Träningstråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Initierade källor vittnar om att 98% gör det iaf. Vilket tar mitt intresse från det rätt hårt faktiskt.

Men håller med om bikini fitness. Ok att de också är "fit", men gör en tävling av det då och inte en skönhetstävling. Larv! Iofs på samma sätt som jag tycker Bodybuilding är larv.. men iaf.

Fast å andra sidan e de väl väldigt få sporter som är helt rena, tyvärr.

Alla tycker om olika saker å jag gillar BB:)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Du lyfter ju mer än mig kvinna! Eller jag har aldrig provat kronlyft, annat än med v8 block.. får börja träna igen. När förkylningen släpper..

Vi får se hur långt jag kommer, började med ren råstyrka runt i början av februari, tränat med klubben i 8 veckor nu ungefär så det är ett riktigt bra startskott för mig :)
Du gör klokast i att undvika träning tills du kryat på dig, hoppas du kryar på dig snart!

Tack ^_^

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi får se hur långt jag kommer, började med ren råstyrka runt i början av februari, tränat med klubben i 8 veckor nu ungefär så det är ett riktigt bra startskott för mig :)
Du gör klokast i att undvika träning tills du kryat på dig, hoppas du kryar på dig snart!

Tack ^_^

Så fort snoret slutat spruta blir det yoga iaf..
Och bastu!

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"Det finns en först gång för allt."

Tränat Thaiboxning i fyra år, nybörjargrupp första terminen, sedan direkt till fortsättningsgrupp och tävlingsgrupp och första (och enda) matchen innan ett år hunnit gå. Inga allvarliga skador med undantag för att ha tappat luften någon gång och två lätta stukningar.

Men så idag på sparringen kom det - vart i utkanten av ringen, bestämde mig för att överta mitten, gjorde det och fick dessutom motståndaren mot ena ringhörnan, väl där sätter jag högerknät i sidan på honom, och precis när jag sätter ner foten så sveper han mig - men min svettiga högerfot stannar kvar mot mattan och knät vrids ur led :3freak :jisses :4skrika

Först den smärtan... och sedan paniken när man tittar ner och inser att det där förvridna är ens egna knäskål.... INTE roligt :näsblod

Av lite slump och tur var klubbens inofficiella träning- och kostrådgivare där med kunskaper om (tränings)skador. Han hade dock aldrig gjort något liknande och ville först inte försöka hantera det på egen hand, men med lite övertalning från de andra :)näsblod :D) så drog han sakta ut benet och allt klickade till och la sig tillrätta...

Imorgon blir det att besöka en rehabilitering och prata med en sjukgymnast. :cpparty

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
"Det finns en först gång för allt."

Tränat Thaiboxning i fyra år, nybörjargrupp första terminen, sedan direkt till fortsättningsgrupp och tävlingsgrupp och första (och enda) matchen innan ett år hunnit gå. Inga allvarliga skador med undantag för att ha tappat luften någon gång och två lätta stukningar.

Men så idag på sparringen kom det - vart i utkanten av ringen, bestämde mig för att överta mitten, gjorde det och fick dessutom motståndaren mot ena ringhörnan, väl där sätter jag högerknät i sidan på honom, och precis när jag sätter ner foten så sveper han mig - men min svettiga högerfot stannar kvar mot mattan och knät vrids ur led :3freak :jisses :4skrika

Först den smärtan... och sedan paniken när man tittar ner och inser att det där förvridna är ens egna knäskål.... INTE roligt :näsblod

Av lite slump och tur var klubbens inofficiella träning- och kostrådgivare där med kunskaper om (tränings)skador. Han hade dock aldrig gjort något liknande och ville först inte försöka hantera det på egen hand, men med lite övertalning från de andra :)näsblod :D) så drog han sakta ut benet och allt klickade till och la sig tillrätta...

Imorgon blir det att besöka en rehabilitering och prata med en sjukgymnast. :cpparty

Det gör ont i hela kroppen bara av att läsa ditt inlägg. Hoppas du kryar på dig snabbt!

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Hur lägger man in en film som finns på hårddisken? Vill inte ladda upp på youtube.
Edit: Laddade upp på en extern sida men kvaliten blev kapad rätt bra.

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
b0057b9e329611e3892d22000a1fb82c_7.jpg

Nu ska den här lilla Plutthinken ladda med lite sockerbullar inför Toughest imorgon :hihi

För övrigt satte jag en 2a i 57,5 kg = nytt personbästa. Första med stopp och andra utan stopp. Fy satan vilken känsla efteråt :hihi. Böjen går bra också, 70 kg i frontböj x2.

Om jag inte redan skrivit innan är mitt pb också 6 i chins :D

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Träningen går framåt :) pb 12 chins, viktade armhävningar 30kg 4st, mark å knäböj inte där än men ryggen håller fortfarande iafl :banana

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC