Träningstråden

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Fortfarande säker på att vanlig husmanskost är bäst?

Kreatin sent på kvällen = sömnlöshet?
Håller på å fyller på så ska ta det 4 ggr om dan men e det så smart å ta det nu då jag bör sova om 1½ och jag redan känner att jag har för mkt energie för att sova.

Husmankost RULES :yoparty Finns inget bättre och sen är det inte sagt att det måste vara SVENSK husmankost :D

Jag har en jäkla bra "ursäkt" till min plötsliga kroppsförändring :D Men den berättelsen får bli en annan gång :)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Just fått mitt ledklättringskort från klättringsklubben, och nästa träningspass inplanerat på torsdag! :tummenupp

Börjar nå mina mål, nu vill jag bara göra en 10 på 100kg i bänken också :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Går finfint här ..Ben, mage + 20 min underkroppsstretch idag
Funderar på om jag orkar koka spaghetti till köttfärssåsen eller slöa med en havregryndrink

Börjar bli fet om magen men muskelökningarna är bra..Snart beachtime ..Dilemma :gnissla

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Nej, men man vet aldrig vad som väntar.. klättrar du?

Jag klättrar inte, ska kanske prova på det?
Här hemma (Jönköping/huskvarna) kommer det isklättrare från hela världen för att ta sig an isväggen som blir från vattenfallet/berget. Den kallas för "slöjan" För mig är det en vanlig isvägg. Man kanske är lite hemmablind med naturmiljöerna? :D

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Nu har man lyckats med första graderingen! Vilket superhärlig känsla!

LivräddarSM i internationella poolgrenar är avklarad (Brita Memorial) med deltagarrekord! (var med som funktionär iår).

Nu börjar sommarträningens fokusering på de internationella havsgrenarna. Mao så blir det mycket strand (djupsandslöpning) och att våga doppa sig när temperaturen inte är mer än +17 i vattnet (eller luften för den delen :( ) MEN!, Skam den som ger sig! :)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nu börjar monsterträningen i sommar. Har gett mig fan på att försöka bli röjdykare. Tror verkligen inte det är omöjligt, men fifan vad jag kommer få ligga i :gnissla

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Nu börjar monsterträningen i sommar. Har gett mig fan på att försöka bli röjdykare. Tror verkligen inte det är omöjligt, men fifan vad jag kommer få ligga i :gnissla

Lycka till!

Kul! :) Till gult då antar jag? Gjorde min gradering till gult för några veckor sedan! :) Ser redan fram emot nästa!

Japp, gult bälte! Haha, man är ju fortfarande rookie, men så jäkla kul att äntligen få vara med "de stora" på deras träning :D

Grattis till graderingen :tummenupp

Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Nån av er som kickboxar som tidigare tränat thaiboxning? Borde väl vara väldigt likt förutom att kickboxningen har några andra sparkar och kanske snurrslag? Funderar på att börja med kickboxning eftersom det finns här i byn...

edit: Nackbrottning, knän och armbågar skiljer ju också.

Lärde mig en läxa den här veckan, inte träna när man är krasslig. Körde thaiboxningpass och ett bröst/triceps pass i tisdags, det skulle jag inte gjort. Legat och febrat mig på soffan sen i onsdags :(

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nån av er som kickboxar som tidigare tränat thaiboxning? Borde väl vara väldigt likt förutom att kickboxningen har några andra sparkar och kanske snurrslag? Funderar på att börja med kickboxning eftersom det finns här i byn...

Lärde mig en läxa den här veckan, inte träna när man är krasslig. Körde thaiboxningpass och ett bröst/triceps pass i tisdags, det skulle jag inte gjort. Legat och febrat mig på soffan sen i onsdags :(

Jag kör tvärt om, körde kickboxning förr och nu thai.. Jag gillar thai bättre då man får knäa och sparka under midjan. men kickboxning är ju också kul!

Allt man får göra i kickboxning får man göra i thai, men inte tvärt. Thai är en mycket råare sport som man får mer stryk i

Armbågar får man inte köra i sverige

Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag kör tvärt om, körde kickboxning förr och nu thai.. Jag gillar thai bättre då man får knäa och sparka under midjan. men kickboxning är ju också kul!

Allt man får göra i kickboxning får man göra i thai, men inte tvärt

Åfan, inga sparkar under midjan. Lårsparkar som är så effektivt :/

Men standsen är ungefär detsamma?

Blir man utstött om man dyker upp i thaiboxningsshorts? ;) Fått för mig att kickboxare tränar i långbyxor?

Hade helst tränat thaiboxning men det finns inte i närområdet.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Blir man utstött om man dyker upp i thaiboxningsshorts? ;) Fått för mig att kickboxare tränar i långbyxor?

Ja de blir du nog ;) Långbyxor i kb ja, men strunt samma. De är ju mkt skönare i skjorts

Stands är ju helt personligt, men jag har inte justerat mellan kb/thai iallafall. Ev lite tätare i kb

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ja de blir du nog ;) Långbyxor i kb ja, men strunt samma. De är ju mkt skönare i skjorts

Stands är ju helt personligt, men jag har inte justerat mellan kb/thai iallafall. Ev lite tätare i kb

Får ge dom nån lårspark om dom mobbar mig.

Ok, låter bra. Borde ju inte behöva ändras mellan två så lika stilar :tummenupp Bara att signa upp sig då.

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S

På gymmet där jag kör så blandas det kick och thai tekniker.. Standsen vi utgår ifrån är iaf lika för båda. :)

Ang kickboxning så är väll lowkick visst tillåtet beroende på vilka regler man kör med. Finns både lightcontact och fullcontact med/utan lowkick om man tänker sig i tävlingssammanhang.

Men kör på och testa! Kickboxning är inte tråkigt på nått sätt jämförelse med thaiboxningen.
Ur åskådarsynpunkt snarare roligare att titta på eftersom man slipper att se en match där dom hela tiden hamnar i clinch. :)

Ps. Tror inte att du kommer bli mobbad om du kommer i shorts heller! :tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...