Träningstråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Om du siktar på 1,5-2g protein per kilo kroppsvikt (120-160g protein) så kan du fylla ut både fett och kolhydrater lite hur du vill. Det är dock viktigare att se till att få i dig fett då det är essentiellt, till skillnad från kolhydrater. Det är viktigare att äta bra mat än att optinoja över diverse procent hit och dit. Sen kan man förvisso gå in på näringstajming men det är inte bara ett kapitel för sig utan en hel bok.
Om du har svårt att gå upp i vikt så kan du inte bara lyssna på hungerkänslorna, om du nu vill gå upp dvs. Jag har testat både lchf, periodisk fasta, "vanlig" diet, och alla har funkat bra både för uppgång och viktnedgång. Dock gillar jag inte LCHF att träna på.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Sveriges hockeylandslag firade mitt nya personbästa i knäböj med seger över Finland :D :fyllisar

/hybris

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dagens marschträning med packning gav upphov till ett intressant litet experiment... Vägde mig före både med och utan packning för att se hur mycket jag lastat, och av ren nyfikenhet vägde jag mig efteråt också för att se om det varma vädret och svettenvar tillräckligt för att ge något utslag... Döm om min förvåning när jag inser att jag tappat två kilo på lika många timmar :näsblod aldrig fått riktigt svart på vitt hur mycket vätska man bär med sig eller förlorar vid träning, intressant insikt på min ära... Lite sjukt att det är så mycket :crash :D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Om du siktar på 1,5-2g protein per kilo kroppsvikt (120-160g protein) så kan du fylla ut både fett och kolhydrater lite hur du vill. Det är dock viktigare att se till att få i dig fett då det är essentiellt, till skillnad från kolhydrater. Det är viktigare att äta bra mat än att optinoja över diverse procent hit och dit. Sen kan man förvisso gå in på näringstajming men det är inte bara ett kapitel för sig utan en hel bok.
Om du har svårt att gå upp i vikt så kan du inte bara lyssna på hungerkänslorna, om du nu vill gå upp dvs. Jag har testat både lchf, periodisk fasta, "vanlig" diet, och alla har funkat bra både för uppgång och viktnedgång. Dock gillar jag inte LCHF att träna på.

Nice, med det resonemanget så sköter jag mig rätt exemplariskt alltså :D

Vill dock inte gå upp i vikt egentligen, jag är ungefär på målvikt. Frågan är ju om det går att nå till den form jag vill ha utan att gå över först och elminera fett efteråt.

Reagerar också på hur tung jag är i förhållande till hur svag jag fortfarande är. Vägde 77,3 härom dagen, 80,2 för nån vecka sen (mest vattenskillnad antar jag) och 75 för nån månad sen. Lite har jag ju helt klart gått upp, sannolikt mest bundet vatten, men ändå. Grejen är att jag vägde 77-78 när jag var som "bäst" (inte störst dock) men då var jag ändå rejält mkt starkare än nu. Jag har lite svårt att se hur jag utan att bygga på kilon skulle kunna komma tillbaka till den styrkan. Kanske åldern har sagt sitt också :D

------------------------------
Same same.. Träningen går bra, jag verkar äta hyfsat (beroende på vad som är "rätt") och energin är tusen ggr bättre än för 2 månader sen. Tränat 5 dar den här veckan, tog några öl igår och somnade alldeles för sent inatt, ändå är jag pigg och nästan varit sugen på att gå till gymet hela dan. Awesome!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Styrka sitter inte bara i muskelmassan (typ av fibrer och antal celler) utan även i dagsform, nervsystemet och teknik.

Det går att ändra kroppsform fast man står still i vikt. Det tar dock längre tid än att ligga på ett litet överskott. Fördelen är att man slipper spendera tid på att deffa.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag fick lov att mäta nu, och jag har 86 :D

Haha, då har jag varit lika tjock som du är :crash

Var ute på en afterwork igår, första på ett par månader. Strålande sol och jag tänkte att det skulle vara najs med ett par kalla öl. Drack 2 mellanöl, sen kom jag på att alkohol var rätt trist så jag åkte hem rdan vid 19-tiden.

Belöningen för det är att jag är hur pigg som helst idag och är på väg ner för att köra lite marklyft istället för att va bakis :banana

:hej

En annan söp sig full (en mycket snabb kväll, alla däckade klockan två) och mådde oförskämt bra när hon vaknade.

Beslöt mig för att gå till gymmet. Satte PB i militärpressen trots blåsor på handflatorna (efter att ha pumpat luftmadrassen utav helvete och inte märkt att det skavt lite i händerna :3freak) med TRETTIO KILO, TRE GÅNGER FEM!!!!!! ÄNTLIGEN EN PLATÅ NÅDD!

Måste vara ölen och Stroh:en :crash :yoparty

Styrka sitter inte bara i muskelmassan (typ av fibrer och antal celler) utan även i dagsform, nervsystemet och teknik.

