Träningstråden

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tackar, och igår gick 105kg i bänken upp! :tummenupp

Bra vecka, ökat maxvikter med 25kg totalt ;)

alltid skoj när det går bra :tummenupp

själv kom jag igång seriöst för 2 månader sen och började med en deff, så man känner sig inte så kaxig när det gäller ren styrka :D

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Danke! nu börjar satsningen mot sverige tempot 2012. Riksgränsen till Smygehuk, 210 mil. Har satt upp som mål att fixa det på 7 dagar, en vätternrunda om dagen..

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag väger idag 88 kg och ska ner under 80 kg innan julafton. Är man, 35 år och 177 cm lång. För att göra detta så effektivt som möjligt så vill jag ha åsikter redan nu!

Jag har i ca 10 dagar klivit upp kl 5:30, druckit kaffe och gått en promenad på ca 5 km/60 min. Kaloriintaget är ca 2000-2200 kcal per dygn, jag försöker att inte äta för mycket kolhydrater men undviker det inte helt. En dag har jag kört intervallpass på MTB i 45 min inkl uppvärmning och nedvarvning, det lär bli ca 1-2 sådana pass i veckan.

Jag TROR att mitt kaloribehov är ca 2500 kcal men motbevisa mig gärna, det verkar finnas lika många teorier som kalorier om detta.

Midjemått och vikt är oförändrat på dessa 10 dagar. Midja: 94 cm och vikt som sagt 88 kg.

Ska jag förvänta mig en föråndring om jag fortsätter i samma stil? Finns det något jag kan förändra/förbättra?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag väger idag 88 kg och ska ner under 80 kg innan julafton. Är man, 35 år och 177 cm lång. För att göra detta så effektivt som möjligt så vill jag ha åsikter redan nu!

Jag har i ca 10 dagar klivit upp kl 5:30, druckit kaffe och gått en promenad på ca 5 km/60 min. Kaloriintaget är ca 2000-2200 kcal per dygn, jag försöker att inte äta för mycket kolhydrater men undviker det inte helt. En dag har jag kört intervallpass på MTB i 45 min inkl uppvärmning och nedvarvning, det lär bli ca 1-2 sådana pass i veckan.

Jag TROR att mitt kaloribehov är ca 2500 kcal men motbevisa mig gärna, det verkar finnas lika många teorier som kalorier om detta.

Midjemått och vikt är oförändrat på dessa 10 dagar. Midja: 94 cm och vikt som sagt 88 kg.

Ska jag förvänta mig en föråndring om jag fortsätter i samma stil? Finns det något jag kan förändra/förbättra?

Jag som är lite yngre, snyggare, starkare och allmänt fetare än dig ska ligga på ca 2.100kcal om dagen för att tappa ca 0.5kg i veckan.
Så din uträkning stämmer nog rätt bra, ligger du på ca 2.500kcal och dessutom tränar som du gör bör du ligga på ca 1.800-2.100kcal om dagen med träningen borträknad, du ska se att detta inom kort kommer ge effekt.
Har du samma motto som mig: Lite lättare, mycket snabbare.

Jäkla semester sabbade ju min viktnedgång :(.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Enligt min erfarenhet kan energibehovet variera i 500kcal per man bara pga olika ämnesomsättningar

Lurch, hur mkt åt du innan? I vilket fall som helst så måste du äta mindre/motionera mer om inget skett på 10 dagar

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Enligt min erfarenhet kan energibehovet variera i 500kcal per man bara pga olika ämnesomsättningar

Lurch, hur mkt åt du innan? I vilket fall som helst så måste du äta mindre/motionera mer om inget skett på 10 dagar

true dat, själv ligger jag på 1800kcal :brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup när jag deffar vilket får ses som extremt lågt i förhållande till min fysik, iaf om man jämför med någon som har normal förbränning.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fan vad jobbiga ni är... Okej, jag börjar med lite mer träning. Äta mindre känns jobbigare. :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
true dat, själv ligger jag på 1800kcal :brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup när jag deffar vilket får ses som extremt lågt i förhållande till min fysik, iaf om man jämför med någon som har normal förbränning.

Mycke gnäll nu, detdär låg jag under i slutet på förra tävlingsdieten ;)

Men men, ligger runt 4500 om dan nu för att hålla vikten...ett jobb i sig!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Mycke gnäll nu, detdär låg jag under i slutet på förra tävlingsdieten ;)

Men men, ligger runt 4500 om dan nu för att hålla vikten...ett jobb i sig!

bah förra sommaren när jag var seriös låg jag fan på 1600 plus sprang dag ut och dag in :D

och du ska alltid vara värst :D

men man blir lite avundsjuk på de som ligger på 2500 och uppåt under deff, eller över 3k på bulk (vilket jag inte kan det heller)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Livet är fan orättvist!

På 1800kcal så förvinar min kropp helt och hållet, och du bär då många fler kilon än jag gör

Jag måste ligga på 3500+++ för att nåt ska ske, och jag tycker varken om att laga eller äta mat
Byta?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Livet är fan orättvist!

På 1800kcal så förvinar min kropp helt och hållet, och du bär då många fler kilon än jag gör

Jag måste ligga på 3500+++ för att nåt ska ske, och jag tycker varken om att laga eller äta mat
Byta?
Det låter som min kropp ungefär, måste ha ämnesomsättningen från helvetet.

Börjat med träningen igen efter alldeles för slapp sommar med bara skräpmat två gånger om dagen och mycket öl och snacks.

Ställde mig på vågen, har gått NER 4 kg! Verkligen inget bra tecken, men det konstiga är att midjemåttet också gott ner 1 cm.

Men märktes på gymmet att man tappat muskelmassa, mycket muskelmassa :näsblod

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Efter en sommar med knäskada testade jag en halvmil på berget och det gick alldeles utmärkt, även om det stormade. Efter löpningen blev det magövningar på maskinen med 77 kilo :tummenupp

Känns skönt att komma igång på allvar igen även med gymmet! Ser fram emot en regnig skithöst så man kan spendera fritiden med träning utan att känna att man missar annat.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Livet är fan orättvist!

Byta?

jag hade gärna hamnat någonstans mittemellan :gnissla

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Efter 10 dagar, ingenting. Ökade träningsdosen lite. Efter 4 dagar till: tappat två kilo. :)

Sex kilo kvar...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Efter 10 dagar, ingenting. Ökade träningsdosen lite. Efter 4 dagar till: tappat två kilo. :)

Sex kilo kvar...

Inte illa.
Jag har fått höra att jag har perfekt längd för att racea 125'a... Det är bara vikten som är ett hinder, 40kg viktminskning vore optimalt :tummenupp
Tror inte jag ska köra så dramatiskt....

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Ändrade träningsupplägg efter att knät har pajat. Blir mycket höft, rygg, axlar, nacke framöver... Perfekt att man är et vattendjur men saknar kickboxningen något så grymt mycket! :cry... Får snacka med tränarna om att få lägga min fokus på slagserier istället... Kom gärna med tips på roliga och funktionella övningar!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha