High_Octane
Power by Gasoline!
Vad är detta för trams? Bara jag som lurats in i kokosfett/olja träsket? Måste väl finnas fler eller?
Jag har inte hört så mycket om det ärligt talat. Vill du berätta lite om träsket?
// Jerker
Vad är detta för trams? Bara jag som lurats in i kokosfett/olja träsket? Måste väl finnas fler eller?
dessa 200 kcal extra per 100 ml, även om det kortsiktigt inte är mycket, måste ju förbrukas på något sätt annars hamnar väl dom som fett på kroppen trots allt (eller tänker jag fel?)
Intressant fråga som jag också funderat på. Jag har en kompis som kör LCHF som påstår att kroppen inte tar upp fettet som den inte behöver. Typ att man kan äta mer kalorier än man förbrukar men att det inte gör nåt, det "fastnar" inte runt midjan. Jag tror inte på det, vad tror ni?
Jag har inte heller hört så mycket om det, men efter 10 minuter googlande om det hela fattar jag inte riktigt vitsen med det.
"Idealisk i lågkolhydratdieter som t.ex. LCHF."
samtidigt som det står
"Näringsvärde per 100g:
Energi 900kcal
Protein 0g
Kolhydrater 0g"
Visst, 0g kolhydrater är 0g kolhydrater, men 900 kcal!?!
Vanligt margarin verkar ha ca 700kcal och detsamma gällande smör.
dessa 200 kcal extra per 100 ml, även om det kortsiktigt inte är mycket, måste ju förbrukas på något sätt annars hamnar väl dom som fett på kroppen trots allt (eller tänker jag fel?)
Jag har inte hört så mycket om det ärligt talat. Vill du berätta lite om träsket?
// Jerker
LCHF och även kost som minskar mängden kolhydrater och framförallt minimerar de snabba kolhydraterna, har ju den fördelen att man slipper det där "eftermiddagssuget" efter något gott.
Jag skapade en LCHF-fråge-tråd då jag själv övervägde att köra LCHF. Jag valde bort LCHF och har istället bara prioriterat bort så mycket som möjligt av de snabba kolhydraterna och lägger istället sallad och typ rivna morötter på tallriken. När jag håller mig till denna kost känner jag hur sötsuget försvinner och jag upplever betydligt mindre hunger om dagarna än när jag åt obegränsat med kolhydrater.
Men hur gör du med långsamma kolhydrater? Alltså fiber rikt bröd, ris, bulgur osv.
Lite Dålig bild men hojta till så kan jag fylla i med resten.
Vad använder folket för proteinpulver? Själv så använder jag Whey fx (100% whey protein med stevia som sötningsmedel).
Ska dock byta nu till Whey 80 med stevia från gymgrossisten.
Jag kör med Dahlblads. Mest för att jag får det till inköpspris plus moms.
Kan rekommendera proteinpulvret från Fitnessguru.se. Mer eller mindre likadant som allt vassleprotein (såklart) men riktigt bra pris (150kr/kg) och riktiga god smak.
Ta inte den med hasselnötssmak dock, den smakar fruktansvärt illa.
Keso is teh sheit
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |