Träningstråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Säg som det är du har blivit singel och vill se lite vältränade rumpor i konstiga ställningar. Ja jag går också på yoga ibland..

Jag "bor" på universitetet, finns ögongodis där ändå ;)

Ärligt talat är jag mest ute efter rörligheten. Blir nog att försöka boka in det där 1/vecka och se om det ger resultat, känns i rygg/axlar idag kan jag säga = bra.

Plus att hon som hade det var typ 28, sjukt tight och hade extrakuddar under tröjan (huden) :drewl

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kom nyss hem från muskelfabriken.

Idag var det bröst. Och jag tog jävla 25kg i hantelpress idag! JAAAAAA! :banana:banana:banana

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag har ett överflöd av Fajitakrydda hemma, det kanske kan funka!

Jag gjorde det misstaget en gång, fick lov att kasta all köttfärsen för det smakade och luktade så illa. Du kan ju testa själv och se vad du tycker.

I övrigt har jag så sakteliga kommit igång med träningen igen efter 3 månader där träningen byts ut med sol, alkohol och god mat i Brasilien. Får nog satsa på toppform till beach 2014 istället :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag "bor" på universitetet, finns ögongodis där ändå ;)

Ärligt talat är jag mest ute efter rörligheten. Blir nog att försöka boka in det där 1/vecka och se om det ger resultat, känns i rygg/axlar idag kan jag säga = bra.

Plus att hon som hade det var typ 28, sjukt tight och hade extrakuddar under tröjan (huden) :drewl

:rofl

Efter alla dina inlägg om hur du dreglar hit och dit börjar man undra om du är desperat :glömdet

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:rofl

Efter alla dina inlägg om hur du dreglar hit och dit börjar man undra om du är desperat :glömdet

Haha.. Nae, inte egentligen. Men efter 5 år som lyckligt gift familjefar så har sinnena så sakteliga vaknat. Förut såg jag inte ens hur snygga tjejer var ens om de var så snygga att man skulle behöva ge dem en höger i ansiktet bara för att jämna ut oddsen ;).

Mer svag för "sköna" tjejer än ögongodis nu faktiskt. Tick tack tick tack tick tack tick tack tick tack

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Har med största sannolikhet sträckt en muskel i ryggen/bröstet eller fått en nerv klämd...

Har en smärta som går igenom högra bröstet som strålar ut genom högra skulderbladet, men smärtan kan även gå från andra hållet också. Gör även ont när jag tar djupa andetag.

Någon som haft liknande symptom?

Var hos läkaren och blev tillsagd att ta diklofenak i 10 dagar vilket har mer eller mindre passerat nu utan förbättring.

Har haft ont nu i 1 månad typ och smärtan kommer och går som den vill, ska man ta sig till en kiropraktor kanske?

Hade precis samma problem i februari. Den dagen det bröt ut kunde jag knappt andas!
Åkte till akuten och fick nån antiinflammatorisk medan de körde alla tester o röntgen o grejer.
Efter att vart liggande och lugnat mig samt att tabletterna börjat verka så kändes det knappt alls.

Däremot när jag reste mig o skulle börja gå hem sså blev det värre igen...
Visade sig till slut vara en inflammation i en av de små musklerna runt bröstkorgen.
Varje gång jag tog ett djupt andetag så töjdes muskeln och gjorde förbannat ont.

Rätt vanligt bland oss som tränar. Jag la ner träningen under ca tre veckor sen var
det bara köra på som vanligt igen :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fråga..

Jag har sjukt svårt att äta tillräckligt. Idag har jag iofs missat mellanmål pga lång heldag i skolan, bara hem och vände (snabbmiddag), direkt till jobb och därifrån direkt till gymet.

Fått i mig typ 2250 kcal, varav ca 175g protein (yaay). Men har helt galet svårt att få i mig BRA kolhydrater. Det enda jag äter som verkligen boostar den är typ socker, och det räknas ju knappt. Tycker jag käkar massa ris när jag äter sånt, massa pasta när jag äter sånt osv.. Men jag är liksom inte i närheten. Idag har jag fått i mig 260g carbs, varav typ hälften är en Delicatoboll (haha.. på jobbet, sjukt sugen).

Annars går det bra framåt med träningen, ökar några procent varje pass och börjar få igång muskelkonditionen nu.. Känns stabilt. Men det börjar plana ut lite, så får se om utvecklingen håller sig 3 veckor till som jag förutspådde eller om det "dör" innan dess. Då blir det bygga nytt schema och skruva om lite :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Fråga..

Jag har sjukt svårt att äta tillräckligt. Idag har jag iofs missat mellanmål pga lång heldag i skolan, bara hem och vände (snabbmiddag), direkt till jobb och därifrån direkt till gymet.

