Träningstråden

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Har kört gymmet nu i 5 månader med följande träningspass:
Dag 1, Bröst och armar.
Dag 2, Ben och mage.
Dag 3, Rygg och axlar.
+ cirka 30 minuter kondition efter varje pass.

Detta har funkat bra för mig och har passat in bra eftersom jag jobbar med ett väldigt varierande schema där det inte funkar att tänka: "Måndag, träning, tisdag, träning, onsdag, vila etc. Så istället har försökt köra 3-4 gånger per rullande 7 dagar. Nu funderar på ifall jag skulle dela upp träningen på 4 dagar så man kan fokusera mera på de olika muskelgrupperna och undrar ifall någon har lite tips angående detta.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har kört gymmet nu i 5 månader med följande träningspass:
Dag 1, Bröst och armar.
Dag 2, Ben och mage.
Dag 3, Rygg och axlar.
+ cirka 30 minuter kondition efter varje pass.

Detta har funkat bra för mig och har passat in bra eftersom jag jobbar med ett väldigt varierande schema där det inte funkar att tänka: "Måndag, träning, tisdag, träning, onsdag, vila etc. Så istället har försökt köra 3-4 gånger per rullande 7 dagar. Nu funderar på ifall jag skulle dela upp träningen på 4 dagar så man kan fokusera mera på de olika muskelgrupperna och undrar ifall någon har lite tips angående detta.

På 4 dagar kan du i princip köra en moddad version av mitt favoritschema:

dag 1: hypertrofi bröst och armar.

dag 2: ben.

dag 3: hypertrofi axlar och rygg.

dag 4: styrka överkropp.

lägg vilan hur du vill men mellan 3 och 4 är ett het tips :tummenupp

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
kvarg is the shiit:yoparty

Kan hålla med om det! Käkar kvarg eller Keso för säkert 6-700/ månaden. )dyrare för mig som är laktosintollerant.....)

Men mycket kvarg och mycket träning gav en fin placering i Body Open... :)
Så nu blir det fortsatt träning för att kunna slå sig själv så att säga trots att jag sa (vid ett svagt tillfälle...) att jag aldrig mera skulle göra nåt liknande.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Kan hålla med om det! Käkar kvarg eller Keso för säkert 6-700/ månaden. )dyrare för mig som är laktosintollerant.....)

Men mycket kvarg och mycket träning gav en fin placering i Body Open... :)
Så nu blir det fortsatt träning för att kunna slå sig själv så att säga trots att jag sa (vid ett svagt tillfälle...) att jag aldrig mera skulle göra nåt liknande.

polarn tränar mycket o kör me ´kvarg. fick mitt matschema via han. Han körde stenhårt på det schemat 1 månad fick grym deff.Själv e jag inte efter o få värsta muskelösa kroppen men fan det funkar bra schemat :tummenupp går ner i vikt utav bara käka.. tänkte försöka komma igång o röra på sig lite me...sover man gott på kvällarna..

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Käkar 500g kvarg och en banan efter träning (inte gym). Börjat med det rätt nyligen men tycker det funkar skitbra! Blandar upp det med mjölk och saft så jag dricker det. Enkelt och sjukt gott. :) handlar alla här sin kvarg på LIDEL eller? ;)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Vilka övningar ingår?

Nyfiken på vad dag 4 innebär? Du får gärna utveckla :)

http://www.simplyshredded.com/mega-...ll-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Det är en lite modifierad version av detta schemat jag kör/körde (mitt nuvarande schema är mycket modifierat)

Passtemplatesen börjar ungefär på mitten av sidan.

