Tackar, och igår gick 105kg i bänken upp!
Bra vecka, ökat maxvikter med 25kg totalt
alltid skoj när det går bra
själv kom jag igång seriöst för 2 månader sen och började med en deff, så man känner sig inte så kaxig när det gäller ren styrka
Tackar, och igår gick 105kg i bänken upp!
Bra vecka, ökat maxvikter med 25kg totalt
cyklade min andra runda runt vättern i helgen.. Kapade tiden mot förra året med ca 2h40m
Jag väger idag 88 kg och ska ner under 80 kg innan julafton. Är man, 35 år och 177 cm lång. För att göra detta så effektivt som möjligt så vill jag ha åsikter redan nu!
Jag har i ca 10 dagar klivit upp kl 5:30, druckit kaffe och gått en promenad på ca 5 km/60 min. Kaloriintaget är ca 2000-2200 kcal per dygn, jag försöker att inte äta för mycket kolhydrater men undviker det inte helt. En dag har jag kört intervallpass på MTB i 45 min inkl uppvärmning och nedvarvning, det lär bli ca 1-2 sådana pass i veckan.
Jag TROR att mitt kaloribehov är ca 2500 kcal men motbevisa mig gärna, det verkar finnas lika många teorier som kalorier om detta.
Midjemått och vikt är oförändrat på dessa 10 dagar. Midja: 94 cm och vikt som sagt 88 kg.
Ska jag förvänta mig en föråndring om jag fortsätter i samma stil? Finns det något jag kan förändra/förbättra?
Enligt min erfarenhet kan energibehovet variera i 500kcal per man bara pga olika ämnesomsättningar
Lurch, hur mkt åt du innan? I vilket fall som helst så måste du äta mindre/motionera mer om inget skett på 10 dagar
true dat, själv ligger jag på 1800kcal när jag deffar vilket får ses som extremt lågt i förhållande till min fysik, iaf om man jämför med någon som har normal förbränning.
Mycke gnäll nu, detdär låg jag under i slutet på förra tävlingsdieten
Men men, ligger runt 4500 om dan nu för att hålla vikten...ett jobb i sig!
true dat, själv ligger jag på 1800kcal när jag deffar vilket får ses som extremt lågt i förhållande till min fysik, iaf om man jämför med någon som har normal förbränning.
Det låter som min kropp ungefär, måste ha ämnesomsättningen från helvetet.Livet är fan orättvist!
På 1800kcal så förvinar min kropp helt och hållet, och du bär då många fler kilon än jag gör
Jag måste ligga på 3500+++ för att nåt ska ske, och jag tycker varken om att laga eller äta mat
Byta?
Livet är fan orättvist!
På 1800kcal så förvinar min kropp helt och hållet, och du bär då många fler kilon än jag gör
Jag måste ligga på 3500+++ för att nåt ska ske, och jag tycker varken om att laga eller äta mat
Byta?
Då ramlar du ju långsammare?Efter 10 dagar, ingenting. Ökade träningsdosen lite. Efter 4 dagar till: tappat två kilo.
Sex kilo kvar...
Efter 10 dagar, ingenting. Ökade träningsdosen lite. Efter 4 dagar till: tappat två kilo.
Sex kilo kvar...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |