Träningstråden

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Vad tror ni om de här programmen?

Körde nästan ett sånt program när jag skulle gå ner från min "fettma". Vägre 120 kg i fett innan och efter 11 månader med liknande program så var jag nere på 72. 48 kg viktminskning. Sen dess har det varit byggande av muskler, vilket inte är så lätt.
Tjockisbilden vägde jag nog 116 kg på om jag inte minns fel.

Men men, det går åt rätt håll iaf.

22034_311875959953_6581528_n.jpg
IMG_2523bw.jpg

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
:wiggle
Hur många set och rep kör du? Är du ute efter styrka, massa eller uthållighet?

3x10 på allt utom marklyft, där blir det 1 uppvärmining set sen 6 set varav 3 stycken 10 rep och 3 stycken 5 rep. En blandning av allt skulle jag vilja ha. :rolleyes:

Jag är hyfsat nöjd med kroppen just nu, men skulle vilja ha lite mer styrka. Sen skulle jag helst vilja bli av med lite fett som ligger och dallrar, men det försvinner väl med lite kondition och så får jag skärpa till mig med maten som varit åsidosatt nu när jag haft semester.

"Program 1" är det som jag kört ett par månader och det har funkat väldigt bra för mig.
"Program 2" är helt nytt för mig. Men precis börjat köra det och faktiskt är jag jätte nöjd med upplägget. Redan börjat märka nya resultat så jag är nöjd och kommer nog köra på det nån månad till och sen byta igen. :) Men jag tar mer än gärna emot åsikter och synpunkter!

Drysen

Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Körde nästan ett sånt program när jag skulle gå ner från min "fettma". Vägre 120 kg i fett innan och efter 11 månader med liknande program så var jag nere på 72. 48 kg viktminskning. Sen dess har det varit byggande av muskler, vilket inte är så lätt.

View attachment 364844
View attachment 364845

Ser bra ut! Har du kört mycket kondition också?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ja det blev varannan dag löpning tillsammans med styrketräning, men eftersom man bränner 3 gånger så mycket fett genom att styrketräna på rätt sätt än att springa, så tycker jag det gav mer genom att lyfta vikter, många reps och mindre tungt. Nu kör jag tvärt om, tyngre och färre reps.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hur går det för er här då? Jag har börjat köra ungefär fyra styrkepass i veckan och känner mig stark som en liten flicka. Det hör iofs ihop med att jag tränar på ett byggargym där minst hälften ser ut som Belgian Blue. :brinnerup

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Någon som är kunnig i ämnet och vill ge bra tips på övningar som jag kan göra hemma för att komma i lite bättre form? Motion får jag ganska mycket, då jag har vovve, men det blir dessvärre inte mycket riktig träning. Innan så simmade jag mycket, men det känns som om jag inte har tid/motivation. Skulle vara bättre att börja lite hemma så att man får lite mersmak för träning!

Drysen

Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Hur går det för er här då? Jag har börjat köra ungefär fyra styrkepass i veckan och känner mig stark som en liten flicka. Det hör iofs ihop med att jag tränar på ett byggargym där minst hälften ser ut som Belgian Blue. :brinnerup

Samma här, är nästan alltid minst på gymmet. Många utav kvinnorna (tror att det är kvinnor i alla fall) som gymmar där är större och starkare än mig också. :gnissla Men nångång ibland kommer det någon liten 18-19årig tjej som jag är större än. Då ser jag ut så här :banana

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Någon som är kunnig i ämnet och vill ge bra tips på övningar som jag kan göra hemma för att komma i lite bättre form? Motion får jag ganska mycket, då jag har vovve, men det blir dessvärre inte mycket riktig träning. Innan så simmade jag mycket, men det känns som om jag inte har tid/motivation. Skulle vara bättre att börja lite hemma så att man får lite mersmak för träning!

Finns mycket på youtube, men sök på typ Mike Chang Home workout.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Tjejen körde rätt mycket Body Rock innan det blev riktigt gym. Ruskigt effektiv träning.

Finns massor med program på youtube.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Går hyggligt bra för mig, stark som en liten Tant:tummenupp
Kör 5dar i veckan, mest gYm men ett och annat spinninpass smyger sig in

Str3 R

Guest
Har börjat igen, tränade förut och hade lite former men så blev jag en soffpotatis… Nu är jag på G att jobba bort fettet och få lite former igen. Är noga med vad jag äter och hur jag äter. Tränar 3 dar i veckan, är inne i program 1, efter 8 veckor ska jag hoppa över till program 2. Fler övningar där. Favoritövningarna är mina triceps, varför vet jag inte men ligga på rygg och hiva en skivstång mot taket är toppen. Övningen heter ”fransk press”, jag brukar spara den till sist så avslutar jag passet med grymt roliga lyft.

Jag har ingen disciplin på gymmet, jag är där för att bränna fett, alltså fler lyft med lägre vikter men jag står och slänger på tills jag tycker det känns lagom, så där 4-6 lyft att orka. Jag måste ha gott motstånd, det är bara så. Så fettförbränning sker i skogen i form av halvt löpande i terräng eller så går jag så snabbt jag kan. Går jag i uppförsbacke går jag långsamt och tar långa kliv. Testa, du är helt slut efter den backen sen och man bränner mer kalorier. Tro't eller ej men inte alltid fart bränner mer än långsamma kliv. :)
Är jag på löpbandet på gymmet så lutar jag upp den så högt det går och tar långa kliv, plus att jag trycker mig ifrån så jag måste jobba mot mig själv. Det bränner som tusan också. Ett tips på bra fettförbränning.

I dag fredag är det tricepsövningar med armhävningar, dips och fransk press etc. =)

tkdrille

Guest
Måste skryta lite. Ca 600 gram kvar till -15 kilo :) på cykel. Börjar med gymmet antagligen igen september och får då ca 7 pass i veckan :). Tror jag kommer rasa lite snabbare då. Eller önskar det.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Behöver lite tips angående kokosolja som ska tydligen vara bra för folk med IBS och ha andra bra effekter.
Har hittat 2 produkter från gymgrossisten och ena kostar 65 och den andra kostar 175 den första skiljer sig från den andra med minus 100 gram och är endast virgin oil medan den andra är Extra virgin.
Är det någon större skillnad?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/raw-kokosolja-virgin-eko-400-gram

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/cocosa-extra-virgin-kokosnotolja-eko-500-ml

Jag har kört den "dyra" några dagar men inte märkt något än direkt.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Snyggt!! :tummenupp Kul å se att det går att forma en oformlig kropp. (no offense)

Och att det finns människor som bestämmer sig för att börja bry sig om gåvan vi fick när vi föddes. Kroppen. Man har bara en. Och den är man ansvarig att vårda.

Gör mitt bästa med min. Mycket träning. Bra kost. Ja. Å så lite brännvin emellanåt. :wiggle

Är inget superfreak. Men när det vankas kaffebröd på jobbet tackar jag nej. Om det inte är Ländia kokosbollar. Då drar jag i mig 3 st på stående fot.

Last edited:

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Vad är detta för trams? Bara jag som lurats in i kokosfett/olja träsket? Måste väl finnas fler eller?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati