Träningstråden

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
twinner666 skrev:
köp feting "gainer" istället.whey 80 är bra protein,vill du bygga bra muskler är det viktigt att du får i dig rätt mängd kolhydrater efter träning vilket oftast finns i gainers...grejen är väl att det blir svårt att få "tryck/kontakt" i muskeln när man har träningsverk..så upplever jag det iaf..många tränar dock igenom hela kroppen på 1 vecka.det mesta innom träning är individuellt.

Min budget är ganska begränsad... Whey 80 kostade 149:- för ett kilo. Verkade himla billigt. Känns som att gainers är bra mycket dyrare...

Är det meningen att "gainern" ska ersätta måltiden, man annars äter efter träningen?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
ät mycket och allt efter träning:) dela upp träningen efter hur du tycker du orkar..
tex..

mån,bröst,ben
tis,biceps,triceps,mage
tors,rygg,axlar

sen vilar du i tre dagar sen är det bara på't igen

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Conrad skrev:
Min budget är ganska begränsad... Whey 80 kostade 149:- för ett kilo. Verkade himla billigt. Känns som att gainers är bra mycket dyrare...

Är det meningen att "gainern" ska ersätta måltiden, man annars äter efter träningen?

en gainer skall inte ersätta en måltid:) det är ett tillskott som sagt.

om du köper 1kg protein så är det slut på några veckor(kolla hur många gram/servering).du tjänar på att köpa gainer.. gainer och vanlig mat är superbra om du vill bygga.vräk i dig och bli krallig:).
kolla på www.gymgrossisten.se..där finns "gainerpro" DET är BILLIGT

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
twinner666 skrev:
ät mycket och allt efter träning:) dela upp träningen efter hur du tycker du orkar..
tex..

mån,bröst,ben
tis,biceps,triceps,mage
tors,rygg,axlar

sen vilar du i tre dagar sen är det bara på't igen

mmm...vill ju helst slippa att träna på helgen...

Jag tänkte pröva att köra:

Måndag: Mage, bröst biceps, triceps
Tisdag: Ben, rygg
onsdag: vila
torsdag: Mage, bröst biceps, triceps
fredag:Ben, rygg
helgen: sabba allt resultat med fest :fyllisar :3freak nädå, så illa är det inte :D

Vitsen med att köra så här är att: Känner du ingen träningsverk i armar på tisdag så borde man väl kunna träna armar då också. Jag kanske är helt ute å cyklar men det känns som ett bra upplägg annars...

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
OOOJÄKLAR!!!!! 4kg för 349:- , nått sånt!!

Svinbilligt!!
Gainers pro kanske man skulle satsa på istället, då!!

Stort tack twinner! :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Conrad skrev:

helgen: sabba allt resultat med fest :fyllisar :3freak nädå, så illa är det inte :D

Vitsen med att köra så här är att: Känner du ingen träningsverk i armar på tisdag så borde man väl kunna träna armar då också. Jag kanske är helt ute å cyklar men det känns som ett bra upplägg annars...

Det ser inte helt friskt ut det där programmet.

Försök att inte träna just biceps&triceps så många gånger då du använder dem vid många andra övningar.

Om du kör rygg en dag så kör biceps efteråt.
Kör du bröst en annan dag så kör triceps direkt efteråt eftersom du använder dessa muskler den dagen.
På ditt schema ser det ut som om biceps knappt får vila. Jag vet inte hur du tränar, men jag behöver 3 dagar för att återhämta just biceps liksom triceps.

Sen har du glömt en mycket viktig muskel: Vader.
Visst, den får ju lite träning under knäböj och press, men det kanske du inte ens kör(?)! Ta dem samtidigt som rygg&biceps.
Tränar du aldrig axlarna?

Annchua: Det var min Master som tvingade oss att göra över tusen st. Han frågade hela tiden om vi skulle fortsätta och jag är en slampa som inte kan säga nej :D

750RR

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Conrad skrev:

gör så..testa dig fram,titta och fråga hur andra gör!!! gainerpro JORDGUBB är supergod:)

försök att nöja dig med 2st Muskelgrupper åt gången..risken är ju att man står på gymmet i 2 timmar varje gång annars..2 stG i lungt tempo..då orkar du köra tungt också,,så kanske du klarar dig på en 40-60min...som sagt testa dig fram och hitta ditt eget tempo:) och lyft inte för tungt ...sikta på att klara 8-10 reps på varje övning.1 muskel kör du igenom med 3 övningar och varje övning innehåller 3 reps.

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag tränar många fler muskelgrupper (bla. axlar och vader) men har inte koll på det i huvudet och kan inga namn på dom...Jag skulle tro att jag tränar det mesta i kroppen... Man kan säga överkropp måndag torsdag och ben tisdag fredag... Och att jag skulle träna biceps två dagar i sträck var bara ett exempel... (om jag hade gjort det hade dom nog vart lite större än vad dom är idag :rolleyes: ...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
maverick_750rr skrev:
Det ser inte helt friskt ut det där programmet.

Försök att inte träna just biceps&triceps så många gånger då du använder dem vid många andra övningar.

Om du kör rygg en dag så kör biceps efteråt.
Kör du bröst en annan dag så kör triceps direkt efteråt eftersom du använder dessa muskler den dagen.
På ditt schema ser det ut som om biceps knappt får vila. Jag vet inte hur du tränar, men jag behöver 3 dagar för att återhämta just biceps liksom triceps.

Sen har du glömt en mycket viktig muskel: Vader.
Visst, den får ju lite träning under knäböj och press, men det kanske du inte ens kör(?)! Ta dem samtidigt som rygg&biceps.
Tränar du aldrig axlarna?

Annchua: Det var min Master som tvingade oss att göra över tusen st. Han frågade hela tiden om vi skulle fortsätta och jag är en slampa som inte kan säga nej :D

"ben" innefattar väl vadmuskeln också:)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Conrad skrev:
(om jag hade gjort det hade dom nog vart lite större än vad dom är idag :rolleyes: ...

Nej, för du hade aldrig gett dem tid för att växa till sig så de klarar att lyfta vikten.

750RR

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Conrad skrev:
Menar du att man absolut inte ska träna samma muskel två dagar i rad? Är det så farligt? :confused:

det ska du inte göra..om inte muskeln får vila (mat och sömn) så växer den inte:)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Conrad skrev:

Kör du biceps på måndag kommer du med all sannolikhet inte få ut mest o bäst kvalitet i ryggpasset på tisdagen...och om du mot allförmodan nu skulle lyckas... :3freak så skulle jag tippa på att du har sån jvla träningsverk i biceps att du inte kan köra det igen på torsdag o framförallt inte ett ryggpass igen på fredag! Tar väl 1 månad så börjar du säkert bryta ner kroppen istället för att bygga. Enligt min mening ser det där schemat helt :kocko ut.

Köp inte gainers!

Kass att betala för kolhydrater! är inte det lite att ta i lr...Bra kolhydrater finns ju i gröt (protein oxå), pasta, ris och om du nu måste ha snabba kolhydrater så fan käka skumbananer. Satsa på ett bra protein istället ...jag lovar du får mer för pengarna då. Jag skulle aldrig slänga ut pengar på kolhydrater i kosttillskottform. Du får mindre protein, högre pris...Twinner tyvärr men det finns inget som gynnar ett sådant köp. Speciellt inte om man studerar lr vad Conrad nu kan tänkas göra.

Whey 80 är prisvärt, tillskillnad från whey 100 som e lite väl i överkant..så stor skillnad gör inte det "bättre" proteinet i 100. Försumbart för de flesta.

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Acrid skrev:
Kör du biceps på måndag kommer du med all sannolikhet inte få ut mest o bäst kvalitet i ryggpasset på tisdagen...och om du mot allförmodan nu skulle lyckas... :3freak så skulle jag tippa på att du har sån jvla träningsverk i biceps att du inte kan köra det igen på torsdag o framförallt inte ett ryggpass igen på fredag! Tar väl 1 månad så börjar du säkert bryta ner kroppen istället för att bygga. Enligt min mening ser det där schemat helt :kocko ut.

Köp inte gainers!

Kass att betala för kolhydrater! är inte det lite att ta i lr...Bra kolhydrater finns ju i gröt (protein oxå), pasta, ris och om du nu måste ha snabba kolhydrater så fan käka skumbananer. Satsa på ett bra protein istället ...jag lovar du får mer för pengarna då. Jag skulle aldrig slänga ut pengar på kolhydrater i kosttillskottform. Du får mindre protein, högre pris...Twinner tyvärr men det finns inget som gynnar ett sådant köp. Speciellt inte om man studerar lr vad Conrad nu kan tänkas göra.

Whey 80 är prisvärt, tillskillnad från whey 100 som e lite väl i överkant..så stor skillnad gör inte det "bättre" proteinet i 100. Försumbart för de flesta.

Jag kan inte förstå hur mina biceps inte skulle klara av en ryggövning. :confused:

Bifogat

• lowerback.jpg
    lowerback.jpg
    8.6 KB · Visningar: 64

KIRE

Guest
Conrad skrev:
OOOJÄKLAR!!!!! 4kg för 349:- , nått sånt!!

Svinbilligt!!
Gainers pro kanske man skulle satsa på istället, då!!

Stort tack twinner! :)

Det är ju proteinet som kostar!. Det gäller både tillskott och vanlig mat.
Kolhydrater kan du ju få i dig skitlätt och billigt. Ska man köpa billiga tillskott ska man titta på vad priset är per gram protein. Man tjänar ALLTID på att köpa
rena proteintillskott. Bäst pris är nog Dahlblads nutrition eller Starnutrition.
Sen spelar det roll vad man köper för protein i den bemärkelsen att olika proteiner fungerar olika i kroppen. Helst ska man använda kompletta proteintillskott om man avser att använda samma protein till allt.
Kompletta proteintillskott innehåller både vassleprotein, kasein samt sojaprotein.
Helst ska vassleproteinets beskaffenhet vara vassleisolat. Vilken typ av protein som är bäst beror på när du ska inta det. Snabbt isolatprotein ska intas direkt efter träning eller då man har möjlighet att dricka ofta. Dricker man tillskott mera sällan(typ 3 timmar mellan) är kasein(mjölkprotein) det bästa eftersom det bryts ned långsammare och ger högre stabil aminosyrenivå i blodet hela tiden.
Bästa proteinet enligt min åsikt(för generellt bruk) är Eiselt protec eller Fairing completeprotein. Hög kvalitet , rätt sammansättning samt bra pris. Gainer ser jag ingen anledning till att köpa! Enda användningsområdet är direkt efter träning
då en gainer innehåller snabba koldydrater(snabbt glykeminsk index).
Detta för att kicka insulinnivåerna och transportera ut näring till cellerna efter träningen för maximal återhämtning. Just efter träning leder detta förlopp inte till att kolhydrater omvandlas till fett eller att fett transporteras till fettdepåer i kroppen. Intas däremot en gainer under dagen som måltidsersättare kommer
blodsocker samt insulinnivåerna att kickas upp och kroppen kommer lagra in överflödiga kolhydrater som fett. Inte smart alltså.
SHit nu måste jag sova

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...