Det går att ändra kroppsform fast man står still i vikt. Det tar dock längre tid än att ligga på ett litet överskott. Fördelen är att man slipper spendera tid på att deffa.

Typ vad jag gör. Utan att tänka på nåt. Har ju droppat nästan 4 cm runt midjan sedan nyår ungefär :) Frågar man mig är det sjukt mycket mindre påfrestande än att deffa där man lätt blir manisk och tänker på varenda kalori man stoppar i sig. (Nu tänker jag på tiden innan jag insjunknade i bulimi när jag relaterar till deffen, det var efter deffen som allt gick åt helvete).

Nu ska jag ta en promenad med hunden medan det är regnuppehåll sen är det plugg som gäller. En mycket fin helg! :yoparty

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Men jag är ju tjej och bara 163 lång :näsblod

Jag hade ett midjemått på runt 85 när jag var som tjockast :3freak

jag var oxå tvungen att mäta - 64 cm har inte en aning om de e bra lr ej.

För mycket av det goda i lördags, kom trots detta upp på söndagen och körde ett benpass, men sen var det bara att pusta på soffan hela dan.

Har funderat på att byta PT, vad tycker ni om PT bra eller ej?
Jag tyckar att de e både ock samt att de e svårt att hitta någon bra!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tänkte kolla om jag kan få feedback på min form? (Sorry för cp kameravinkel, jag känner mig inte alls bekväm med att stå och mecka med filmeri på gymmet, så satte bara ner den)

https://www.youtube.com/watch?v=A19... om man nu vill lägga 500kr per pass på sånt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Har alltid använt mig av PT till och från personligen tycker jag att de e bäst - va bara nyfiken på vad alla andra tycker!

Jag har aldrig haft PT. Däremot har jag både testat att träna efter program, och fråga folk med mer erfarenhet om hjälp, och det räcker för mig. Kanske skulle bli mycket bättre med PT däremot?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
49 kg i bänkpress idag :yoparty Nästa gång blir 50 kg, nu ska jag tamejfan inte faila :mad:

tillbaka på 65 kg i knäböj, nu satsar jag nog på mindre ökningar på typ 1 kg i taget.

Ska försöka sparka igång marken lite o öka där också, har stannat i och med att jag stannat i knäböjen (blev bara så)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag ifrågasatte absolut inte någonting utan svarade bara på den allmänna frågan.

Jag har sökt och rekat lite efter PT. Min känsla är att 95% av alla PETE är nån sorts svindyra pepmorsor som egentligen inte kan mkt mer än vem som helst som hållt på ett tag och har intresse.

Jag tror jag hittat en stjärna dock. Funderar på att få hjälp att dels styra upp hela min träning, bygga pass med helhetssyn och så, samt få hjälp att finslipa teknik så man inte skadar sig om man ska börja göra "nya" övningar. Jag har ännu bara träffat två sorters PETE PETE, det är pepmorsorna som tjatar om att bränna fett (ät mindre kladdkaka fifan) och strandraggarna som vill "forma kroppen". Det finns givetsvis massa undantag, men de verkar svåra att hitta, men jag tror jag hittat en. Där tror jag att han skulle kunna ge bra stöd oavsett om målet var kraftsport, kampsport, strandraggning eller roadracing. Känns vettig helt enkelt, och bra att kommunicera med :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag har sökt och rekat lite efter PT. Min känsla är att 95% av alla PETE är nån sorts svindyra pepmorsor som egentligen inte kan mkt mer än vem som helst som hållt på ett tag och har intresse.

Jag tror jag hittat en stjärna dock. Funderar på att få hjälp att dels styra upp hela min träning, bygga pass med helhetssyn och så, samt få hjälp att finslipa teknik så man inte skadar sig om man ska börja göra "nya" övningar. Jag har ännu bara träffat två sorters PETE PETE, det är pepmorsorna som tjatar om att bränna fett (ät mindre kladdkaka fifan) och strandraggarna som vill "forma kroppen". Det finns givetsvis massa undantag, men de verkar svåra att hitta, men jag tror jag hittat en. Där tror jag att han skulle kunna ge bra stöd oavsett om målet var kraftsport, kampsport, strandraggning eller roadracing. Känns vettig helt enkelt, och bra att kommunicera med :)

Lite så är det. Det finns guldkorn bland allt grus. Det gäller att inte ta första bästa, utan att leta efter någon som dels klaffar med socialt med en, samt besitter en stor kunskap och har lång erfarenhet av det han lär ut :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Den senaste 12 månadersperioden har jag använt mig av denna kille
http://www.extremetraining.se/
samt denna
http://www.sats.se/vara-center/stockholm/alvsjo/personlig-tranare/oliver-krstic/
Nu tänkte jag testa denna
http://www.mission-to-shape.se/

Jag håller med att det är svårt att hitta någon bra, det är mycket som ska stämma!

De två övre killarna kan jag rekomendera varmt om någon behöver en PT!!

Igår körde jag spinningpasset från helvetet med min kollega - tror det blir back 2 the gym idag!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...