Fått i mig typ 2250 kcal, varav ca 175g protein (yaay). Men har helt galet svårt att få i mig BRA kolhydrater. Det enda jag äter som verkligen boostar den är typ socker, och det räknas ju knappt. Tycker jag käkar massa ris när jag äter sånt, massa pasta när jag äter sånt osv.. Men jag är liksom inte i närheten. Idag har jag fått i mig 260g carbs, varav typ hälften är en Delicatoboll (haha.. på jobbet, sjukt sugen).

Annars går det bra framåt med träningen, ökar några procent varje pass och börjar få igång muskelkonditionen nu.. Känns stabilt. Men det börjar plana ut lite, så får se om utvecklingen håller sig 3 veckor till som jag förutspådde eller om det "dör" innan dess. Då blir det bygga nytt schema och skruva om lite :)

Ät mer fett. Välj feta produkter.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har precis signat upp på fitocracy.com . Någon mer som använder det? Man kan mata in var enda set av var enda övning man gör. (Så får man poäng och det är lite community och bla bla bla)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ät mer fett. Välj feta produkter.

Är det bra då? Jag köper aldrig nåt light, men håller igen på fett för att det blev det tunga posten i helheten.

Känns som att "bra" kolhydrater är rätt lättmotiverat varför man ska käka, fett??? Långsiktig energi ja, men kortsiktig träningskapacitet när jag vill bygga/bränna.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Är det bra då? Jag köper aldrig nåt light, men håller igen på fett för att det blev det tunga posten i helheten.

Känns som att "bra" kolhydrater är rätt lättmotiverat varför man ska käka, fett??? Långsiktig energi ja, men kortsiktig träningskapacitet när jag vill bygga/bränna.

Du äter ju inte tillräckligt med kcal, för att fylla upp kvoten är det ju enkelt att göra det med hjälp av fett. Sen är fett bra att käka av massa olika anledningar. Men också farligt. Precis som med kolhydrater.

Men vill du hålla en högkolhydratskost (som jag gör) så ät mer så får du i dig fler kcal. Nu vet jag ju inte hur många kalorier jag trycker i mig men kan gissa på att det är ungefär där du fick i dig och jag går neråt i vikt om jag håller kosten och inte svänger ut med lite godis och sånt nån dag i veckan vilket jag gör (det gör att vikten stannar).

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Käka nån näve caschewnötter (naturella) lite då och då, typ 600kcal/100g.

Jag har också en helvetisk förbränning. Går ner ett par kg DIREKT om jag inte tränar mer än 3dagar/vecka OCH äter ett antal extra mål mat varje dag. Förvisso så "satsar" jag bara på träningen vartannat år typ, när jag känner mig motiverad, i år har jag prioriterat annat istället.

Men, de åren jag satsat på att bygga så har jag käkat lite knappt 100g caschewnötter/dag + vanliga måltider och mellanmål. Det fungerar.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tack! :)

Jävlar va vissa verkar trycka kolhydrater, jag får knappt i mig 100g om dagen :va

Jag äter ca 50-75 g kolhydratskälla (pasta, ris) till lunch och middag. Samt ett par skivor bröd på morgonen till frukost. Det är inte svårt alls. Potatis äter jag desto mer av eftersom de inte är lika energitäta som ris och pasta. Du som med största säkerhet äter mer än vad jag gör lär klämma i dig mer än 100g om dagen. Om du nu inte har medvetet minskat på kolhydraterna.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Hade precis samma problem i februari. Den dagen det bröt ut kunde jag knappt andas!
Åkte till akuten och fick nån antiinflammatorisk medan de körde alla tester o röntgen o grejer.
Efter att vart liggande och lugnat mig samt att tabletterna börjat verka så kändes det knappt alls.

Däremot när jag reste mig o skulle börja gå hem sså blev det värre igen...
Visade sig till slut vara en inflammation i en av de små musklerna runt bröstkorgen.
Varje gång jag tog ett djupt andetag så töjdes muskeln och gjorde förbannat ont.

Rätt vanligt bland oss som tränar. Jag la ner träningen under ca tre veckor sen var
det bara köra på som vanligt igen :)

Var och träffade läkaren igen, och hon sa åt mig att inte träna på minst 2 veckor.
Lär nog också byta deltidsjobb pga att den antagligen bidrog till skadan.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Passet satt fint. Kändes annorlunda i marken. Tänkte också på det i knäböjen, KÄNDES som att jag svankade mindre. Måste filma det nästa gång.

48 kg gick ganska lätt. Vi får se var det riktigt brister innan jag når 50 kg i bänken :hihi

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Körde hang cleans / frivändningar idag. På 70 kg kändes det att min teknik är för jävla dålig. Någon i stockholmsområdet som är grym och kan tänka sig att coacha mig ett pass??

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...