Träningstråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu börjar hojsäsongen ta slut och träningssäsongen ta vid på allvar för min del (jag kan inte hålla två intressen vid liv samtidigt :crash ) , har hunnit köra 4-5dagar/vecka de senaste veckorna och börjar komma en bit på vägen tillbaka till formen och äntligen fått tillbaka lite tryck!

Försöker just nu att bara äta så mkt som möjligt, så jag lägger på mig en del fett också, men har nåt/några kg att ta igen som försvunnit under sommaren :)

För min del får folk gärna spamma lite träningsbilder så man får lite extra inspiration, plåthinken har redan börjat, så jag bjuder på en från ikväll.

oktober2013.jpg

(och nej, jag är inte helt skev i kroppen, men sitter snett på den misslyckade bilden :) )

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag äter var 3dje timme, ligger ca 1400 kcal/dag en vanlig dag för mig ser ut så här;
0500 1 proteinshake
0730 1 proteinshake 2 kokta ägg
1100 125 g lax 100 g blomkål 50 g spenat
1400 100 g nötfärs lite purjo, 1/2paprika 1 morot
1700 150g kyckling 100 g spenat 50 g sparris
2000 2 ägg
Jag e 167 lång å väger 62 kg, tränar ca 6-7 ggr/veckan, mest styrketräning

Jag äter ungefär likadant, dock med kolhydrater och inte lika mycket shakes, äter mat.

8:00 Äggmackor på 2 kokta ägg och 2 skivor bröd, kaviar och ett stort glas mjölk till
12:00 Lagad måltid på ca 125 g kött, oftast max 10% fett, 75-100 g pasta/ris (väger iofs aldrig men nånstans där brukar det bli iaf) eller 2-3 potatisar och så sås till.
15:00-16:00 Mellanmål med kaseinprotein, ca 250 g kvarg/keso eller 1 proteinshake med mjölk. Om jag ska träna vid 17-tiden äter jag en kexchoklad eller dricker vassleprotein och käkar en näve godis eller en macka med honung
Efter träning 1 proteinshake, godis/glass (dock äter jag kolhydraterna under tiden jag styrketränar för att hålla ångan uppe under en lång tid)
Middag runt 20-21 tiden samma som lunch
Innan läggdags 1 proteinshake

Jag kör styrkelyft, brukar bli 2-3 timmars träning med tunga vikter 3 dagar i veckan och sen springer jag 2 ggr i veckan, totalt 15-20 km i veckan.

Jag är 163 cm lång, väger runt 61 kg. 25 år gammal. Många tycker att jag äter mycket för att vara tjej men på det där går jag ner i vikt om jag inte har "fria helger" där jag äter mer fritt, typ äter en påse chips etx. Under veckorna är det begränsade mängder med socker och endast i samband med träning för att orka under en längre tid.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vet inte om jag har en tidig 30 års kris men har anmält mig till halvklassikern nästa år :gnissla Dock en super pepp att komma i sitt livs form beach 2014:banana

Det där blir lätt, jag har gjort tjejklassikern 2012 och det var liksom snarare motionärnivå. Så tränar man så klarar man alla. Jag hade dock tidsmål på allt så jag pressade mig lite. Har funderat på att göra hela klassikern men nu har jag ju bytt riktning så får se om jag någonsin ger mig in på den utmaningen senare i livet istället :)

Det är ju ingen kris utan snarare en förbättring att köra de där grejerna :)
Funderar på halvvasan 2014, men jag avvakta lite tills jag vet om det blir nån snö och möjlighet att träna skidor i vinter.

Man behöver inte träna på att åka skidor, jag åkte kortvasan (3 mil) efter att ha stått på ett par längdskidor 3 ggr innan. Det var inte svårt. Ok, jag ramlade lite :3freak men jag gjorde ändå en helt ok tid :D

För min del får folk gärna spamma lite träningsbilder så man får lite extra inspiration, plåthinken har redan börjat, så jag bjuder på en från ikväll.

Låter som jag borde fortsätta lägga upp bilder då :)

Finns annars en hel del träningsbilder/videos på instagram!

Försöker filma/fota lite av min utveckling, sjukt kul att blicka bakåt och se hur man kämpade med de där 40 kg i bänken när man idag lätt bänkar 50 kg med stopp. :hihi

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag äter ungefär likadant, dock med kolhydrater och inte lika mycket shakes, äter mat.

8:00 Äggmackor på 2 kokta ägg och 2 skivor bröd, kaviar och ett stort glas mjölk till
12:00 Lagad måltid på ca 125 g kött, oftast max 10% fett, 75-100 g pasta/ris (väger iofs aldrig men nånstans där brukar det bli iaf) eller 2-3 potatisar och så sås till.
15:00-16:00 Mellanmål med kaseinprotein, ca 250 g kvarg/keso eller 1 proteinshake med mjölk. Om jag ska träna vid 17-tiden äter jag en kexchoklad eller dricker vassleprotein och käkar en näve godis eller en macka med honung
Efter träning 1 proteinshake, godis/glass (dock äter jag kolhydraterna under tiden jag styrketränar för att hålla ångan uppe under en lång tid)
Middag runt 20-21 tiden samma som lunch
Innan läggdags 1 proteinshake

Jag kör styrkelyft, brukar bli 2-3 timmars träning med tunga vikter 3 dagar i veckan och sen springer jag 2 ggr i veckan, totalt 15-20 km i veckan.

Jag är 163 cm lång, väger runt 61 kg. 25 år gammal. Många tycker att jag äter mycket för att vara tjej men på det där går jag ner i vikt om jag inte har "fria helger" där jag äter mer fritt, typ äter en påse chips etx. Under veckorna är det begränsade mängder med socker och endast i samband med träning för att orka under en längre tid.

Inte lika mycket shakes? Jag tar 2/dag å det ser ut som om du gör det också, mycket shakes e om man trycker i sig endast detta å ingen mat, tycker jag i alla fall, men mycket e väl en personlig uppfattning.....

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Inte lika mycket shakes? Jag tar 2/dag å det ser ut som om du gör det också, mycket shakes e om man trycker i sig endast detta å ingen mat, tycker jag i alla fall, men mycket e väl en personlig uppfattning.....

Läste är för, skyller på att jag var trött! Två shakes på morgonen och jag tänkte helt enkelt att det var ett par stycken till under dagen men såg nu att du åt kött till mellanmål på EM! Sorry :) två om dagen är regel för mig, en på vilodagar. Beror lite på vad jag är sugen på. :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Läste är för, skyller på att jag var trött! Två shakes på morgonen och jag tänkte helt enkelt att det var ett par stycken till under dagen men såg nu att du åt kött till mellanmål på EM! Sorry :) två om dagen är regel för mig, en på vilodagar. Beror lite på vad jag är sugen på. :)

:) Skyller på att de e fredag, jag gillar inte heller shakes men en på morgonen e ett måste för mig lite som kaffe, mat e alltid de bästa men ibland hinner man ju inte äta å då e en shake bättre än inget!!

Har ökat mitt PB i chins till 6 å benböj till 95 kg, så de går framåt!!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
:) Skyller på att de e fredag, jag gillar inte heller shakes men en på morgonen e ett måste för mig lite som kaffe, mat e alltid de bästa men ibland hinner man ju inte äta å då e en shake bättre än inget!!

Har ökat mitt PB i chins till 6 å benböj till 95 kg, så de går framåt!!

Ser att min stavning i första meningen är åt helvete nu också :D Nåja, jag läste för fort skulle det stå. Jag dricker shakes av ren lathet. Ibland även för jag är sugen på choklad, då får man gå den vägen istället. Jag är mycket av en periodare, bland blir det billigare med shakes än att stå o sleva i sig keso/kvarg. Innan jag blev icke-singel så var det desto mindre shakes, men nu är det minst 2 om dagen eftersom när jag är hos pojkvännen blir det ingen matlagning. Det är en stor nackdel där, blir lätt mackor så jag får komplettera med shake så jag får upp proteinintaget. Får hoppas att han flyttar hemifrån snart så det är lättare att ställa sig i köket o laga mat ihop, nu bor han hemma med föräldrarna och hela familjen lagar knappt maten, de blir däremot lite irriterade om vi lagar mat till bara oss två, då blir det mer jobb och noll mysfaktor hur vi än gör :/

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Haha, jadu nu tror inte att alla kurar faktiskt

Initierade källor vittnar om att 98% gör det iaf. Vilket tar mitt intresse från det rätt hårt faktiskt.

Men håller med om bikini fitness. Ok att de också är "fit", men gör en tävling av det då och inte en skönhetstävling. Larv! Iofs på samma sätt som jag tycker Bodybuilding är larv.. men iaf.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Initierade källor vittnar om att 98% gör det iaf. Vilket tar mitt intresse från det rätt hårt faktiskt.

Men håller med om bikini fitness. Ok att de också är "fit", men gör en tävling av det då och inte en skönhetstävling. Larv! Iofs på samma sätt som jag tycker Bodybuilding är larv.. men iaf.

Finns så mycket som är larvigt. Tacka vet jag styrkelyft, där är det åtminstone nåt konkret liksom. Har svårt för bedömningssporter överhuvudtaget (också en anledning till att jag inte gärna tävlar i dressyr om jag nu ska tävla till häst).

Athletic Fitness däremot kan vara roligt, bikini där tjejerna knappt har muskler för de dietat bort dem är ju inte så spännande, de har liksom förlorat meningen med det helt enkelt. Nja. Nä. Jag håller mig i sådana fall till Athletic Fitness där man även baserar på prestation.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC