Träningstråden

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Ja det är klart att kroppen tar stryk osv, jag ber om ursäkt för mina inlägg verkar som att många tycker jag är en stor idiot FÖRLÅT till alla er som blev tjinkiga det var inte min mening.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Änggårdsbergen* är fina grejjor, lätt att komma till, lagom mycket backar. Inte en ölabrölabiff så långt ögat når. Annars är det väl fysiken som gäller som student, www.fysiken.nu. Ganska klädsam medelvikt på gymbesökarna där med.

*det är för promenader alltså...

Tack för tipset men det fick bli sportlife. Väldigt nära campus Linné, dessutom får man på studentkortet träna på vilket sportlife man vill. Så då kan jag träna på det vid brunnsparken ifall jag bara vill in och träna utan att det är i samband med att jag ska till skolan. :tummenupp

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ja det är klart att kroppen tar stryk osv, jag ber om ursäkt för mina inlägg verkar som att många tycker jag är en stor idiot FÖRLÅT till alla er som blev tjinkiga det var inte min mening.

Ett uttalande om att man har som hobby att laborera med kroppen bör ju vara ett bindande kontrakt för att bli omyndigförklarad eller inspärrad.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Ett uttalande om att man har som hobby att laborera med kroppen bör ju vara ett bindande kontrakt för att bli omyndigförklarad eller inspärrad.

Äh, låt folk göra vad dom vill med kroppen

Jag har inget imot folk som brukar AAS.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

ber om ursäkt i förväg, men skrev du inte i en annan tråd att du bar på 40kgs övervikt? om du inte har någon riktig anledning för detta så är du knappast rätt person att fördömma någon, eller hur? 40kgs övervikt är med all sannolikhet skadligare än de flesta saker som imp4ct gör med sin kropp.

EDIT: strongt att du tar tag i det och lycka till :tummenupp

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag behöver stretcha min ena vadmuskel då den är för kort. Detta resulterar i att min hälsena ömmar.

Så, till frågan, måste muskeln vara varm när man ska stretcha? Isf. hur länge måste man värma upp den?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag behöver stretcha min ena vadmuskel då den är för kort. Detta resulterar i att min hälsena ömmar.

Så, till frågan, måste muskeln vara varm när man ska stretcha? Isf. hur länge måste man värma upp den?

Nope det går bra att kallstretcha men då ta det lite försiktigare. Öka stretchen långsamt.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N

Alltid bra att värma upp när man ska stretcha en (flera?) skadad/e muskler. Börja med tåhävningar sen när du är "varm" så kan du släppa ner hälen och tänja senan + muskel.

Nu har jag insett att det inte är "bra" att simma längre med växande mage :( (axlar, rygg och ben är inte som de ska). Nån som har något bra gym i närheten av Åkersberga?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag har en fråga angående puls. Hur hög puls ska man ha när man konditionstränar? Brukar ligga på ungefär 180 hittills när jag har tränat. Men jag insåg idag att det faktiskt inte säger mig någonting. Eller är pulsen helt oviktig när man konditionstränar?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag har en fråga angående puls. Hur hög puls ska man ha när man konditionstränar? Brukar ligga på ungefär 180 hittills när jag har tränat. Men jag insåg idag att det faktiskt inte säger mig någonting. Eller är pulsen helt oviktig när man konditionstränar?

Ligg på såpass hög puls som du för stunden känner för! Allt ger dig resultat.
180 konstant är rätt högt.. Jag antar att du inte kör speciellt långa pass

Hur går viktnedgången? :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

ett råd passande ditt användarnamn :yoparty

nä men allvar, håller med om det, vet inte om det är rätt men det är så jag kör iaf, även om jag har en tendens att pressa mig för hårt.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
ett råd passande ditt användarnamn :yoparty

nä men allvar, håller med om det, vet inte om det är rätt men det är så jag kör iaf, även om jag har en tendens att pressa mig för hårt.

Jag vet att honkiie iaf inte tränar för nåt speciellt, utan bara tappa vikt och få upp kondisen, och då är all konditionsträning bra, och det viktigaste i hans situation tycker jag är att det är kul och lagom ( :yoparty ) jobbigt

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Har typ just börjat så det är ingen vägning än. Ska köra vägning och kolla värden igen i Januari för att se hur mycket man kan förbättra på en månad. Förhoppningsvis är det så pass stor förbättring att jag blir sporrad att fortsätta!

Kör uppvärmning i kanske fem minuter och sen tre-fyra löpband/cykel/crosstrainer (det jag känner för) i femtonminutersomgångar med nån minut vila mellan. Jag är ju nybörjare så jag kanske gör helt fel, kanske ska köra lugnare så att jag aldrig behöver vila? Hur som helst känns det rätt bra hittills. Ska försöka gå efter skolan varje dag, gymmet ligger precis vid hållplatsen så det finns ingen anledning att inte åtminstone gå in och köra ett litet kort pass.

Förövrigt börjar jag få lite perspektiv på godisätande. Händer rätt ofta att jag köper en snickers eller bara något litet sådär när jag ändå är och handlar. Nu inser jag ju att det är fan 500 kalorier i en sån där och jag börjar veta vad som krävs för att bränna 500 kalorier. Tror inte det blir så mycket godis i framtiden.

Du ligger nog väldigt högt, men allt beror på vad du vill träna.

Har du din maxpuls och vilopuls? Kolla in denna länken:

http://www.sct.nu/traning/traningslara/pulsetraining.htm

Tror maskinerna räknar ut det åt mig, fyller i vikt/ålder och så tar dom väl det vanliga värdet kanske? Ligger ofta på maxpuls eller strax under i alla fall.

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

Jag tycker det låter utmärkt. Det allra viktigaste är att man tar sig till gymmet och får in vanan, sen är det inte petnoga vad du gör.. Du kommer i vilket fall tappa din vikt och få bättre kondition än medelsvensson sålänge du sköter kosten.. Jag var pt åt en tjej i år med ganska strikta matvanor, motion 40 min+ 3 ggr i veckan, och en belöningsdag en dag i veckan om allt skötts. Tex en godispåse, 2 glas vin eller 4 öl. Det runkade bra, hon tappade 25kg!

Gå efter vågen. Väg dig var vecka och om du inte tappat 0,5 kg var gång så får du minska energiintag eller öka träningen. Magsäcken blir mindre väldigt fort, och även sötsuget försvinner en del. Karaktär är nyckelordet!

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Har kommit ingång med träningen igen och just nu kör jag med ett kasst schema. Så är det någon som har något bra 3 dagars gymschema att dela med sig av?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Har kommit ingång med träningen igen och just nu kör jag med ett kasst schema. Så är det någon som har något bra 3 dagars gymschema att dela med sig av?

Tränar du nåt mer?
Bara splittupplägg eller övningsrekomendationer också?
Träningsbakgrund?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tycker 3 dagar är lite för lite, man kan liksom inte smälla ut allt man har när man ska köra t.ex ben och någon mer muskelgrupp.

4 pass i veckan funkar är bra för någon som bara vill hålla igång och även någon som satsar hyfsat.

Lör: Bröst/Utisda axlar
Sön: Ben/Vader
Mån: Vila
Tis: Armar/Mage
Ons: Vila
Tors: Rygg/Traps
Fre: Vila

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kolla upp Crossfit, skippa den gamla vanliga bodybuilderspliten, med crossfit får du en användbar(are) kropp, du kanske inte blir lika en-rep-stark, men å andra sidan, när behöver du det? :tummenupp

Funkar utmärkt att köra 3 pass i veckan av dessutom.

Bodybuilding är lite fjolligt.. :tungan

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...