Träningstråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ändrade träningsupplägg efter att knät har pajat. Blir mycket höft, rygg, axlar, nacke framöver... Perfekt att man är et vattendjur men saknar kickboxningen något så grymt mycket! :cry... Får snacka med tränarna om att få lägga min fokus på slagserier istället... Kom gärna med tips på roliga och funktionella övningar!

Vad har hänt med knäet? Vad är trasigt?

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Vad har hänt med knäet? Vad är trasigt?

Vi vet inte vad som har k*kat ur... :( Ska på x antal undersökningar framöver... Men vi misstänker att det är minisken? I grunden så är jag överrörlig och jag översträckte knät när jag gick i trappan med resultat svullen slemsäck och dragna muskler från vaden upp till övre låret... Kan inte göra knäböj, rotera knät, belasta, vila, spänna ( armhävningar är uteslutet, testade idag och det gör förbannat ont!)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vi vet inte vad som har k*kat ur... :( Ska på x antal undersökningar framöver... Men vi misstänker att det är minisken? I grunden så är jag överrörlig och jag översträckte knät när jag gick i trappan med resultat svullen slemsäck och dragna muskler från vaden upp till övre låret... Kan inte göra knäböj, rotera knät, belasta, vila, spänna ( armhävningar är uteslutet, testade idag och det gör förbannat ont!)

Trist! De får väl bli rehab och gym ett tag

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mmm, det blir nog det. Kan inte påstå att jag är den muntraste personen just nu... Brukar tjura i några dagar sen skakar man av sig motgången... Men tips på övningar för överkroppen tas emot! Är lite trött på de vanliga situps/chinups + hantelövningarna

börja köra muscle-ups :tummenupp en chinup följt av att du häver dig upp så att du har midjan/naveln i nivå med stången, i toppläget så gör du en full dip, sen går du ner och börjar om igen.

annars brukade hängande benlyft följt av att du försöker nå horisontell ställning i luften genom att förflytta överkroppen utåt vara en av mina favoriter :)

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
börja köra muscle-ups :tummenupp en chinup följt av att du häver dig upp så att du har midjan/naveln i nivå med stången, i toppläget så gör du en full dip, sen går du ner och börjar om igen.

annars brukade hängande benlyft följt av att du försöker nå horisontell ställning i luften genom att förflytta överkroppen utåt vara en av mina favoriter :)

Tack för tipsen. Återkommer när jag har lyckats göra 1 st...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ah, har vart sjuk nu i tre dagar, rejält förkyld -på gränsen till döende :rolleyes:

Jag är så jävla träningssugen så jag blir tokig av att inte få gå till gymmet, finns det något jag kan göra ändå?
Typ gå på bandet för fettförbränning mm? Man måste ju kunna röra på sig även om man inte "tränar" i den bemärkelsen? Annars går jag styrketräning 5 dagar i veckan + förbränning på det. Så just nu är jag jäkligt frustrerad.... :gnissla:

Kan jag åka till gymmet imorgon? :)

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Snart börjar äntligen ny thaiboxningstermin

Hur går de me foten manglan?

Knät är åt helvete! :gråta Och imorgon så ska sjukgymnasten dra, klämma och känna igen... Fick hemläxa på 2 enkla övningar, att enbart spänna främre lårmuskeln + att sen lyfta benet ca 30 cm ovanför golvet och släppa ner den långsamt... Klarar 10 reps sen är benet helt väck :(

Men snackat med huvudcoachen om att fokusera på boxningsbiten under tiden som knät är fuckad och det var helt okej (hatar att vara "special case" men va fan ska man göra?). Så nästa vecka är det tänkt att börja igen om jag nu hittar något vettigt knästöd :gnissla

Är klubbens lilla mumie, har fötterna lindade oxå, känner mig helt retarded ibland :död

Ah, har vart sjuk nu i tre dagar, rejält förkyld -på gränsen till döende :rolleyes:

Jag är så jävla träningssugen så jag blir tokig av att inte få gå till gymmet, finns det något jag kan göra ändå?
Typ gå på bandet för fettförbränning mm? Man måste ju kunna röra på sig även om man inte "tränar" i den bemärkelsen? Annars går jag styrketräning 5 dagar i veckan + förbränning på det. Så just nu är jag jäkligt frustrerad.... :gnissla:

Kan jag åka till gymmet imorgon? :)

Har du haft feber? Frossa? Värk muskler?

Jag skulle nog skippa din "fettförbränning" Iom att det kräver att pulsen går upp till arbetsnivå och det i kombination med en förkylning är inte bra.

När du känner dig symptomfri så väntar du ungefär 2-3 dagar innan du kör ett enklare pass.

Men ut och ta en långsam promenad är aldrig fel om du nu inte har feber, gå ut på balkongen/i trädgården och sträck ut armarna så långt bak som du kan ("öppna" upp bröstkorgen) och ta 10 djupa andetag (ner till diafragman) med munnen, andas ut som att du visslar. Bara ett litet tips från lilla mig, krya på dig

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Knät är åt helvete! :gråta Och imorgon så ska sjukgymnasten dra, klämma och känna igen... Fick hemläxa på 2 enkla övningar, att enbart spänna främre lårmuskeln + att sen lyfta benet ca 30 cm ovanför golvet och släppa ner den långsamt... Klarar 10 reps sen är benet helt väck :(

Men snackat med huvudcoachen om att fokusera på boxningsbiten under tiden som knät är fuckad och det var helt okej (hatar att vara "special case" men va fan ska man göra?). Så nästa vecka är det tänkt att börja igen om jag nu hittar något vettigt knästöd :gnissla

Är klubbens lilla mumie, har fötterna lindade oxå, känner mig helt retarded ibland :död

Har du haft feber? Frossa? Värk muskler?

