Träningsrävar! Jag behöver hjälp, på riktigt.
Problemet är lite av det klassiska "jag hinner inte träna", men mer åt att jag orkar fan inte!
Min stora akilleshäl är att jag bor i Gävle men arbetar i sthlm och Pendlar dagligen. Tills dess att jag har hittat mig ett arbete på närmare ort..hur ska jag göra?
Jag vill få mer ork till och framgång i min träning. Vad ska jag äta,när ska jag äta, hur ska jag träna?
Idag ser det ut såhär, var eller varannan dag beroende på om jag orkar.
Stiger upp 05:20
Knatar 1km i rask takt till tåget.
Åker tåg 1,5 timme. Det händer att jag käkar en macka eller ett ägg på tåget.
Knatar till arbetsplatsen. Delvis tungt fysiskt arbete. Har en timme lunch där jag käkar buffekäk. Det brukar bli typ ett par bitar laxfile eller biffar, rotfrukter om det finns samt mkt sallad (morötter, broccoli). Käkar inte direkt mycket övriga kolhydrater.
Jobbar till 16:30.
Knatar sedan till tåget (2km) och är hemma i Gävle igen 19:00.
Går hem. Tar med mig hundarna till motionsslingan och joggar 3-5 km.
Kommer hem. Lyfter lite vikter, knäböj, armhävningar etc i 15 minuter.
Äter middag (typ keso, ägg, tonfisk samt hårdbrömacka(or).
Ev lite kvarg om sötsuget finns.
22:00 läggdags.
Känner rakt av att jag äter för dåligt, men har dålig koll på hur när och vad jag ska käka. Tips?
Gym hinner jag inte heller ta mig till under vardagarna.
Problemet är lite av det klassiska "jag hinner inte träna", men mer åt att jag orkar fan inte!
Min stora akilleshäl är att jag bor i Gävle men arbetar i sthlm och Pendlar dagligen. Tills dess att jag har hittat mig ett arbete på närmare ort..hur ska jag göra?
Jag vill få mer ork till och framgång i min träning. Vad ska jag äta,när ska jag äta, hur ska jag träna?
Idag ser det ut såhär, var eller varannan dag beroende på om jag orkar.
Stiger upp 05:20
Knatar 1km i rask takt till tåget.
Åker tåg 1,5 timme. Det händer att jag käkar en macka eller ett ägg på tåget.
Knatar till arbetsplatsen. Delvis tungt fysiskt arbete. Har en timme lunch där jag käkar buffekäk. Det brukar bli typ ett par bitar laxfile eller biffar, rotfrukter om det finns samt mkt sallad (morötter, broccoli). Käkar inte direkt mycket övriga kolhydrater.
Jobbar till 16:30.
Knatar sedan till tåget (2km) och är hemma i Gävle igen 19:00.
Går hem. Tar med mig hundarna till motionsslingan och joggar 3-5 km.
Kommer hem. Lyfter lite vikter, knäböj, armhävningar etc i 15 minuter.
Äter middag (typ keso, ägg, tonfisk samt hårdbrömacka(or).
Ev lite kvarg om sötsuget finns.
22:00 läggdags.
Känner rakt av att jag äter för dåligt, men har dålig koll på hur när och vad jag ska käka. Tips?
Gym hinner jag inte heller ta mig till under vardagarna.