manglan
Ny medlem
Det finns inte mycket att hålla med, det är korrekt att forma innan man bygger, hur tolkar du själv detta?
Jag är först och främst en kroppsbyggare, och var så i många år innan jag började jobba för min sponsor, har alltid, och kommer alltid vara ärlig och rak med frågor jag får från kunder om rekommendationer o.s.v
Jag tror inte du riktigt förstår vad protein har för funktion i kroppen. Hur tror du t.ex styrkelyftare gör vars puls inte når dit ofta alls i vissa av deras träningsperioder? Och samtidigt har en t.ex cyklist större behov av protein än någon annan då?
BoSoZoKu: 2.5-3g/kg kroppsvikt brukar jag rekommendera.
Vad jag protestera (ifrågasätter tänkandet) mot är att det går att "välja" hur man vill att musklerna ska utvecklas (se ut)... Sen att man oftast väljer det som man utvecklas bäst inom är nästan en självklarhet. Jag har en allsidig uppsättning. Kan "bygga" både kompakta explosiva sprint och långa uthålliga muskler. Placerar mig själv i mellandistansfacket. La jag mer fokus på just sprint så utvecklades musklerna just för att klara den påfrestningen och vice versa.
Men det är nog bra att man debatterar olika synsätt, tänkande och utförande, det håller en informerad och uppdaterad. Idrotter och sporter utvecklas/förändras hela tiden, man vill ju inte riktigt hamna där fd headcoachen är... "Förr på min tid 1960..."
Bara att de andra som debatterar visar respekt för att det finns andra åsikter som kan ha en poäng.