Jag skulle nog skippa din "fettförbränning" Iom att det kräver att pulsen går upp till arbetsnivå och det i kombination med en förkylning är inte bra.

När du känner dig symptomfri så väntar du ungefär 2-3 dagar innan du kör ett enklare pass.

Men ut och ta en långsam promenad är aldrig fel om du nu inte har feber, gå ut på balkongen/i trädgården och sträck ut armarna så långt bak som du kan ("öppna" upp bröstkorgen) och ta 10 djupa andetag (ner till diafragman) med munnen, andas ut som att du visslar. Bara ett litet tips från lilla mig, krya på dig
Det va inte svaret jag ville ha.... jag vill gå till gymmet :( :rolleyes:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Lite att överdriva med att vänta en halv vecka innan man tränar något efter en förkylning.

Mår du bra är det bara att köra! Dock ingen cardio.

Jag tränar året runt, är jag sjuk vilket jag varit 2ggr på 5 år så kör jag lättare pass med mycket vila mellan setten. Absolut ingen cardio eller något som höjer pulsen.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Pulsen går ju upp bara av att man rör på sig ;)

Sen att ligga i bänkpress eller stå på löpbandet och promenera lite lugnt känns likvärdigt.

Är väl en definitionsfråga då. Om jag är kass (lite snuvig räknas inte) så kör jag lätta vikter, mest för att blöda genom musklerna lite...

När jag kör på som vanligt har jag hög puls passet genom, och vilar bara tills dess att pulsen börjat gå ner igen.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Beror ju på vad du vill ha i ett protein? Jag kör Optimum Nutritions protein nästan uteslutande. Och gjorde så många år innan jag blev sponsrad. Gaspari nutrition är också gott fast lite mer åt det krämiga hållet, då jag dricker 6 skopor om dagen ibland mer vill jag ha det lätt-drucket som ON's är.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Beror ju på vad du vill ha i ett protein? Jag kör Optimum Nutritions protein nästan uteslutande. Och gjorde så många år innan jag blev sponsrad. Gaspari nutrition är också gott fast lite mer åt det krämiga hållet, då jag dricker 6 skopor om dagen ibland mer vill jag ha det lätt-drucket som ON's är.

Rent och bra såklart, och lite mer än drickbart.. Det behöver inte smaka hallontårta, men inte alltför syntetiskt, sliskigt eller dyl. Hellre lättdrucket än krämigt

De finns ju många protein på marknaden, men de flesta finns ju bara i 1kgs.. Jag kan tänka mig köpa 10kg eller så, om man får bra pris

Hur är dagsformen? :)

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Rent och bra såklart, och lite mer än drickbart.. Det behöver inte smaka hallontårta, men inte alltför syntetiskt, sliskigt eller dyl. Hellre lättdrucket än krämigt

De finns ju många protein på marknaden, men de flesta finns ju bara i 1kgs.. Jag kan tänka mig köpa 10kg eller så, om man får bra pris

sånna mängder som du vill ha är väl typ star nutrition whey 80 som gäller antar jag. dom har väl 8 eller 10kg påsar.

Kör med fairings complete protein 3 vilket är lättdrucket och slow protein som kasein inttag.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

Optimum Nutritions är väl det jag använt längst, långt innan jag blev sponsrad så det är inget säljsnack direkt. Dricker det för innehållet, smaken är jävligt bra, lättblandat och den är rinnande i konsistens så det går snabbt att dricka.

Gaspari Nutritions är också jävligt god, speciellt banan i mjölk. Lite mer åt det krämiga hållet i konsistens, typ milkshake. För mig är den lite jobbig då jag gillar att det går snabbt att klunka i sig.

Dagsformen... ja känner mig fet och smal samtidigt... som vanligt då :)
Går relativt bra håller mig skadefri och kör på, dock har jag valt att väga lite mindre nu då jag bygger hus så det blir lite ont om tid att äta så mycket som ja gjorde.

Hur går det själv?

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Optimum Nutritions är väl det jag använt längst, långt innan jag blev sponsrad så det är inget säljsnack direkt. Dricker det för innehållet, smaken är jävligt bra, lättblandat och den är rinnande i konsistens så det går snabbt att dricka.

Gaspari Nutritions är också jävligt god, speciellt banan i mjölk. Lite mer åt det krämiga hållet i konsistens, typ milkshake. För mig är den lite jobbig då jag gillar att det går snabbt att klunka i sig.

Dagsformen... ja känner mig fet och smal samtidigt... som vanligt då :)
Går relativt bra håller mig skadefri och kör på, dock har jag valt att väga lite mindre nu då jag bygger hus så det blir lite ont om tid att äta så mycket som ja gjorde.

Hur går det själv?

Instämmer helt och hållet. Gaspari och ON är tveklöst de bästa produkterna. Smakar härligheter. Överlag så är alla de amerikanska produkterna grymma när det kommer till smak!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha