Men välkommen med åsikt och konkret information.

Till min fråga

Ni som har styrketräning som hobby, ta det inte fel nu med att jag kallar det för hobby. Träningen är tung, slitsam, jobbig och muskelutvecklande/krävande. Menar att när man tar steget från hobbynivå till idrottande är när man lägger in tävlingsmoment i träningen. (Bara min personliga åsikt hur man skiljer aktivitetsnivån)

Varför tar ni näringstillskott/ersättning? Är ni så reklamblinda att ni går på precis vad som helst?

Va lite nitiska och granskande till produkterna som finns ute på marknaden och ät en banan :D De pulver som är ute på marknaden är till nytta för de som tränar på frekvent hög nivå t ex regionala och SM nivå.

Jag slåss för att återinföra husmankosten! Bort med piller/pulverburkarna återinför tallriksmodellens poster i gymmen!

Denna bjuder jag på

http://www.miljomat.se/

Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
En liten fråga med undantag Thomas.B. Har jag förstått det rätt så har du just kroppsbyggning/näringsersättning som yrke/jobb. Så denna lilla enkla fråga berör nog inte dig. Men välkommen med åsikt och konkret information.

Till min fråga

Ni som har styrketräning som hobby, ta det inte fel nu med att jag kallar det för hobby. Träningen är tung, slitsam, jobbig och muskelutvecklande/krävande. Menar att när man tar steget från hobbynivå till idrottande är när man lägger in tävlingsmoment i träningen. (Bara min personliga åsikt hur man skiljer aktivitetsnivån)

Varför tar ni näringstillskott/ersättning? Är ni så reklamblinda att ni går på precis vad som helst?

Va lite nitiska och granskande till produkterna som finns ute på marknaden och ät en banan :D De pulver som är ute på marknaden är till nytta för de som tränar på frekvent hög nivå t ex regionala och SM nivå.

Jag slåss för att återinföra husmankosten! Bort med piller/pulverburkarna återinför tallriksmodellens poster i gymmen!
Du har rätt till stor del i det du skriver, dock finns det fördelar med att nyttja de s.k. basprodukterna. Basprodukter i min värld är: Proteinpulver, multivitamin samt fiskolja (omega 3 i folkmun).

// Afterburner

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Vilka är fördelarna med kemiskt(konstgjorda) näringstillskott?
Glömde att exkludera en grupp tidigare. De som av medicinska skäl behöver hjälp med näringsintaget är ett undantag enligt mig.

Basprodukter är vanlig husmankost, det är vad man "grundar" med.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Vilka är fördelarna med kemiskt(konstgjorda) näringstillskott?
Glömde att exkludera en grupp tidigare. De som av medicinska skäl behöver hjälp med näringsintaget är ett undantag enligt mig.

Basprodukter är vanlig husmankost, det är vad man "grundar" med.

Nu pratar du allt i nattmössan är jag rädd. På vilket sätt är ett proteinpulver eller fiskolja kemiska, förutom sötningen och färgämnena (som f.ö. oftast är urvunnet ur rödbeta etc) då?

Kosstillskott är klassat som mat, och inget annat. Detta innebär att samma regler för "kemiska tillsatser" gäller dessa.

// Afterburner

Edit: Dessutom, ordet husmanskost är väldigt flyktigt. Den svenska husmanskosten som det ser ut för många är verkligen inget föredöme då vi tillhör ett av de sjukaste länderna i världen i avseende hjärt/kärl-sjukdomar.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...