Träningstråden

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
fan sprang just 7km på 45 min inkl spy paus (åt för nära inpå löpningen) utan att vara helt död efter bör väll anses helt ok av en helt otränad person efter en helg med alldeles för många öl och lite sömn eller?

Brukar ha problem med tempot blir lätt för högt så jag kiknar redan efter några hundra meter men nu gick det fin fint att lunka på kunde lätt sprungit 3 km till men fick slut på gångväg.

Tänkte plocka milen (första gången nånsin) på tisdag, vad är en realistisk tid? vad är en bra tid? Känns som alla springer på under timmen?

Bra jobbat :)
Du kan inte jämföra dig med andra! Tävla med dig själv ;)

Kör du i samma tempo så hamnar du på ca 65 minuter.
Mål att komma under 60 min innan året är slut? Tycker jag är realistiskt! Det klarar du galant om du har ett vettigt schema.. Se till att inte löpa för mycket i början bara.. Springer du 7km med pressat tempo flera gånger i veckan som färsk löpare så är skaderisken alldeles för hög!

Jag har precis samma problem, jag KAN inte hålla ett
lagom tempo i upptakten utan ökar alltid upp och
storknar efter en kilometer... :huvet

Brukar säga att jag är en naturlig sprinter :)

GPS-klocka eller pulsklocka är najs :)

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Mål att komma under 60 min innan året är slut? Tycker jag är realistiskt! Det klarar du galant om du har ett vettigt schema.. Se till att inte löpa för mycket i början bara.. Springer du 7km med pressat tempo flera gånger i veckan som färsk löpare så är skaderisken alldeles för hög!

Tackar, blev jävligt förvånad själv

Mja men de här va inte så pressat tycker jag, sprang mest och tänkte på annat och saktade in så fort det börja bli tungt. Tanken är väll att springa sön,tis,tor typ 6 km per gång och gyma mån,ons,fre Låter det vettigt?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj

Mja men de här va inte så pressat tycker jag, sprang mest och tänkte på annat och saktade in så fort det börja bli tungt. Tanken är väll att springa sön,tis,tor och gyma mån,ons,fre Låter det vettigt? Vill skapa rutinen att träna men kanske trappa upp intensitetet vart efter.

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

Mja men de här va inte så pressat tycker jag, sprang mest och tänkte på annat och saktade in så fort det börja bli tungt. Tanken är väll att springa sön,tis,tor och gyma mån,ons,fre Låter det vettigt? Vill skapa rutinen att träna men kanske trappa upp intensitetet vart efter.

Låter lite hardcore i början.. Har du träningsbakgrund?

Om du gillar att träna så mycket är det ju bara att köra, men ta det försiktigt :)
Det är förskräckligt att vara skadad :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Låter lite hardcore i början.. Har du träningsbakgrund?

Om du gillar att träna så mycket är det ju bara att köra, men ta det försiktigt :)
Det är förskräckligt att vara skadad :(
Nja egentligen har jag inte det, men körde så förra våren med gott resultat (innan övertid och slackande träningskompis )

Är en allt eller inget person på gott och ont.

Jo de suger ordentligt att vara skadad, är ju halv paj i fot och rygg så får tänka lite på va jag gör men borde det inte vara bättre att träna ofta och lite lättare än mer sällan och stenhårt? Tänker framförallt på löpningen.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jo de suger ordentligt att vara skadad, är ju halv paj i fot och rygg så får tänka lite på va jag gör men borde det inte vara bättre att träna ofta och lite lättare än mer sällan och stenhårt? Tänker framförallt på löpningen.

Yes absolut :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Konstatera för övrigt att man kan skönja magrutor trotts att jag inte varigt på ett gym på över ett år Skönt att man fått nått bra från genpoolen :yoparty

Tänkte börja på ett litet gym med princip bara fria vikter (och dem viktigaste maskinerna) Dock är det obemannat och jag har noll koll på övningar, dem jag tränar med har ungefär lika lite koll, be om skador eller lugnt så länge man inte gör nått som känns fel/ gör ont?
Tänkte pallra mig till sjukgymnast å få lite tips på övningar för att fixa min rygg men kostar 4 gånger så mycket att träna där plus att då har jag ingen som pikar mig ifall jag inte tränar:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Konstatera för övrigt att man kan skönja magrutor trotts att jag inte varigt på ett gym på över ett år Skönt att man fått nått bra från genpoolen :yoparty

