Har börjat igen, tränade förut och hade lite former men så blev jag en soffpotatis… Nu är jag på G att jobba bort fettet och få lite former igen. Är noga med vad jag äter och hur jag äter. Tränar 3 dar i veckan, är inne i program 1, efter 8 veckor ska jag hoppa över till program 2. Fler övningar där. Favoritövningarna är mina triceps, varför vet jag inte men ligga på rygg och hiva en skivstång mot taket är toppen. Övningen heter ”fransk press”, jag brukar spara den till sist så avslutar jag passet med grymt roliga lyft.
Jag har ingen disciplin på gymmet, jag är där för att bränna fett, alltså fler lyft med lägre vikter men jag står och slänger på tills jag tycker det känns lagom, så där 4-6 lyft att orka. Jag måste ha gott motstånd, det är bara så. Så fettförbränning sker i skogen i form av halvt löpande i terräng eller så går jag så snabbt jag kan. Går jag i uppförsbacke går jag långsamt och tar långa kliv. Testa, du är helt slut efter den backen sen och man bränner mer kalorier. Tro't eller ej men inte alltid fart bränner mer än långsamma kliv.
Är jag på löpbandet på gymmet så lutar jag upp den så högt det går och tar långa kliv, plus att jag trycker mig ifrån så jag måste jobba mot mig själv. Det bränner som tusan också. Ett tips på bra fettförbränning.
I dag fredag är det tricepsövningar med armhävningar, dips och fransk press etc. =)