Träningstråden

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
öh min bild på mina ca 91 vältrimmat kg kan inte visas ;)) fick mail tbx. vi tar inte emot smallfilm :crash

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
var hos doktoren idag. inga fel på min vikt :rodnar men han tyckte att det fattas 50cm eller mer i längten till vikten :D

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
:mad:

Gymmet har stängt idag!!!

Ut och springa en sväng senare istället då, hoppas på att hinna gymma imorgon innan jag får hojbesök från Skåne. :banana

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Klädde på mig klockan fyra och tänkte sticka. I vanliga fall drar hunden sig undan när jag klär på mig mina löparkläder, men idag kom han fram så jag tänkte att han fick följa med när han ville trots värmen. Tänkte också att han kunde stanna inne idag eftersom han simmade så mycket att han gnällde igår :hihi (årets första dopp för Hinken också, havet var varmt! Och full med maneter :crash)

Tiden blev 31:21 totalt med sträckan 5,66 km. Hade velat springa 6 km men fick inte riktigt ihop det som jag ville. Men med tanke på värmen, framförallt för hunden, är jag ändå nöjd. Benen kändes riktigt fräscha!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Träningstrådens tävling för juni

Högst powerlifting wilks-poäng vinner! Du får endast tillgodoräkna dig lyft utförda under juni månad. Dvs lyfter du 100 kg bänkpress i maj så får du EJ räkna detta lyft i denna tävling.

Du fyller i ditt namn, din kroppsvikt, vad du lyft i squat, bänk och deadlift, och sen fyller du i samma värden i wilkskalkylatorn där du får din wilks-poäng. http://wilkscalculator.com/kg

Namn / Vikt / Squat / Bänk / Deadlift / Wilks-poäng
Kohai / 102kg/ 150kg / 110kg / 200kg / 277,794
Geggamoja / 81 kg (82kg) / 100 (90) / 100 (90) / 172,5 / 252,332
Peter1980 / 75kg / - / 120 / - / *
Plåthinken / 61 kg / 70 / 50 / 90 / 231,147

Kroppen kändes freeeeesh idag! Framförallt benen, jag lyckades bara med 4 reps i tredje setet i bänken, fuck :hihi. Ikväll blir det en löprunda med pojkvännen, så får vi se vem det blir som jagar vem. :hihi :brynad Han springer ibland men har aldrig mätt runda eller tid så han har noll koll.

Snart blir det bullkalas med SHare från Skåne, ska bara städa lite härhemma, skönt att ha hunnit rida och gymma innan klockan är 12 :tummenupp

Obs: Det är okej att fylla i även om man bara har hunnit med ett eller två av lyften, så går det att fylla i övriga värden senare! Det går även att fylla i dåligt lyft, så det går att öka lite under månaden :)

five5

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Högst powerlifting wilks-poäng vinner! Du får endast tillgodoräkna dig lyft utförda under juni månad. Dvs lyfter du 100 kg bänkpress i maj så får du EJ räkna detta lyft i denna tävling.

Du fyller i ditt namn, din kroppsvikt, vad du lyft i squat, bänk och deadlift, och sen fyller du i samma värden i wilkskalkylatorn där du får din wilks-poäng. http://wilkscalculator.com/kg

Geggamoja / 81 kg (82kg) / 105 (90) / 100 (90) / 172,5 / 255,718

Obs: Det är okej att fylla i även om man bara har hunnit med ett eller två av lyften, så går det att fylla i övriga värden senare! Det går även att fylla i dåligt lyft, så det går att öka lite under månaden :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Asså är vi bara 3 pers här i tråden som faktiskt lyfter? Resten är snackpåsar? Kom igen nu tjejer och killar!!!

Jag lyfte min båtmotor idag, den väger väl iofs bara en 45-50kg, men eftersom man har lika bra grepp som på en blöt tvål så blir den cepejobbig att lyfta. Räknas det?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fattar inte varför träningstråden ligger i "överflödiga diskussioner".. är det nån tråd som inte är överflödig så är det denna! Blev t om så inspirerad så jag gick ner och tränade trots vädret. Fick njuta av ett tomt gym, dock var det inte kallt där direkt.. :crash

gymet.jpg

Last edited:

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290

Tukkkla / 83kg / 150kg / 130kg / 170kg / 300,375

Obs: Det är okej att fylla i även om man bara har hunnit med ett eller två av lyften, så går det att fylla i övriga värden senare! Det går även att fylla i dåligt lyft, så det går att öka lite under månaden

Wintermute

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
Hyper

Tukkkla / 83kg / 150kg / 130kg / 170kg / 300,375
Wintemute / 100 kg / 180 / 60 / 180 / 243,44

Obs: Det är okej att fylla i även om man bara har hunnit med ett eller två av lyften, så går det att fylla i övriga värden senare! Det går även att fylla i dåligt lyft, så det går att öka lite under månaden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
:näsblod

Helvete, jag måste köra tyngre jag också, ligger ju sist. Får ta ett nytt maxningspass igen bara för att :hihi

Bjuder på två filmer. Vet att jag fuskade lite med rumplyftet i sista reppet. Är ändå nöjd med tanke på att jag slarvat med min träning och kost lite sådär sista tiden pga olika omständigheter.

Här är jag inne på andra setet, i tredje och sista failade jag på femte reppet

Sen har jag även filmat mig i knäböjen, bjuder på min bajsnödiga min :)D) där var jag på tredje setet.
Tar gärna emot lite kritik! (Jag inser att jag går för fort på nedvägen, jag ska skärpa mig där, det är så jävla svårt att tänka på allt man ska göra. Har varit mest fokus på att bli bättre i ryggen, det är lite svårt fortfarande...)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Får väl titta in här och rapportera lite..:gnissla..Har gjort ett litet omtag i träningen. Insåg att min teknik i både knäböj och marklyft sög grävlingsröv, så jag började gräva runt på nätet efter tekniktips, hittade stronglifts 5*5, och eftersom det är snarlikt SS växlade jag över till det och började om med tom stång i alla övningar:hihi Bra både för att lära sig tekniken och lite ödmjukhet...Inne på tredje veckan nu, så det börjar iaf bli liiite vikt på stången.

Har behållit chins/pullups och dips som extraövningar för att det ska kännas lite efter passen. Kör viktade med 5 kilo extra på chinsen, snart dags att öka, och 12,5 extra på dipsen, fattas nåt enstaka rep där innan det blir att lasta på...siktar på det repet ikväll:yoparty

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Åker till Stockholm idag, stannar till söndag. Är det någon som vill köra ett pass med mig, hojta gärna till!!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...