manglan
Ny medlem
Låter bra.
Pustar ut![]()
Det är bara att köra på!
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
Det är okej med shorts, lite llättare att röra sig i dom än långbyxor som ofta suger sig fast mot låren
Låter bra.
Pustar ut![]()
Det är bara att köra på!Det är varierande med teknikerna från thai och kb. Igår på graderingen så gjorde vi 2 timmars fys + själva graderingsmomenten på 1 timme
Mör i kroppen? Jajamen!
Det är okej med shorts, lite llättare att röra sig i dom än långbyxor som ofta suger sig fast mot låren![]()
Lust att beskriva vad graderingsmomentet innebär? Klara ett visst antal sparkar på tid osv?
Får lite dåliga vibbar från karatetidens graderingar (när jag var bebis typ) med japanska ord och konstiga ritualer.
Då är det nog ännu värre för oss killar som svettas mer![]()
Visste inte att tjejer gjorde det
Skönt att höra. Låter som en väldigt vettig gradering![]()
Kunde vrida svett ur linnet igår
På måndag, tisdag + onsdag så är det simträning på schemat igen, ska bli skönt att få sträcka ut kroppen liteTorsdag blir det första teknikpasset i den avancerade gruppen
![]()
På måndag, tisdag + onsdag så är det simträning på schemat igen
Sexigt
Menar du att du inte får sträcka ut kroppen på kickboxningen? Tycker man sträcker och tänjer mest hela tiden. (förstår vad du menar egentligen)
Själv satsar jag på att bli frisk innan träningen kommer igång![]()
Lycka till i avancerade gruppen.
Simma är ruskigt roligt som komplement. Har börjat lära mig "sidestroke" (vad heter det på svenska egentligen). Grymt energieffektivt när man ska simma långt. Har alltid gillat att simma så det känns roligt att hitta något nytt
Ignorera att det är "navy seal combat blablabla", men det var den mest pedagogiska filmen jag sett om det.
[YOUTUBE-ID]4lUHudMN1TU[/YOUTUBE-ID]
Sidestroke?Men crawl är oerhört energisparande och metervinnande
Utbildar barn/vuxna i det och det gäller ju att kunna den "hemliga" knepen för att det ska vara roligt
![]()
Visst är det sexigt med svett!
Vad är du sjuk med? Man kan ju alltid röra på sig... Aktiv vila kallar vården det för
Men crawl är oerhört energisparande
Lär mig tack. Jag kan crawla typ 10 meter innan jag sjunker och kvävs.![]()
Har feber (sexigt eftersom jag svettas) och en kraftig förkylning (mindre sexigt?).
Tycker jag alltid tar slut på mig när jag crawlar, måste väl vara mer energisparande att simma vanligt?
Crawl är mer energisparande, men bara om du kan det nog bra.
Tog mig ett tag, några månader, men nu kan jag crawla obehindrat hur långt som helst, och just att man inte behöver stanna upp mellan tagen som man (nästan) gör i bröstsim gör det överlägset.
Crawl är mer energisparande, men bara om du kan det nog bra.
Tog mig ett tag, några månader, men nu kan jag crawla obehindrat hur långt som helst, och just att man inte behöver stanna upp mellan tagen som man (nästan) gör i bröstsim gör det överlägset.
Sök lite tekniktips på http://www.goswim.tv , gjorde jag och det underlättade avsevärt!Ok, ska pröva att crawla i lite lugnare tempo och finslipa tekniken![]()
Böjde 140kg idag, ass to grass! Så jäkla nöjd, mitt förra PB var 120kg.
På torsdag blir det ytterligare ett maxningsförsök, då ska 105kg i bänken upp, kanske mer!
Tackar, och igår gick 105kg i bänken upp!göttdet är samma som mitt PB (som jag satte för 2 år sen
)
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy