Träningstråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ägg har uteslutande HDL-kolesterol (bra kolesterol) så det är inget att oroa sig för .. Dessutom ska man ju ha ett dagligt intag av kolesterol

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Smaksak eller inte jag har helt enkelt inte tid att koka dom på morgonen. Jag måttar tom upp vattnet till gröten kvällen innan och ställer det bredvid micron för att jag ska spara tid på morgonen.

Men nu menade jag inte att du ska göra en höna av en fjäder! Är det inget problem för dig att äta råa ägg (kan äta själva gulan rå, men vitan är för mycket för mig, så en äkta Rocky lär jag aldrig bli :D) så fortsätt ät råa ägg.

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Slöseri med äggprotein att äta dom råa som sagt, bara hälften av proteinet i äggen kan tillgodoses om dom är råa. Samtidigt försämrar råa ägg näringsupptaget av andra ämnen i din måltid.
Sen finns alltid salmonellarisken, även om den inte är jättestor i Sverige så har det hänt att folk blivit sjuka av råa ägg.

http://traningslara.se/blogg/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Smaksak eller inte jag har helt enkelt inte tid att koka dom på morgonen. Jag måttar tom upp vattnet till gröten kvällen innan och ställer det bredvid micron för att jag ska spara tid på morgonen.

Köp en äggkokare o sätt på timer, likadant me micron, ställ in färdig mix me gröten i micron o sätt den på timer :D

Eller gå upp en kvart tidigare :D

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Haha! På tal om det borde vi köra lite mer mattips och bilder!
De är så hääärligt att öppna kylen och se en stor hög med matlådor

Men jag är ju så svag för grabs med ert "bunkra upp" tänk :kär
Japp, jag håller med! Lasagne blir det idag hos mor, har ingen ugn så då blir det att man lagar mat hos mamsen. Vilket hon njuter av :) Mitt tips är om man är lite feg över berchamelsåsen så är tipset att nyttja köttfärssåsen och häll i mjölk, red av om den blir för rinnig. Osten varvas separat mellan lagerna. Botten så försöker man lägga enbart sås, annars så blir det väldigt krispisgt ;) sen varva med plattorna/sås/ost... In i ugnen på 175grader i ca 30 min... Mat för hela veckan eller bunkra upp i frysen :)

Smaklig måltid!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det ar ju fantastiskt praktiskt att bunkra upp - ar det inte for traningen funkar det ju bra till jobbet :tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Gamla bilder, från bulken 2005, men ett exempel på hur man lagar mat när man ska upp i vikt!

Första är en tioliterskastrull med potatis/kycklinggryta, den andra en pasta med kyckling och bacon.

Mååånga matlådor blir det..

Bifogat

• 2005-11-15 045.jpg
    2005-11-15 045.jpg
    226.2 KB · Visningar: 60
  • 2005-11-15 044.jpg
    2005-11-15 044.jpg
    225.5 KB · Visningar: 58
  • 2005-11-15 013.jpg
    2005-11-15 013.jpg
    232.1 KB · Visningar: 64

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag brukar göra köttfärssås på ca 2,5kg kött i taget. Så jäkla praktiskt! Nåt som är jäkla trevligt under bulk är gratänger.. Man kan bara slänga i vad man vill med en massa grädde och ost, och det blir alltid skitbra :cool:
Steka bacon/salami/korv/whatever + en näve kryddor etc, och i med grädde och ost är också jäkligt smidigt och gott

Just nu står kvinnan och ordnar baconlindad kycklingfile och ugnspotatis.. ska man väl inte heller klaga på :tungan

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Ville bara säga hej i tråden! Visste inte att det fanns en tränings tråd där alla som lyfter skrot håller till! :D Nice!

Själv tränar man också.. senast idag var man på gymmet o lyfte lite skrot. :banana

Ser fram emot den här tråden!

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Ville bara säga hej i tråden! Visste inte att det fanns en tränings tråd där alla som lyfter skrot håller till! :D Nice!

Själv tränar man också.. senast idag var man på gymmet o lyfte lite skrot. :banana

Ser fram emot den här tråden!

Välkommen in i hetluften!

Vi är inte bara skrotlyftare här utan det är en gott och blandatkompott med kunskaper om lite allt möjligt :)

:zpy kalla kokta ägg är fan så vidrigt, sen tar det längre tid att äta och man luktar mera i andra änden.

Har ingen bild på storkok men inhandlingen.

Luktar du i andra ändan så är det kanske på tiden att köra en avloppsrensning? :D

Last edited:

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Förkylning

Har lyckats att dra på mig 2 seega förkylningar på rad nu och känner mig frustrerad nu när 2 veckors träning gått förlorad :huvet

Fler än jag som känner så kan ja tänka mig?!

Någon som har några bra tips/huskurer/ideér hur man ska undvika eller förkorta förkylningarna?

/ Mattias

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Prova gront te och ett par panodil nar du kanner att nanting ar pa gang.

Det har funkar for mig hittills iaf och jag ar valdigt sallan sjuk/forkyld.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM