I princip så är det väl beach 2010 som det handlar om.
Jag är inte helt otränad, är 175cm/68kg och bänkar 80kg.
Det jag skulle vilja åstadkomma är lite mer definierade muskler, framförallt magmuskler.
Okej, lite lättare att ge tips och råd hur man kan gå tillväga =)
Behåll ditt matintag som det är (om det inte nu enbart består av pizza, kinamat, hamburgare osv...) Är det gymträning så får någon annan hjälpa dig med, jag har koll på min bit som jag behöver till simning/kickboxningen, men att gå och "isolera muskelgrupper" får någon annan skriva om.
Men det jag kan ge dig rådet (många tycker att det ser fjantigt och omanligt ut men wtf, svälj stoltheten för stunden, du vinner på beachen
) är att löpträna i vatten, magmusklerna spänns, hållning hålls och du tränar andra viktiga muskelgrupper samtidigt. En allsidig träningsform mao.
Uppvärmningssträcka är ca 200m (ca 20 min) i lugnt tempo, samma som när du löptränar på mark. Sen är det intervallträning, 5 min i lugnt tempo, sen 1½ minut (reps) med maxtempo som du orkar hålla i 1½ min! Upprepa 10 ggr(set). "Spring" av dig ca 100 - 200 m eller sålänge tills pulsen är nere.
Detta är basic, det går ju självklart att variera svårigheterna med kroppslutningen, repsen och setantal. Luta framåt (nedförsbacke), luta bakåt (uppförsbacke) Räcker att du ändrar max 5 cm så belastar du andra muskler utöver de i grundpositionen.
Hurdana definerade muskler man "skapar" sig beror på vad för träning + vilken sorts gener man har. Men personligen så är jag svag för simmares muskler
Lycka till!