Träningstråden

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Träningstrådens tävling för juni

Högst powerlifting wilks-poäng vinner! Du får endast tillgodoräkna dig lyft utförda under juni månad. Dvs lyfter du 100 kg bänkpress i maj så får du EJ räkna detta lyft i denna tävling.

Du fyller i ditt namn, din kroppsvikt, vad du lyft i squat, bänk och deadlift, och sen fyller du i samma värden i wilkskalkylatorn där du får din wilks-poäng. http://wilkscalculator.com/kg

Namn / Vikt / Squat / Bänk / Deadlift / Wilks-poäng
Kohai / 102kg/ 150kg / 110kg / 200kg / 277,794
Geggamoja / 82 / 100 (90) / 90 / 170 / 242,064

Obs: Det är okej att fylla i även om man bara har hunnit med ett eller två av lyften, så går det att fylla i övriga värden senare! Det går även att fylla i dåligt lyft, så det går att öka lite under månaden :)

Kom igen nu killar och tjejer, lyft lite och mata in era värden!!! Jag ökade lite squats idag mot senast, men har fortfarande inte maxat.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Alla i den här tråden hade sett ut som Arnold om dom spenderat tid på gymet istället för att klura ut sätt att förklara varför en del lyfter mer än andra beroende på skillnader i längd, storlek osv..

Har inte maxat i någon övning de senaste 5 åren, så kan tyvärr inte va med i wilkspoängtävlingen.
Men jag väger 75kg och bänkade iaf 6x120kg x3 för 30 minuter sen.. alltid nåt..

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Högst powerlifting wilks-poäng vinner! Du får endast tillgodoräkna dig lyft utförda under juni månad. Dvs lyfter du 100 kg bänkpress i maj så får du EJ räkna detta lyft i denna tävling.

Du fyller i ditt namn, din kroppsvikt, vad du lyft i squat, bänk och deadlift, och sen fyller du i samma värden i wilkskalkylatorn där du får din wilks-poäng. http://wilkscalculator.com/kg

Geggamoja / 82kg / 100 (90) / 90 / 170 / 242,064
Peter1980 / 75kg / - / 120 / - / *

Obs: Det är okej att fylla i även om man bara har hunnit med ett eller två av lyften, så går det att fylla i övriga värden senare! Det går även att fylla i dåligt lyft, så det går att öka lite under månaden :)

Kom igen nu killar och tjejer, lyft lite och mata in era värden!!! Jag ökade lite squats idag mot senast, men har fortfarande inte maxat.

Peter ditt jäkla monster, nu är du med vare sig du vill eller inte! :D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Alla i den här tråden hade sett ut som Arnold om dom spenderat tid på gymet istället för att klura ut sätt att förklara varför en del lyfter mer än andra beroende på skillnader i längd, storlek osv..

Har inte maxat i någon övning de senaste 5 åren, så kan tyvärr inte va med i wilkspoängtävlingen.
Men jag väger 75kg och bänkade iaf 6x120kg x3 för 30 minuter sen.. alltid nåt..

http://www.youtube.com/watch?v=Y7JV0gNKwZg&sns=em

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Geggamoja / 82kg / 100 (90) / 90 / 170 / 242,064
Plåthinken / 61 kg / 70 / - / - / *

Skulle köra enl SS men det gick inte som jag tänkt, fick helt plötsligt känning i en punkt på ryggraden (alldeles under skulderbladen) så jag sänkte från 70 till 60 och ökade antalet reps. Frivändningarna på 40 kg var däremot inga problem. Har gått lite för lång tid utan träning känns det som.

Peter ditt jäkla monster, nu är du med vare sig du vill eller inte! :D

five5

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Geggamoja / 81 kg (82kg) / 100 (90) / 100 (90) / 172,5 / 252,332
Plåthinken / 61 kg / 70 / - / - / *

Jag reppade lite tyngre i bänk idag, och tog nytt pb i deadlift. Verkar samtidigt som jag gått ner till 81 kg sen sist jag vägde mig, så mina värden är uppdaterade.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Kan man lyfta en dag, och väga sig en annan då :D?

Då är det ju inte samma sak. :ajabaja

Eller så gör man som jag - tycker att det är skitsamma om det handlar om nåt kilo. Det är bara vätskeskillnad i princip. Eller lite mer mat eller vatten i magen. Eller man har glömt att skita innan. Osv.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då är det ju inte samma sak. :ajabaja

Eller så gör man som jag - tycker att det är skitsamma om det handlar om nåt kilo. Det är bara vätskeskillnad i princip. Eller lite mer mat eller vatten i magen. Eller man har glömt att skita innan. Osv.

Just det som är grejen.. Jag väger mellan typ 76-79, vilket ändå gör skillnad i wilks. Om jag äter och preppar för ett maxlyft, och sen skippar gymet några dar, morgonpissar, skippar frukost och ställer mig på vågen runt 10 så är jag ju fjäderlätt ;) Awesome!! hahaha

------

Jag lurar på det där med vikt. Sugen på att gå matcher igen, men vill nog ner till mellanklass då (gick lätt tungvikt förut <81) och då måste jag ner till <75. Jag har ju lite fett att ta av, men det är fan inte mkt. Och att sabba vätskebalans och skippa mat inför match gör ju knappast att man presterar max så det är ingen bra grej. Har ju chansen nu att testa hur jag mår om jag blir så lätt. Men det blir ett jäkla byggande om jag ska upp till 80 igen då.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Börja att lyfta, så löser vikten sig själv :tummenupp

Nu har ju jag då gjort mina tyngsta lyft idag när jag vägde 81. 82 innan var bara något jag höftade till med :D

81!! Tjokkis.. Jag vägde bara 79 sist jag ställde mig på vågen ;)

haha

Apropå mitt tidigare mål att locka fram lite rutor på tre veckor så sket sig ju det lite. Men det gick på 5 ;):yoparty

3 juni -13.jpg

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Lägger väl upp en formbild som alla andra (och jag lovade ju Izah också :hihi). Mina armar och axlar kom inte med den här gången dock.

7a7eb48ccd6911e2a52022000a1f9e5e_6.jpg

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...