Träningstråden

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
ja kosttilskott är komplement.... man kan räkna på hur mkt fisk,kött,kalkon eller annat proteinrik mat du behöver få i dig per dag om du ligger på 2g protein per kroppskilo, det blir mycket pengar för en medelsvensson och konstant ätandet. Säg att du får i dig över 100g protein genom drinkar och resterande 50-70g genom mat så går det utmärkt.
Får man inte i sig mer än 50-70 gram protein genom sin normala kost så har man förmodligen ganska annorlunda matvanor.

Genomsnitligt intag för en vuxen svensk är 70-90 gram, är man dessutom en högenergiförbrukare så hamnar man säkert en bit över 100 gram.

3 - 4 måltider á 40 gram protein är ju inte direkt svårt att få i sig om man äter spannmål, ägg, kött, baljväxter och mejerivaror.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Får man inte i sig mer än 50-70 gram protein genom sin normala kost så har man förmodligen ganska annorlunda matvanor.

Genomsnitligt intag för en vuxen svensk är 70-90 gram, är man dessutom en högenergiförbrukare så hamnar man säkert en bit över 100 gram.

3 - 4 måltider á 40 gram protein är ju inte direkt svårt att få i sig om man äter spannmål, ägg, kött, baljväxter och mejerivaror.

beror helt på matvanor... jag jobbar väldigt växlande tider, har inte alltid möjlighet att laga mat eller planera, men shakern kan jag alltid ta med mig. Dom dagar jag vet hur jag ska jobba lägger jag självklart upp kosten med mer protein intag.

sen äter inte alla kanske ägg,kött eller andra proteinrika måltider varjedag så det där är väl väldigt grovt uppskattat.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kom igen spättan... Vad har du att säga?

Hah, nä dehär e träningstråden, inte mobbningstråden :D
Ge mig tips på vad jag ska handla istället, är vrålhungrig nu för ja tog en jobbig tur på enduron, körde fast hela tiden :gnissla

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Hah, nä dehär e träningstråden, inte mobbningstråden :D
Ge mig tips på vad jag ska handla istället, är vrålhungrig nu för ja tog en jobbig tur på enduron, körde fast hela tiden :gnissla

Då tar vi upp fighten i mobbningstråden! :sissy

Chili con carne! Får du ett prima tillfälle att fylla på proteindepån! Men köp inte Heinz con carne, utan satsa på t ex ICA´s eller ZETA´s blandade konserverade bönor, mager (10 - 12 %) nötfärs, bästa vore ju övermogna tomater, men de är jäkla dyra så konserverade fungerar lika bra. Lök, vitlök, färsk röd chili (styrkan avgör du med att ta bort kärnor + fröväggen) Självklart så serveras ris till och sallad gjord på avokado och färsk hackade bladpersilja, champinjoner, lite balsamvinäger och olivolja! Bon apetite!:banana

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Då tar vi upp fighten i mobbningstråden! :sissy

Chili con carne! Får du ett prima tillfälle att fylla på proteindepån! Men köp inte Heinz con carne, utan satsa på t ex ICA´s eller ZETA´s blandade konserverade bönor, mager (10 - 12 %) nötfärs, bästa vore ju övermogna tomater, men de är jäkla dyra så konserverade fungerar lika bra. Lök, vitlök, färsk röd chili (styrkan avgör du med att ta bort kärnor + fröväggen) Självklart så serveras ris till och sallad gjord på avokado och färsk hackade bladpersilja, champinjoner, lite balsamvinäger och olivolja! Bon apetite!:banana

Bring it on!!

Hrms... ja man kanske skulle ta o prova o göra de, aldrig provat på de..
Då har man maten till imorgon kirrad, bara kvällsmaten o frukosten kvar då..
Lite sugen på varma mackor, hmm... blir inte mkt protein av lite vitt bröd me ost o skinka :S Men de får väl duga...

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Bring it on!!

Hrms... ja man kanske skulle ta o prova o göra de, aldrig provat på de..
Då har man maten till imorgon kirrad, bara kvällsmaten o frukosten kvar då..
Lite sugen på varma mackor, hmm... blir inte mkt protein av lite vitt bröd me ost o skinka :S Men de får väl duga...

Det är fight night här imorgon kväll =)

Va inte så frusen och lat :tungan Chop chop iväg till köket nu och fixa dig näringsrik kvällsmat (gröt, äggröra...) Du kommer att sova gott sen :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är fight night här imorgon kväll =)

Va inte så frusen och lat :tungan Chop chop iväg till köket nu och fixa dig näringsrik kvällsmat (gröt, äggröra...) Du kommer att sova gott sen :)

:näsblod

Åååh, räkmacka vore ju jääävla gött, men vem fan orkar ställa sig o skala räkor :S
Fan fan fan, ja får pysa ner till affärn o strosa runt lite o se va man kan hitta på.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
:näsblod

Åååh, räkmacka vore ju jääävla gött, men vem fan orkar ställa sig o skala räkor :S
Fan fan fan, ja får pysa ner till affärn o strosa runt lite o se va man kan hitta på.

Du får hoppa över till dejtingtråden istället och försöka ragga upp någon blivande fru som är villig att vara din personliga slav... Det krävs träning och hård disciplin från din sida... :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du får hoppa över till dejtingtråden istället och försöka ragga upp någon blivande fru som är villig att vara din personliga slav... Det krävs träning och hård disciplin från din sida... :D

Jag köpte åtminstone räkor, o ja har hällt upp dem på tining nu, återstår att se ifall de stinker räkor här imorrn bitti eller om jag orkade fixa te o äta upp skiten :D

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Jag köpte åtminstone räkor, o ja har hällt upp dem på tining nu, återstår att se ifall de stinker räkor här imorrn bitti eller om jag orkade fixa te o äta upp skiten :D

Okej nu är jag nog väldigt "off topic" men WTF!

Släng inte räkskalen! Gör en underbar räksoppa med sting i från grunden, super smidigt att göra och soppan tar ca 30 min att göra och kan frysas ner och bjudas på vid t ex herrmiddagen :yoparty

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Okej nu är jag nog väldigt "off topic" men WTF!

Släng inte räkskalen! Gör en underbar räksoppa med sting i från grunden, super smidigt att göra och soppan tar ca 30 min att göra och kan frysas ner och bjudas på vid t ex herrmiddagen :yoparty

Herrmiddagar är för herrar.
Räkorna är skalade, fan va jag e bra, o skalen ligger i slasken o ja tänker inte ta upp dem därifrån o göra soppa :zpy

Va blire för pass ikväll då?

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Herrmiddagar är för herrar.
Räkorna är skalade, fan va jag e bra, o skalen ligger i slasken o ja tänker inte ta upp dem därifrån o göra soppa :zpy

Va blire för pass ikväll då?

Är du så lättäcklad? Jisses...

Det blir styrka/simning ikväll. Få se om man håller sig någorlunda flytande och att pensionärerna håller sig på rätt bana :gnissla...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Är du så lättäcklad? Jisses...

Det blir styrka/simning ikväll. Få se om man håller sig någorlunda flytande och att pensionärerna håller sig på rätt bana :gnissla...

De låg lite annat skit från potatisskalandet o lite matrester o så i slasken som jag inte riktigt har lust att blanda i min soppa sörru...

Okey, fan du kör hårt du, jag orkade nätt o jämt ett halvdant benpass idag.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM