Träningstråden

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
AndersJohansson skrev:
Ok, ungefär jämnstarka då. Du är några kilostarkare, trots att jag tränat längre :gnissla

Varför kör du militärpress i smith?

Hur länge har du tränat då?vikt?längd?
Skrev bara ned smithen eftersom det är där jag har gjort mitt PB,kör aldrig smith i vanliga fall. I det passet provade jag bara på smith,blev 2-3 set där sen så gick jag över till fri stång och gjorde en 4:a på 55kg.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Brännström skrev:
Hur länge har du tränat då?vikt?längd?
Skrev bara ned smithen eftersom det är där jag har gjort mitt PB,kör aldrig smith i vanliga fall. I det passet provade jag bara på smith,blev 2-3 set där sen så gick jag över till fri stång och gjorde en 4:a på 55kg.

183cm 82-84kg. Tränat sedan november ifjol. Började att pumpa på 40kg i bänk :tomten

Körde 3*7@ 75 kg idag.

Last edited:

MikkE

Guest
HanneZ skrev:
Jag har börjat träna(o käka) sen 2-3 månader nu. Jag hamnade också i matsvacka men försök att ät ändå, man blir hungrig när man börjar äta typ. Väldigt finurligt måste jag säga :)
Jag tror mest att det beror på jobbet nu, börjar bli trött på det. Men nu är jag jävligt hungrig igen. Käkade för 30 min sen :) Maaaat tajm nu iaf!
Sedan har jag fått en 'polare' på gymmet. Han har 9 år erfarenhet och kommer att coacha mig hela nästa vecka :tummenupp

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
AndersJohansson skrev:
183cm 82-84kg. Tränat sedan november ifjol. Började att pumpa på 40kg i bänk :tomten

Körde 3*7@ 75 kg idag.
Du är ju nästan en dm längre än mig så jag måste va värsta tjockisen :D
det är ju rätt skapliga ökningar nästan 100% ! stats i andra övningar då?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jag har bara tränat styketräning en månad ungefär. 180cm / 75kg
Har bara testat att ta 6 x 70 i bänk, inte gjort några seriösa försök på PB på någon övning faktiskt.

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
jag har tränat i tre år framåtillbaka nu i november. har hållt upp tre-fyra månade under alla sommrar
När jag började vägde jag runt 61-62 kg tror jag och var drygt 182cm kanske.

nu är jag 184cm prick och väger strax över 80 kg tror jag i blande mer... beror på vilken dag det är.
Ett problem bara när man äter upp sig i vikt så mycket är att väldigt mycket sätter sig på magen !! men men..hellre lite mer mage och stööre kropp överlag..

förresten tog jag en 90kg i bänk i veckan...ska fan klara 100 till sommaren..hoppas det går.. då blir jag glad!! Ska oxå börja med kreatinet imorgon..sist blev jag lite dålig i magen, hoppas det blir bättre nu.

tack o hej..

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
RocketQueen skrev:
Jag brukar ha i krossade linfrön, russin och solrosfrön tex.
Hmmm jag tycker som sagt att detta med maten är jätte knepigt.
Jag försöker ju minska i fett% och min PT sa att jag ska göra det genom att bygga mycket muskler och öka förbränningen på så sätt. Han trodde inte att kardioträning var de jag behövde eftersom han trodde jag skulle bli för smal då.
Jag blir helt förvirrad. Jag ska minska i fettvikt men inte köra för mycket förbränning men samtidigt får jag inte äta så mycket fett. :va

Ska försöka tänka på de där med snabba kolhydrater.
Shit du har ju jätte koll. :tummenupp
Jag kan tycka att det är lite jobbigt att tex väga maten. :3freak

Va tycker du om att dra ner på pasta, bröd (äter ej vitt bröd mest surdegsbröd o sånt typ), ris osv?
Jag gjorde det förut men äter sånt nu när jag vill bygga lite. Eller kan man dra ner på det även fast man kör mycket styrketräning. Jag vet att jag behöver få i mig mycket proteiner men de är ju en annan sak.

Tack för jätte bra tips!

/Marielle

Ursäkta att jag är så trög att svara här, men men.

Grejen med fettet är att du måste få i dig fett för att kroppen ska vilja släppa ifrån sig detsamma, men se till att det är, som jag tidigare nämnt, bra omättade fetter, nötter rapsolja, oliv olja o.s.v.

Ang kardio så tror jag inte det är ngn fara om du vill växa, att iaf köra ett pass i veckan. Det hjälper snarare till uppbyggnaden genom att köra igång cirkulationen och därigenom reparationen av musklerna.
Träningsmängden beror helt på hur du ser ut, och det verkar inte som att du är hiskeligt överviktig direkt, så jag skulle också föreslå att du satsar på att forma om kroppen genom att bygga.

Visst kan du dra ned på pastan/riset etc, märker du att du blir matt och inte pallar det du brukar så är det ju bara att öka igen.
Håll koll på protein samt fettintaget. Jag själv försöker att hålla dessa på minst 2g resp 1g per kilo kroppsvikt, under uppbyggnad. Proteinet minskar jag aldrig men fettet laborerar jag lite med vid deff.

Bara du får in rutinen med vågen ska du se att det inte är så jobbigt.
Se till att få i dig snabba kolhydrater samt protein efter träning, det är a och o för återhämtningen. Sedan skadar det inte att kasta om kosten lite då och då för att överraska förbränningen. En rejäl ätardag brukar vara skönt

Från det ena till det andra

Har någon här testat att köra en riktig protein-overload på ca 3-4g/kilokroppsvikt? Acrid? Är nyfiken på att prova själv.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Brännström skrev:
Du är ju nästan en dm längre än mig så jag måste va värsta tjockisen :D
det är ju rätt skapliga ökningar nästan 100% ! stats i andra övningar då?

Bänk är väl den enda övnings som jag kört hela tiden. Axelpress med 22kgs hantlar, utan ryggstöd. benböj 3*12*75 började köra det nyss. Marklyft har jag bara kört hemma. Får bara på 95kg på stången så 3*12*95 där.

Vad kör du då?
SKa fixa träningsprogram idag, skolans gym öppnar på måndag :yoparty

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Brännström skrev:
militärpress i smith: 55*7

Jag körde också axelpressar i smithmaskinen idag, 110kg * 8reps :)

Kör dock lite lättare när jag kör med en lös stång, balansen blir lite sämre då.

Men jag kanske har tränat lite längre än dig också....

OLDEN skrev:
Har någon här testat att köra en riktig protein-overload på ca 3-4g/kilokroppsvikt? Acrid? Är nyfiken på att prova själv.

Det är lite mycket med kanske 4g/kg kroppsvikt.
Kroppen tar ändå inte upp den mängden, undantaget är om du inte samtidigt går på tillväxthormoner förstås.(har jag hört på gymet av de som använder dessa preparat, jar har dock aldrig använt något själv.)

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
AndersJohansson skrev:
Bänk är väl den enda övnings som jag kört hela tiden. Axelpress med 22kgs hantlar, utan ryggstöd. benböj 3*12*75 började köra det nyss. Marklyft har jag bara kört hemma. Får bara på 95kg på stången så 3*12*95 där.

Vad kör du då?
SKa fixa träningsprogram idag, skolans gym öppnar på måndag :yoparty
okej!jag har delat upp kroppen såhär:
måndag:axlar,triceps
tisdag:rygg
torsdag:bröst och biceps
fredag:ben,vader,mage
hur tänkte du då?med om jag kör axelpress med hantlar så ligger jag väll på 27,5kg just nu och tränar,men jag använder ryggstöd.

burner skrev:

Kör dock lite lättare när jag kör med en lös stång, balansen blir lite sämre då.

Inte dåligt,helvete du kan inte va liten :D Började träna i februari,och om du vill ha effektiv träningstid så ta bort 1,5 månader pga man varit sjuk :huvet

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
burner skrev:

Bild?

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
929
AtlantiZ skrev:
Vilken är den mest effektivaste övningen för att bränna fett? mest mage. Konditionen skiter jag i, även styrkan :D men de klart, ett plus är det ju alltid.

Ät mindre så blir du mindre såklart...finns inga genvägar ( förutom amputation då...)

Jag kör mindre kolhydrater och mer protein och fett...mår fan så mycket bättre då och behåller mycket styrka...funkar kanon, går även morgonpromenader vid deff...ca en timme innan frulle :)

Sen har jag mycket sex oxå, det är skitbra som förbränning! :banana

Det finns ju hur mycket gott som helst att äta vid deff...allt kött fisk o fågel, seafood och corn Tex...grösaker, typ färsk lätt kokt brocolli !!!

Inget svårt alls.. tar bara lite tid om man gör det riktigt:)
Annars kan du ju alltid banta...läs valfri tjej eller tantsnusktidning , eller om du befattar dig med kvällspressen...
Mvh MtB

Insåg att jag svarat på ett sketgammalt inlägg...mendet gäller iofs ändå ;)
M

Bifogat

• sporthoj1.JPG
    sporthoj1.JPG
    24.3 KB · Visningar: 271
Last edited:

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
OLDEN skrev:

Ja, låg på ca 3 g under förrförra deffen. Gick över förväntan, med hyffsat högt fettintag också. Såg ut ungefär så här:

P ~30 %

K ~38 %

F ~32%

Alla dagar var inte proppade med protte utan låg kanske på ca 2 g på "vilodagar".

Insåg under den deffen hur mkt vatten man går omkring o bär på. :gnissla

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Har någon här testat att köra en riktig protein-overload på ca 3-4g/kilokroppsvikt? Acrid? Är nyfiken på att prova själv

Japp,får gaser o små kvisslor bara.Kroppen klarar inte att tillgodogöra sig mer än den behöver,resten verkar bara bli restprodukter.Under deffen går det däremot bra att lägga sig på ett högre proteinintag har jag märkt.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
ktmjacke skrev:
Har någon här testat att köra en riktig protein-overload på ca 3-4g/kilokroppsvikt? Acrid? Är nyfiken på att prova själv

Japp,får gaser o små kvisslor bara.Kroppen klarar inte att tillgodogöra sig mer än den behöver,resten verkar bara bli restprodukter.Under deffen går det däremot bra att lägga sig på ett högre proteinintag har jag märkt.

Ligger ganska lågt med kolhydrater som det är, så det kan nog vara ide att prova. Ligger på 2g protein nu och tänkte öka till 3 till att börja med. Det märks väl efterhand om hyn börjar bli kass.

Har du förresten testat sojamjöl? Blir ju lite lägre kostnad med det. Någon som vet om det öht går att blanda ut till en vettig drink med vatten? Är inte kräsen med smaken men klumpar är ju mindre gott. Hörde av en tjej jag känner att de ger det till hästar, kanske vore ngt med en 25kg säck.

:D Ang njurarna å ska det nog inte vara någon fara, då jag inte har någon nedsatt funktion i dem, va jag vet iaf.

Last edited:

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
General E skrev:
Och vad gör man för att fixa humöret under deff?? Blir så arg utan kulhydrater.

Lasta på utav helvete i böj och skrik ur dig ilskan. :mad:

Acrid skrev:
Ja, låg på ca 3 g under förrförra deffen. Gick över förväntan, med hyffsat högt fettintag också. Såg ut ungefär så här:

P ~30 %

K ~38 %

F ~32%

Alla dagar var inte proppade med protte utan låg kanske på ca 2 g på "vilodagar".

Insåg under den deffen hur mkt vatten man går omkring o bär på. :gnissla

Jo det blir en jäkla skillnad på hur tight kroppen är när man får ut lite vatten, hade ju varit schysst om man kunde va i den formen jämt.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
OLDEN skrev:
:D Ang njurarna å ska det nog inte vara någon fara, då jag inte har någon nedsatt funktion i dem, va jag vet iaf.
Jag har inte hört att någon skulle paja njurarna av för mycket protein. Men har läst det någonstans att det kunde göra det. Så dom rekomenderade protein-overload i 6-8 veckor för att sedan ha ett minst lika långt uppehåll, men det kanske är överdrivet?

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Martin skrev:
Jag har inte hört att någon skulle paja njurarna av för mycket protein. Men har läst det någonstans att det kunde göra det. Så dom rekomenderade protein-overload i 6-8 veckor för att sedan ha ett minst lika långt uppehåll, men det kanske är överdrivet?

Nejdå, det tror jag är helt riktigt. Tänkte köra på det intervallet, bla annat för att inte vänja kroppen för mycket heller. Smileyn hamnade f.ö på fel rad såg jag nu, försökte inte vara viktig över ditt inlägg.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...