Träningstråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hehehe crossfit känns som hela gym-världens spottkopp. :D

Med all rätt :D

Håller med!

Jag KAN iofs tänka mig att crossfit är bra träning, särskilt som nån sorts allround-träning.
Men jag personligen är ganska konservativ när det gäller "trender".. Och just nu känns det som att crossfit är en trend.

På mitt gym står kidsen och svingar kettlebells, stänger, sig själva.. trasslar nästan in sig i konstiga gummisnoddar, som aldrig förr.. Lyft tunga vikter istället lixom :D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Håller med!

Jag KAN iofs tänka mig att crossfit är bra träning, särskilt som nån sorts allround-träning.
Men jag personligen är ganska konservativ när det gäller "trender".. Och just nu känns det som att crossfit är en trend.

På mitt gym står kidsen och svingar kettlebells, stänger, sig själva.. trasslar nästan in sig i konstiga gummisnoddar, som aldrig förr.. Lyft tunga vikter istället lixom :D

Håller med. Och att dessutom stå och göra ryck/stöt på tid och grejer. Jag kan inte tänka mig att övningar där teknik är A & O, skulle vara bra att göra så snabbt som möjligt medans folk väntar på dig för att ni ska vidare till nästa övning.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag ska ju tävla i CF. Jag har därmed försökt sätta mig in i det där.

Det verkar som folk tränar på fel sätt. Det bästa sättet, enligt mitt intryck, är att träna annat för att bli bäst på Crossfit, dvs styrkelyft, cardio, högreps etc.

De bästa crossfittare (män) enligt en PT som tävlar i CF knäböjer 200 kg, springer 5 km på 18-19 minuter för att sen göra 70 chins.

Målet där är att vara så funktionell som möjligt. Det låter skithäftigt och jag har sett asballa filmer på tuben men jag kunde inte undgå att se massa missar där, tekniskt sett. Jag kommer aldrig ge mig in på att träna CF. De som tränar är ju för fan religiösa och galna :brinnerup

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
De som tränar är ju för fan religiösa och galna :brinnerup

neutral-feel-like-a-sir-clean-l.png

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag ska ju tävla i CF. Jag har därmed försökt sätta mig in i det där.

Det verkar som folk tränar på fel sätt. Det bästa sättet, enligt mitt intryck, är att träna annat för att bli bäst på Crossfit, dvs styrkelyft, cardio, högreps etc.

De bästa crossfittare (män) enligt en PT som tävlar i CF knäböjer 200 kg, springer 5 km på 18-19 minuter för att sen göra 70 chins.

Målet där är att vara så funktionell som möjligt. Det låter skithäftigt och jag har sett asballa filmer på tuben men jag kunde inte undgå att se massa missar där, tekniskt sett. Jag kommer aldrig ge mig in på att träna CF. De som tränar är ju för fan religiösa och galna :brinnerup

höhö

Jag kör CF ibland. Men då har jag inte som mål att bli stor och tuff som Peter. :glömdet

CF må vara nytt och trendigt. Men high intensity training (HIT) är inget nytt. Beror väl på vad man har för mål.

Ni är bara bittra för att ni inte hinner spegla er ifall ni skulle köra en vända CF. :tuttar:fakta

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
höhö

Jag kör CF ibland. Men då har jag inte som mål att bli stor och tuff som Peter. :glömdet

CF må vara nytt och trendigt. Men high intensity training (HIT) är inget nytt. Beror väl på vad man har för mål.

Ni är bara bittra för att ni inte hinner spegla er ifall ni skulle köra en vända CF. :tuttar:fakta

:rofl

Tack för dagens garv.

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Klubbmästerskap på klubben i helgen bestämde mig i sista sekund igår att tävla :gnissla någon måste ju vara den första kommer nog :zpy

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag sitter i ett dilemma. Sprang i tisdags och ska gymma imorgon + lördag. Men... Ska jag vila idag? Vilade igår. Springer i sådana fall igen på söndag. Eller ska jag springa idag o vila på söndag? :va

:huvet

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...