Träningstråden

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Träningsrävar! Jag behöver hjälp, på riktigt.

Problemet är lite av det klassiska "jag hinner inte träna", men mer åt att jag orkar fan inte!
Min stora akilleshäl är att jag bor i Gävle men arbetar i sthlm och Pendlar dagligen. Tills dess att jag har hittat mig ett arbete på närmare ort..hur ska jag göra?
Jag vill få mer ork till och framgång i min träning. Vad ska jag äta,när ska jag äta, hur ska jag träna?

Idag ser det ut såhär, var eller varannan dag beroende på om jag orkar.

Stiger upp 05:20

Knatar 1km i rask takt till tåget.

Åker tåg 1,5 timme. Det händer att jag käkar en macka eller ett ägg på tåget.

Knatar till arbetsplatsen. Delvis tungt fysiskt arbete. Har en timme lunch där jag käkar buffekäk. Det brukar bli typ ett par bitar laxfile eller biffar, rotfrukter om det finns samt mkt sallad (morötter, broccoli). Käkar inte direkt mycket övriga kolhydrater.
Jobbar till 16:30.

Knatar sedan till tåget (2km) och är hemma i Gävle igen 19:00.
Går hem. Tar med mig hundarna till motionsslingan och joggar 3-5 km.
Kommer hem. Lyfter lite vikter, knäböj, armhävningar etc i 15 minuter.

Äter middag (typ keso, ägg, tonfisk samt hårdbrömacka(or).

Ev lite kvarg om sötsuget finns.

22:00 läggdags.

Känner rakt av att jag äter för dåligt, men har dålig koll på hur när och vad jag ska käka. Tips?
Gym hinner jag inte heller ta mig till under vardagarna.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Brassa en schysst köttbit och lite grönsaker till det, typ riven morot, broccoli eller gör en stor sallad med linser/bönor och annat gott du hittar.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ahh. Ingen frukost? Hur mycket äter du? Hur vill du se ut/väga? Nöjd med din vikt i nuläget?

Du äter dåligt, det gör du. Tre ordentliga mål om dagen - frukost, middag och kvällsmat. Släng in mellanmål om det behövs.

I ditt fall är det mer så att all träning som blir av är bra träning eftersom du inte riktigt hinner med allt som du egentligen skulle vilja. Äter du mer orkar du träna mer. Men pendlandet tar ju tid vilket gör det ju svårt.

Kan ge alternativet att om hundarna får gå längre runda under dagen kan du ta dig till gymmet den tiden istället för att vara ute på spåret med hundarna?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är det inte nån här som har haft problem med tibialis posterior? http://sv.wikipedia.org/wiki/Tibialis_posterior

Många påstår att det är benhinneinflammation även om det inte är riktigt sant så är känslan väldigt lika.

Jag har haft problem ett år nu, har testat vila, rehab övningar efter inrådan av sjukgymnast men jag känner fortfarande av det, nu löptränar ja knappt alls. Blir max 3-4 km 2-3 ggr per vecka, känns skit men vad ska man göra!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Träningsrävar! Jag behöver hjälp, på riktigt.

Problemet är lite av det klassiska "jag hinner inte träna", men mer åt att jag orkar fan inte!
Min stora akilleshäl är att jag bor i Gävle men arbetar i sthlm och Pendlar dagligen. Tills dess att jag har hittat mig ett arbete på närmare ort..hur ska jag göra?
Jag vill få mer ork till och framgång i min träning. Vad ska jag äta,när ska jag äta, hur ska jag träna?

Idag ser det ut såhär, var eller varannan dag beroende på om jag orkar.

Stiger upp 05:20

Knatar 1km i rask takt till tåget.

Åker tåg 1,5 timme. Det händer att jag käkar en macka eller ett ägg på tåget.

Knatar till arbetsplatsen. Delvis tungt fysiskt arbete. Har en timme lunch där jag käkar buffekäk. Det brukar bli typ ett par bitar laxfile eller biffar, rotfrukter om det finns samt mkt sallad (morötter, broccoli). Käkar inte direkt mycket övriga kolhydrater.
Jobbar till 16:30.

Knatar sedan till tåget (2km) och är hemma i Gävle igen 19:00.
Går hem. Tar med mig hundarna till motionsslingan och joggar 3-5 km.
Kommer hem. Lyfter lite vikter, knäböj, armhävningar etc i 15 minuter.

Äter middag (typ keso, ägg, tonfisk samt hårdbrömacka(or).

Ev lite kvarg om sötsuget finns.

22:00 läggdags.

Känner rakt av att jag äter för dåligt, men har dålig koll på hur när och vad jag ska käka. Tips?
Gym hinner jag inte heller ta mig till under vardagarna.

Du äter alldeles för lite, speciellt om du har ett fysiskt arbete.
Så fort du vaknar ta en proteinshake.

På tåget tar du 2-3 kokta ägg och en proteinshake.

Lunch, det låter bra som du äter men ät mest protein och fyll på med grönskaer typ, blomkål broccoli och väldigt lite kolhydrater, typ bulgur, quinoa

Mellanmål, 150g kvarg med linfrö och advokado, eller 2 kokta ägg och en morot

Middag 200 kg kyckling, magert kött, paprika och sparris

Mellanmål; en proteinshake

För lite mat är snudd på lika dåligt som för mycket mat.

Hoppas att du hittar ett jobb närmare Gefle så att du kan komma igång med träningen om det är detta du vill.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Du äter alldeles för lite, speciellt om du har ett fysiskt arbete.
Så fort du vaknar ta en proteinshake...

Hoppas att du hittar ett jobb närmare Gefle så att du kan komma igång med träningen om det är detta du vill.

Är tacksam för det utförliga svaret! Visste ju att jag åt för lite men..ska jag äta så mycket alltså?!

Jag är 30 bast, 183cm lång och vikten pendlar mellan 81-84 kg beroende på "godisperiod" eller inte...
Ser mig själv som smal och hyffsat fit, framför allt icke godis perioder.
Mitt mål väl ganska standard, bättre kondis och starkare muskler.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Är detta konstigt eller normalt?

Jag har styrke tränat från och till de senaste 4 åren och tränat "seriöst" i 2 år och jag kör ett 3 dagarssplit, alltså kör jag hela kroppen 1 gång i veckan sammanlagt ex tisdag torsdag lördag.

Jag får alltid träningsvärk och det är rätt mycket faktiskt, efter varje träningspass dagen efter.
Och jag har lätt att få inflammationer i muskelfästen vilket jag har fått ett par gånger lite överallt.
Kär jag för "hårt" eller kan det vara något fel på min kropp? I övrigt får jag blåmärken väldigt lätt och mina ben i kroppen knakar alltid och kan typ "knäcka" alla ben i kroppen.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Palla trycka i sig allt det där, man ska ju ha en chans att smälta maten med!

Är tacksam för det utförliga svaret! Visste ju att jag åt för lite men..ska jag äta så mycket alltså?!

Jag är 30 bast, 183cm lång och vikten pendlar mellan 81-84 kg beroende på "godisperiod" eller inte...
Ser mig själv som smal och hyffsat fit, framför allt icke godis perioder.
Mitt mål väl ganska standard, bättre kondis och starkare muskler.

Jag äter var 3dje timme, ligger ca 1400 kcal/dag en vanlig dag för mig ser ut så här;
0500 1 proteinshake
0730 1 proteinshake 2 kokta ägg
1100 125 g lax 100 g blomkål 50 g spenat
1400 100 g nötfärs lite purjo, 1/2paprika 1 morot
1700 150g kyckling 100 g spenat 50 g sparris
2000 2 ägg
Jag e 167 lång å väger 62 kg, tränar ca 6-7 ggr/veckan, mest styrketräning

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Vet inte om jag har en tidig 30 års kris men har anmält mig till halvklassikern nästa år :gnissla Dock en super pepp att komma i sitt livs form beach 2014:banana

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Vet inte vad du vill ha för svar? Finns inte orken, eller snarare viljan, kommer du aldrig träna.
Om ditt mål däremot är motiverande nog så hittar du ett gym, oavsett tid, och tränar!

No shit sherlock :)

Jag borde varit lite tydligare, så här kommer ännu mer trökig text! Sorry! :tungan
Jag har aldrig haft problem med att vara tränad, eftersom jag spelat ishockey, tävlat mtb, kört motocross, cyklat downhill etc. Kosten har dock aldrig varit prio utan jag har helt enkelt stoppat i mig nåt när jag har blivit hungrig.
Jag har även alltid haft jobb samt levt singelliv som har "tillåtit" mig att leva såhär.

De sista ett-två åren har det dock vänts upp och ner. Långa arbetspass och mindre tid till att utöva aktiviteter. Jag försöker ju hålla igång så gott jag kan utan att sätta familj (två barn, gravid fru och två hundar) i andra hand och helgerna ägnas till stor del åt hobbys (mx, downhill mm)

Att lägga ett par tusen på gym när jag redan har dyra hobbys, för en kväll i veckan eller så..det har jag inte råd med. Jag söker tips på effektiva övringar att göra hemma. Typ, trx, är det bra skit? Viktväst? Bra övringar med bara kroppen?

Några tips på bra käk har jag redan fått..men jag tar tacksamt emot mer!

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
No shit sherlock :)

Jag borde varit lite tydligare, så här kommer ännu mer trökig text! Sorry! :tungan
Jag har aldrig haft problem med att vara tränad, eftersom jag spelat ishockey, tävlat mtb, kört motocross, cyklat downhill etc. Kosten har dock aldrig varit prio utan jag har helt enkelt stoppat i mig nåt när jag har blivit hungrig.
Jag har även alltid haft jobb samt levt singelliv som har "tillåtit" mig att leva såhär.

De sista ett-två åren har det dock vänts upp och ner. Långa arbetspass och mindre tid till att utöva aktiviteter. Jag försöker ju hålla igång så gott jag kan utan att sätta familj (två barn, gravid fru och två hundar) i andra hand och helgerna ägnas till stor del åt hobbys (mx, downhill mm)

Att lägga ett par tusen på gym när jag redan har dyra hobbys, för en kväll i veckan eller så..det har jag inte råd med. Jag söker tips på effektiva övringar att göra hemma. Typ, trx, är det bra skit? Viktväst? Bra övringar med bara kroppen?

Några tips på bra käk har jag redan fått..men jag tar tacksamt emot mer!

Har du kollat in crossfit? Finns lite appar och sådant för att kunna träna hemma.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vet inte om jag har en tidig 30 års kris men har anmält mig till halvklassikern nästa år :gnissla Dock en super pepp att komma i sitt livs form beach 2014:banana

Det är ju ingen kris utan snarare en förbättring att köra de där grejerna :)
Funderar på halvvasan 2014, men jag avvakta lite tills jag vet om det blir nån snö och möjlighet att träna skidor i vinter.

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Det är ju ingen kris utan snarare en förbättring att köra de där grejerna :)
Funderar på halvvasan 2014, men jag avvakta lite tills jag vet om det blir nån snö och möjlighet att träna skidor i vinter.

Kör bara kör!!!! Så kan vi träna ihop bor ju hyfsat nära varandra:yoparty

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag äter var 3dje timme, ligger ca 1400 kcal/dag en vanlig dag för mig ser ut så här;
0500 1 proteinshake
0730 1 proteinshake 2 kokta ägg
1100 125 g lax 100 g blomkål 50 g spenat
1400 100 g nötfärs lite purjo, 1/2paprika 1 morot
1700 150g kyckling 100 g spenat 50 g sparris
2000 2 ägg
Jag e 167 lång å väger 62 kg, tränar ca 6-7 ggr/veckan, mest styrketräning

När lägger du dig på kvällarna?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2