Dag 4 i det jag skrev är dag 1 i hans:

skivstångsrodd 3x3-5
pullups med vikter 2x6-10
chins 2x6-10
hantelpress 3x3-5
dips med vikter 2x6-10
hantelpress axlar 3x6-10
z-stång curl 3x6-10
skull crushers 3x6-10

Jag säger inte att det är ett schema som passar för alla men för mig så har det varit mycket effektivare än den klassiska 5 dagars spliten.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
FAN va lack jag blir.. 3 månaders träning och jag har gått ner 1 kg. :mad:

Tips på råda bot på det här? Tränar 4 ggr i veckan 3x10 på de flesta övningar utom egen vikt övningarna så klart.
Äter en förbannat massa och hyffsat nyttigt, youghurt, fil nått liknande till frukost vid 06.30 då aptiten e noll, 250g kvarg vid 9 stor portion lagad mat vid 12, kvarg vid 15, 2dl whey 100 efter träning vid 20 och ett stort mål lagad mat vid 21

Hur fan kan jag INTE gå upp i vikt och muskelmassa? gör bra framsteg med vikterna men ser fortfarande ut som en anorektiker med mina 80 kg på 192 cm

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
FAN va lack jag blir.. 3 månaders träning och jag har gått ner 1 kg. :mad:

Tips på råda bot på det här? Tränar 4 ggr i veckan 3x10 på de flesta övningar utom egen vikt övningarna så klart.
Äter en förbannat massa och hyffsat nyttigt, youghurt, fil nått liknande till frukost vid 06.30 då aptiten e noll, 250g kvarg vid 9 stor portion lagad mat vid 12, kvarg vid 15, 2dl whey 100 efter träning vid 20 och ett stort mål lagad mat vid 21

Hur fan kan jag INTE gå upp i vikt och muskelmassa? gör bra framsteg med vikterna men ser fortfarande ut som en anorektiker med mina 80 kg på 192 cm

Om du lyfter tyngre så händer det saker, men det tar tid innan det börjar ge någon egentlig effekt på utseendet och vikten.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Är det någon här som genomfört en svensk klassiker? Blev lite sugen när en kollega på jobbet började snacka... Min kondis kan jag behöva jobba på en hel del, men om man skulle ge sig fan på´t måste ju ett år räcka för att ladda upp ordentligt?!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
http://www.simplyshredded.com/mega-...ll-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Det är en lite modifierad version av detta schemat jag kör/körde (mitt nuvarande schema är mycket modifierat)

Passtemplatesen börjar ungefär på mitten av sidan.

Dag 4 i det jag skrev är dag 1 i hans:

skivstångsrodd 3x3-5
pullups med vikter 2x6-10
chins 2x6-10
hantelpress 3x3-5
dips med vikter 2x6-10
hantelpress axlar 3x6-10
z-stång curl 3x6-10
skull crushers 3x6-10

Jag säger inte att det är ett schema som passar för alla men för mig så har det varit mycket effektivare än den klassiska 5 dagars spliten.

Får tacka för intressanta länkar och ett bra tips. Men efter lite överläggning har jag kommit fram till att jag fortsätter med en 3-dagars split istället då det passar bättre in i mitt jobbschema.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om du lyfter tyngre så händer det saker, men det tar tid innan det börjar ge någon egentlig effekt på utseendet och vikten.

Tyngre än failure innan 10? Anpassar vikten så att jag skakar som en horse pundare på sista repet, kan inte se hur jag kan öka?

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Tyngre än failure innan 10? Anpassar vikten så att jag skakar som en horse pundare på sista repet, kan inte se hur jag kan öka?

Mitt lilla tips...

Sänk vikten och öka antal set + rep. Vila mellan seten är beroende på vad du vill med träningen. Tänk på andningen mellan repetitionerna!

Om maten: Skippa kvargen och ät fetare produkter. (Hög fetthalt men låg på socker/kolhydrater)

Vill du ha mer tips så PM.

Lycka till!

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Någon som har brutit ett revben av att gyma? Gjorde dips med 20+kg och kom lite långt ner så när jag skulle upp så gick något sönder i bröstet (ungeför vid tuttarna). har nu gått 2 månader, var första gången på gymmet igår. Körde 5 dips utan vikt sen kände jag att det gjorde ont, alla andra övningar var smärtfria. Frågan är nu om det är värt att gå till läkaren å få det undersökt? Känns ju som dom inte direkt kommer bry sig eller har jag fel?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA