Träningstråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hej ni,

Sån där avscanning av kroppen med en speciell våg som mäter kroppsfett och sånt. Hur mycket kan man lita..!?

OM man kan det, blir jag förstås en glad. :)

Metabolisk ålder 27 år. 42 år i verkligheten.
Fysisk gradering 1-9, 1=fetma, 9=muskulös. Jag hade 8=smal/muskulös
41 kg muskler av 53 kg totalt.
19 % kroppsfett. Vilket inte var så bra. För det låg under nivån för "Hälsosam" och jag hamnade på "För lite"

Ja...jag tränar ju en hel del. Man vet inte vad man ska tro på.
//M

De vågarna som mäter motståndet i kroppen slår en hel del enligt vad jag läste mig till när jag kollade upp dem.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
De vågarna som mäter motståndet i kroppen slår en hel del enligt vad jag läste mig till när jag kollade upp dem.

Exakt. Ett vanligt tips kring dessa maskinerna är att de endast är bra för att mäta differens så länge som du använder dig av samma våg.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Visst finns det krämer som kan hjälpa lite.

Hudbristningar är inte helt ovanligt hos många som tar steroider då huden inte hinner anpassa sig i samma sakt.

Att smörja dagligen med mandelolja är något gravida kvinnor brukar rekommenderas för att slippa bristningar på den växande magen. Detta bör rimligen fungera lika bra för den som är rädd för bristningar till följd av svällande muskler. Mandelolja finns att köpa på Apoteket.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Varför ska man inte träna framsida axlar? Menar du isolera framsidan eller basövning såsom axelpress?

Att köra t.ex frontlyft med hantlar/stång för framsida är i princip helt onödigt och inte det bästa.
Axelpress är inte något du isolerar framsida axlar med.
Sen minns jag inte i vilket sammanhang jag skrev det, till någon som har problem med hållning/symmetri eller liknande?
Dips är bra skit, om man kör strikt. Att isolera främre delta är inte bra, åtminstone i längden. Den får så extremt mycket stryk redan.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Varför ska man inte träna framsida axlar? Menar du isolera framsidan eller basövning såsom axelpress?

Att köra t.ex frontlyft med hantlar/stång för framsida är i princip helt onödigt och inte det bästa.
Axelpress är inte något du isolerar framsida axlar med.
Sen minns jag inte i vilket sammanhang jag skrev det, till någon som har problem med hållning/symmetri eller liknande?
Dips är bra skit, om man kör strikt. Att isolera främre delta är inte bra, åtminstone i längden. Den får så extremt mycket stryk redan.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Testa dig fram säger jag, för att typ INGEN av dem jag testat har fungerat på mig, har använt kanske 10 st olika..

1 gång kände jag tryck då hade jag tagit kreatin 2-3 gånger mer än den rekommenderade dosen plus att jag tog en annan samtidigt, tror det var fierce eller rage eller något liknande. (Placebo?)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tips på bra PWO mottages tacksamt.

Finns massa bra
Superpump Max är riktigt bra men är i princip mest för pump
Jack3d är riktigt bra stimprodukt, blir väl olagligt med tanke på DMAA finns i den (fungerar som effedrin typ, förbjuden vid tävling i dagsläget)
HyperNOblast från hyperstrength är rätt bra, jävligt uppiggande.
Rage är också trevlig

Några förslag iaf :)

Sen intraworkout har ja börjar gilla mer o mer, kör Sizeon Max performance själv nu.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jack3d är riktigt bra stimprodukt, blir väl olagligt med tanke på DMAA finns i den (fungerar som effedrin typ, förbjuden vid tävling i dagsläget)

Ah. Märkligt att han i butiken inte sa något om det när jag köpte Jack3d igår. Får väl använda upp den burken och sen kolla efter något annat. :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ah. Märkligt att han i butiken inte sa något om det när jag köpte Jack3d igår. Får väl använda upp den burken och sen kolla efter något annat. :)

Kommer med all sannolikhet att få samma förbud som effedrin har, dvs att det är olagligt att köpa och sälja, men inte att inneha eller att använda.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nån som testat dricka Spike innan träning?
Sägs ha tre ggr av allt som Red bull har, inkluderat fullt med massa varningstexter :gnissla

spike-shooters.jpg

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hallå!

Har lyckats hållt i motionerandet och kör även en del styrka hemmvid. Har lyckats få bort det värsta av kärlekshandtagen och gått ner ca 5 kilo på lika många veckor (ungefär), vilket känns kul!

Man mår ju fysiskt bättre och orkar mycket mer.

Men jag börjar bli lite lätt nu och skulle gärna bygga på mig något, men inser att jag inte vet så mycket om ju styrketräning just. :gnissla

Summa sumarum, finns det några bra övningar att köra hemma? Kan köpa en del utrustning om det är så (hantlar osv) men tänker inte köpa ett hemmagym.

Några bra, basic övningar, antal reps osv.

Hit me!

tkdrille

Guest
Tänkte kolla ifall du hunnit testa den än? Kände du något?

Den är bra. Funkar säkert inte på alla. På mig börja de sticka i hela kroppen och jag fick mycket mer uthållighet. Har provat att dricka den till ett mountainbike pass med och uppförsbackarna blev nästan en barnlek och man ville inte sluta trampa

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Tänkte kolla ifall du hunnit testa den än? Kände du något?

Kört tre pass med det nu och det känns som det fungerar. Var inte alls lika slut efter fredagens benpass som jag brukar vara trots högre belastning. Det kan ju vara placebo också men då funkar det ju. ;)

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Hallå!

Har lyckats hållt i motionerandet och kör även en del styrka hemmvid. Har lyckats få bort det värsta av kärlekshandtagen och gått ner ca 5 kilo på lika många veckor (ungefär), vilket känns kul!

Man mår ju fysiskt bättre och orkar mycket mer.

Men jag börjar bli lite lätt nu och skulle gärna bygga på mig något, men inser att jag inte vet så mycket om ju styrketräning just. :gnissla

Summa sumarum, finns det några bra övningar att köra hemma? Kan köpa en del utrustning om det är så (hantlar osv) men tänker inte köpa ett hemmagym.

Några bra, basic övningar, antal reps osv.

Hit me!

Köp dig en TRX, då kan du styrketräna hela kroppen väldigt effektivt! Sök på youtube för mer info om övningar mm i TRX :)

Mvh Marcus, Personlig Tränare

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Verkar ju riktigt simpelt med ändå bra! :tummenupp

En sån där borde man ju kunna svänga ihop själv? Eller bör banden vara något elastiska tex?

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
ang jack3d så finns det vissa som fått dåliga lever värden efter användning. Man blir helt hypad och svettas som en gris, energin tar aldrig riktigt slut. Tänk på det innan användning

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
ang jack3d så finns det vissa som fått dåliga lever värden efter användning. Man blir helt hypad och svettas som en gris, energin tar aldrig riktigt slut. Tänk på det innan användning

Handlar det inte som alltid om dosering? Jag upplever inte att jag blir "hypad och svettas som en gris" men då tar jag bara en liten skopa. Det räcker gott. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati