Träningstråden

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
KIRE skrev:
Intas däremot en gainer under dagen som måltidsersättare kommer
blodsocker samt insulinnivåerna att kickas upp och kroppen kommer lagra in överflödiga kolhydrater som fett. Inte smart alltså.
SHit nu måste jag sova

En tjockis vill jag inte bli... :rolleyes:

Misstänkte att det var något samband med proteinet.. Gainern har ju bara 27% prot. Jämfört med 80% i wej...weih..äsch... Den där andra ***-80...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Acrid skrev:
...Twinner tyvärr men det finns inget som gynnar ett sådant köp. Speciellt inte om man studerar lr vad Conrad nu kan tänkas göra.

Whey 80 är prisvärt, tillskillnad från whey 100 som e lite väl i överkant..så stor skillnad gör inte det "bättre" proteinet i 100. Försumbart för de flesta.

jag tycker det är bra :banana som ett tillskott alltså:) vanlig mat är bäst..stod just och tittade i kylskåpet och såg vad en rulle risgrynsgröt 500g innehåller..massor med bra näring :yoparty

kolisar och protein är väl det mest anaboliska man kan intaga i laglig väg.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Conrad skrev:
Discobyggare! :hihi

(Har igentligen ingen större koll på vad en discobyggare är för något men det kändes ändå rätt att skriva :rolleyes: )

En discobyggare tränar 3 pass om dagen 7 dagar i rad och 2 av passen består endast av biceps varje dag då han tror att det faktsikt är den muskeln som gör att armen ser stor ut.
Han tränar de övriga passen bröst och mage. Sen käkar han protein istället för mat och är rädd för fett.
Hans ben är lika smala som ett grenrör.....

Acrid: SÅ känner jag igen dig :) (som på din bild)

750RR

conrad igen: Du BÖR inte träna samma muskel 2 dagar i rad då den inte hunnit återhämta sig från gårdagen om du tränat den tillräckligt. Låt den vila.... När jag bara tränade biceps en gång i veckan men en hel timme med olika övningar så växte den mer än om jag tränade den 2 dagar i veckan men då inte i en hel timme.
Har du tränat biceps ska du INTE kunna röra vid dina axlar med fingrarna(höger fingrar mot höger axel) det är en regel jag brukar ha.

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
twinner666 skrev:
jag tycker det är bra :banana som ett tillskott alltså:) vanlig mat är bäst..stod just och tittade i kylskåpet och såg vad en rulle risgrynsgröt 500g innehåller..massor med bra näring :yoparty

Hmmm...nu är jag kluven... Gainer eller ren protein... Tål att tänkas på...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Conrad skrev:
En tjockis vill jag inte bli... :rolleyes:

Misstänkte att det var något samband med proteinet.. Gainern har ju bara 27% prot. Jämfört med 80% i wej...weih..äsch... Den där andra ***-80...
du kommer förbränna det mesta!! funkar inte att gå ner i vikt och bygga muskler..

tänk MAT! hitta en 60-30/40 blanding..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Conrad skrev:
Hmmm...nu är jag kluven... Gainer eller ren protein... Tål att tänkas på...

tänk bara på att äta mycket och rätt..ägg,pasta,ris,kykling massor av fisk mm

det räcker gott och vöäl i början.. viktigast är att du lär dig din kropp och hur du skall belasta den.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
twinner666 skrev:

Men ska vi tänka lite ekonomiskt nu va :arsele :D

Inte kan du rättfärdiga kolhydrater som kosttillskott...Asså hehe räcker det inte med en äcklig pruttedrink att få ner...Ofta har man ju ngt smaskigt till den, företrädelsevis 2-4 bananer :D Vilket blir billigare än att köpa kolhydrater i gainers...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
mycket spammande blir det:)..men jag kommer i håg när jag började för ca 8 år sen och då jag hade som bäst resultat:) jag levde på nudlar och lite vanlig mat:D

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
maverick_750rr skrev:
conrad igen: Du BÖR inte träna samma muskel 2 dagar i rad då den inte hunnit återhämta sig från gårdagen om du tränat den tillräckligt. Låt den vila.... När jag bara tränade biceps en gång i veckan men en hel timme med olika övningar så växte den mer än om jag tränade den 2 dagar i veckan men då inte i en hel timme.
Har du tränat biceps ska du INTE kunna röra vid dina axlar med fingrarna(höger fingrar mot höger axel) det är en regel jag brukar ha.

Okej!! Då vet jag det. :) Får hitta på någon annan lösning...Dela upp träningen i fler "sektioner" (om ni förstår vad jag menar...)

Återkommer med ett nytt "schema" inom en snar framtid... :)

KIRE

Guest
Conrad skrev:
Okej!! Då vet jag det. :) Får hitta på någon annan lösning...Dela upp träningen i fler "sektioner" (om ni förstår vad jag menar...)

Återkommer med ett nytt "schema" inom en snar framtid... :)

Okej men berätta om din nuvarande form, dina mål, hur mkt tid du kan lägga ned
så fixar jag det! :)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
twinner666 skrev:
mycket spammande blir det:)..men jag kommer i håg när jag började för ca 8 år sen och då jag hade som bäst resultat:) jag levde på nudlar och lite vanlig mat:D Ja visst ja! Kom ju på att alla som börjar ökar som mest i början om man inte är helt mongo

:gnissla

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Acrid skrev:
Men ska vi tänka lite ekonomiskt nu va :arsele :D

Inte kan du rättfärdiga kolhydrater som kosttillskott...Asså hehe räcker det inte med en äcklig pruttedrink att få ner...Ofta har man ju ngt smaskigt till den, företrädelsevis 2-4 bananer :D Vilket blir billigare än att köpa kolhydrater i gainers...

du har delvis rätt :gnissla jag kör iofs..lite vatten och blåmjölk och blandar.
vanlig mat är ju som sagt bäst:),men om man ska ta det lite längre så är det väldigt bekvämt med gainer:)bara skaka ihop och svepa:)

bananer ska vräkas i mängder :banana

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KIRE skrev:
Okej men berätta om din nuvarande form, dina mål, hur mkt tid du kan lägga ned
så fixar jag det! :)

Du vet ju inte vad som e optimalt för honom.... Fast det e ju bättre att utgå från ett mer korrekt träningsschema och förbättra det än göra ett helt eget.

750RR

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
twinner666 skrev:
du har delvis rätt :gnissla jag kör iofs..lite vatten och blåmjölk och blandar.
vanlig mat är ju som sagt bäst:),men om man ska ta det lite längre så är det väldigt bekvämt med gainer:)bara skaka ihop och svepa:)

bananer ska vräkas i mängder :banana

Latmask :)

:banana :banana :banana 4 da people! :yoparty

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Kom på en sak såhär innan läggdags:) ingen som kan lägga upp ett program som jag kan köra under 1 månads tid för att kolla effekten??hur stor vinsten blir..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...