Tänkte börja på ett litet gym med princip bara fria vikter (och dem viktigaste maskinerna) Dock är det obemannat och jag har noll koll på övningar, dem jag tränar med har ungefär lika lite koll, be om skador eller lugnt så länge man inte gör nått som känns fel/ gör ont?
Tänkte pallra mig till sjukgymnast å få lite tips på övningar för att fixa min rygg men kostar 4 gånger så mycket att träna där plus att då har jag ingen som pikar mig ifall jag inte tränar:D

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ben/ryggträningen idag på gymmet gick bättre än förväntat och mina nyinköpta löparskor är grymt sköna!

Funderar på att ändra i mitt schema så jag sätter benträning i slutet på veckan istället för i början, jag tror det blir bättre så.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Har kommit igång på nya gymet på jobbet. Hantlar upp till 20 och en stång med vikter upp till 120. En hel bunke maskiner finns också, och såklart löpband, crosstrainer, cykel och roddmaskin. För jävla praktiskt att ha gymet vägg i vägg med omklädningsrummet. Nu finns det inga ursäkter längre. :yoparty

Bänkade en 10a på 70 idag.....fan va man tappar när man inte tränat på två år. :(

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
En fråga. Har haft ont i området runt vaderna mot skelettet nån dag och googlade lite och det som låter mest rätt verkar vara benhinneinflammation efter att ha kollat på bilder och läst. Läste att det går oftast över av sig själv och att man ska undvika att göra de övningarna som skapade smärtan. Springa har jag inte kunnat göra, gör jävligt ont då, men cykla går bra och rekommenderades också.

Men nästa pass på gymmet är tänkt till att träna benen. Vad för övningar ska man göra för att undvika att belasta de musklerna runt vaderna?

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
En fråga. Har haft in i området runt vaderna mot skelettet nån dag och googlade lite och det som låter mest rätt verkar vara benhinneinflammation efter att ha kollat på bilder och läst. Läste att det går oftast över av sig själv och att man ska undvika att göra de övningarna som skapade smärtan. Springa har jag inte kunnat göra, gör jävligt ont då, men cykla går bra och rekommenderades också.

Men nästa pass på gymmet är tänkt till att träna benen. Vad för övningar ska man göra för att undvika att belasta de musklerna runt vaderna?

Såndäringa sittande bencurl eller va fasen de heter.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
En sak jag aldrig förstått. Jag tränar någorlunda regelbundet (2-3 gånger / vecka) och försöker alltid köra slut mig på gymmet kanske 60 min med väldigt varierande träning. Är inte på något som helst sätt fet och jag rör mig dagligen mycket.

Men min kondition... vill inte ens börja prata om den. Den är värdelös! Blir anfådd av att gå upp ur sängen..

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
En sak jag aldrig förstått. Jag tränar någorlunda regelbundet (2-3 gånger / vecka) och försöker alltid köra slut mig på gymmet kanske 60 min med väldigt varierande träning. Är inte på något som helst sätt fet och jag rör mig dagligen mycket.

Men min kondition... vill inte ens börja prata om den. Den är värdelös! Blir anfådd av att gå upp ur sängen..

Gymmet ger ingen direkt kardioträning.
Ut o spring med dig.

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Har kommit igång på nya gymet på jobbet. Hantlar upp till 20 och en stång med vikter upp till 120. En hel bunke maskiner finns också, och såklart löpband, crosstrainer, cykel och roddmaskin. För jävla praktiskt att ha gymet vägg i vägg med omklädningsrummet. Nu finns det inga ursäkter längre. :yoparty

Bänkade en 10a på 70 idag.....fan va man tappar när man inte tränat på två år. :(

Håller med, har börjat gymma igen efter ett uppehåll på 3,5 månad. Man hade ju tappat "en del". Kört i 6 veckor nu och det börjar kännas skapligt.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fjärde dagen på gymmet denna vecka, löpning, styrka överkropp, löpning, styrka ben och rygg. Känns gött att få in det nya schemat. Finns ju inget annat att göra nu när det är kallt och mörkt efter jobbet.

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07

Tränar du i Perstorp eller har du arbetsplatsen på annan ort?

Ja satan vad man tappar av att inte hålla uppe träningen... Men det är förjäkla gött att komma igång igen! :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA