Träningstråden

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
HanneZ skrev:
Det kallas tillskott just för att det är tillskott, inte ersättare. Att få i sig rätt mängd protein om dan kan vara jätte svårt och då är det utmärkt med tillskott.

Självklart, men läs hans inlägg.."Eftersom att jag är så smal som jag är så kommer tillskotten hjälpa mig med det"

Lät som det var i proteinpulvret allt sitter..

Det tyckte jag i början också att det var svårt..Men det är verkligen inte svårt, möjligtvis dyrt i längden :gnissla

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Acrid skrev:
Låter som en ren berg-o-dalbana. Vet hur svårt det är att en dagen äta lite o nästa dag försöka trycka i sig käket, eller det svåraste är väl egentligen att mentalt ställa om sig hela tiden.

Själv kör jag total uppbyggnad, så det blir inte något skalande förräns möjligtvis till tidig vår.

Jo, jag lurar själv på att öka så pass att jag ständigt ligger på hyffsat plus, högaktiverad eller ej.
Sedan ta tag i deffandet hur det än ser ut, fast det är skönt att inte behöva gå så lång väg.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Nu får det fanimej vara nog

Efter att i mina unga år tränat väldigt mkt så har jag nu när jag jobbar och sitter still hela dagarna märkt att regionen runt magen har växt...illa tänkte jag, men nu har jag gjort slag i saken och signat upp mig på SATS för ett år vid telefonplan...lite tips o trix tack på vad jag ska tänka på nu när jag drar igång, målet är främst omfördelning från fett till muskler, är typ 187 cm och väger runt 90kg. har tränat lite tidigare på gym, cyklar en och en halv mil om dagen till och från jobbet på karlaplan...

ska jag gå ut hårt som fan, ska jag börja käka tonfisk 3 ggr om dan, sätta in intravenöst keso? Gärna många tips för mig så det blir värt pengarna, har tänkt träna typ 4-5 dagar i veckan... :banana

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Då var man igång sen ett litet tag med sin träning. Jag kunde inte gå efter första två styrkepassen. Nu är det mycket bättre men har träningsvärk och de är ju bara skönt.

Den 20/12 ska jag ha uppföljning med han som hjälper mig att träna.
Är lite orolig att jag äter för lite. Då får man väl inte lika bra resultat?

Finns det någon som kan tipsa mig om en bra frukost. Jag är morgontrött så mao sitter jag inte hemma och äter i lugn och ro.
Är fil med banan och musli för lite?

Kanske ska tillägga att jag kör styrketräning 3 dagar i veckan och yoga 1 dag/vecka.
Mitt mål är att gå upp i muskelmassa och minska antal % i fett.
Har inga problem med själva träningen utan just kosten.

Tack för er hjälp. :)
/M

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
RocketQueen skrev:
Då var man igång sen ett litet tag med sin träning. Jag kunde inte gå efter första två styrkepassen. Nu är det mycket bättre men har träningsvärk och de är ju bara skönt.

Den 20/12 ska jag ha uppföljning med han som hjälper mig att träna.
Är lite orolig att jag äter för lite. Då får man väl inte lika bra resultat?

Finns det någon som kan tipsa mig om en bra frukost. Jag är morgontrött så mao sitter jag inte hemma och äter i lugn och ro.
Är fil med banan och musli för lite?

Kanske ska tillägga att jag kör styrketräning 3 dagar i veckan och yoga 1 dag/vecka.
Mitt mål är att gå upp i muskelmassa och minska antal % i fett.
Har inga problem med själva träningen utan just kosten.

Tack för er hjälp. :)
/M

Skulle föreslå att du skippar muslin, om det är frukvarianten med lite väl snabba kolhydrater.

Kör på fiberhavregryn med lite krossade linfrön i samt om du har möjlighet, en proteindrink.

Vitsen med detta är att förhindra muskelnedbrytningen med proteinet, men bibehålla fettförbränningen som är högre på morgonen.

Äter du för snabba kolhydrater så stannar den av.

Har du f.ö våg så är det bara att väga maten. Kör på 4 2 1 /kg kroppsvikt dvs 4 g kolhydrater 2 g protein och 1g fett.
Då säkerställer du muskeluppbyggnad samt att fettet du tillför tillåter kroppen att släppa ifrån sig fett.

Händer det för lite så kan du minska kolhydraterna, eftersom du inte kör kardio så skall det nog inte vara några problem.

Se till att kolhydraterna är långsamma förutom direkt efter passet samt att fettet är omättat, dvs inte hamburgerdressing, ost osv. Men d kanske du förstod :D

uggla skrev:
Självklart, men läs hans inlägg.."Eftersom att jag är så smal som jag är så kommer tillskotten hjälpa mig med det"

Lät som det var i proteinpulvret allt sitter..

Det tyckte jag i början också att det var svårt..Men det är verkligen inte svårt, möjligtvis dyrt i längden :gnissla

Precis, kyckling kostar ju en del.

Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
OLDEN skrev:
Skulle föreslå att du skippar muslin, om det är frukvarianten med lite väl snabba kolhydrater.

Har du f.ö våg så är det bara att väga maten. Kör på 4 2 1 /kg kroppsvikt dvs 4 g kolhydrater 2 g protein och 1g fett.
Då säkerställer du muskeluppbyggnad samt att fettet du tillför tillåter kroppen att släppa ifrån sig fett.

Jag brukar ha i krossade linfrön, russin och solrosfrön tex.
Hmmm jag tycker som sagt att detta med maten är jätte knepigt.
Jag försöker ju minska i fett% och min PT sa att jag ska göra det genom att bygga mycket muskler och öka förbränningen på så sätt. Han trodde inte att kardioträning var de jag behövde eftersom han trodde jag skulle bli för smal då.
Jag blir helt förvirrad. Jag ska minska i fettvikt men inte köra för mycket förbränning men samtidigt får jag inte äta så mycket fett. :va

Ska försöka tänka på de där med snabba kolhydrater.
Shit du har ju jätte koll. :tummenupp
Jag kan tycka att det är lite jobbigt att tex väga maten. :3freak

Va tycker du om att dra ner på pasta, bröd (äter ej vitt bröd mest surdegsbröd o sånt typ), ris osv?
Jag gjorde det förut men äter sånt nu när jag vill bygga lite. Eller kan man dra ner på det även fast man kör mycket styrketräning. Jag vet att jag behöver få i mig mycket proteiner men de är ju en annan sak.

Tack för jätte bra tips!

/Marielle

Last edited:

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag har upptäckt att mitt vänsterbröst har blivit större än mitt högerbröst. Vad gör man? Vad kan det bero på? :confused:

Ska man träna bara högersidan så att man kommer ifatt eller vad ska man göra? Jag har ingen aning alls. Man kanske bara ska låta det vara så rättar det till sig självt, jag vet inte. Skillnaden är synlig och jag känner det också när jag tränar att det tar mer på vänster sidan.

Tacksam för svar. :)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Conrad skrev:
Jag har upptäckt att mitt vänsterbröst har blivit större än mitt högerbröst. Vad gör man? Vad kan det bero på? :confused:

Ska man träna bara högersidan så att man kommer ifatt eller vad ska man göra? Jag har ingen aning alls. Man kanske bara ska låta det vara så rättar det till sig självt, jag vet inte. Skillnaden är synlig och jag känner det också när jag tränar att det tar mer på vänster sidan.

Kan ha många orsaker, ex förkortade muskler. Sådant kan gå ivågor...att man är starkare på ena sidan.

Kör du mycket bänk så byt ut det mot hantelpress och andra övningar där du är tvingad att använda båda sidor lika mkt. Vid bänk tar man oftast hjälp av den sidan, som redan är starkare, då den svagare inte orkar...vilket gör att den starkare sidan fortsätter vara starkare.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Mcbrud skrev:
Själv tränar jag på gym lite då och då, spelar bandy (på is), rider, golfar, jobbar som kock och äter gott. detta har resulterat i en relativt musklad kropp, god sömn, välmående och höjda ögonbryn från det motsatta könet när man vinner över dom i armbrytning. hehe.... :tungan

Hehehe, killar som får stryk av en tjej i armbrytning alltså..... hmmmmm

Vad kan det vara för fel på dom?, för något fel måste det vara eller....

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
Conrad skrev:

tränar du mkt?
Om du hänger på lite extra vikt på höger (eller lite mindre på vänster) så blir muskeltillväxten bättre på högersidan = två läckra bröst i samma storlek efter ett tag :tummenupp

btw: vad tar ni grabbar i bänk?

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Tellet skrev:
tränar du mkt?
Om du hänger på lite extra vikt på höger (eller lite mindre på vänster) så blir muskeltillväxten bättre på högersidan = två läckra bröst i samma storlek efter ett tag :tummenupp

Hur många procent tror du skaderisken just ökade med om man skulle använda den ovan beskrivna metoden?

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
Acrid skrev:
Hur många procent tror du skaderisken just ökade med om man skulle använda den ovan beskrivna metoden?

men läste det nånstans.. då var det väll fel då.. men en kropp kan inte bli helt symmetrisk så det blir väldigt svårt att få musklerna precis lika stora.. men om han bara tränat en kort stund så reder det förhoppningsvis ut sig själv.. men som sagt. om det inte stämmer så får jag ta tillbaka det!

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Tellet skrev:
men läste det nånstans.. då var det väll fel då.. men en kropp kan inte bli helt symmetrisk så det blir väldigt svårt att få musklerna precis lika stora.. men om han bara tränat en kort stund så reder det förhoppningsvis ut sig själv.. men som sagt. om det inte stämmer så får jag ta tillbaka det!

Vad menar du med helt symmetrisk?

Var musklerna lika stora fr början, och sedan blir olika stor volym på, då har man tränat fel....eller så har man eventuellt olika fästen, eller förkortade muskler (hinnor).

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Conrad skrev:

Samma sak för mig,det är vanligt att folk har olika stora muskler. Ju mer massa man lägger på sig ju mer jämnar det ut sig :)

Vad har ni för styrkestats i olika övningar/basövningarna då? :D

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Tellet skrev:
tränar du mkt?

Skulle gissa på att det som händer är att han kommer att ta tag på stången på ett annat sätt så att tyngdpunkten ändå hamnar rakt ovanför honom. DVS det enda som händer är större risk för skada.
Tellet skrev:

Tränat i ett år. väger 82-83kg tog 92,5 en fredagkväll hos en kompis så kanske 95 en bra dag.

Han tog 130 så jag sackar lite, men han har ju tränat längre också så...

Brännström skrev:
Vad har ni för styrkestats i olika övningar/basövningarna då? :D

Har tränat hemma hela hösten så jag har inte kunnat tränat mark eller böj ordentligt. Ska maxxa sen när skolan öppnar sitt gym.

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
Acrid skrev:
Vad menar du med helt symmetrisk?

Var musklerna lika stora fr början, och sedan blir olika stor volym på, då har man tränat fel....eller så har man eventuellt olika fästen, eller förkortade muskler (hinnor).

en kropp är aldrig 100% symmetrisk? varken om man tränar rätt eller inte..
tex. min högra bröstmuskel är större än min vänstra, min högra biceps är större än min högra osv.. men det avtar mer och mer eftersom man tränar.. de kan bero på som du säger, tex fästen till muskeln och det är inget man kan göra något åt..

Last edited:

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Tellet skrev:

Idag blev det en 8:a på 95 i bänkpress. Har tränat lite med lite maskiner i våras fram till sommarn, sen kört hoj hela sommarn, för att börja med lite mer seriös träning efter sommarn, väger ca 85 pannor, 177 cm hög.

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Conrad skrev:

Min vänstra testikel är mindre än den högra,så nuförtiden när jag får orgasm så kör jag ett "jedi mindtrick" och lixom kniper med den vänstra så den högra får en chans att tömma först,funkar skitbra,kanske kan applicera denna metod på bröstmusklerna oxå? :tungan

Fast egentligen skulle jag skriva att detta är ett vanligt problem som kroppen brukar rättat till efter att ha lyft hundratals ton under ett stort antal år.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
ktmjacke skrev:
Min vänstra testikel är mindre än den högra,så nuförtiden när jag får orgasm så kör jag ett "jedi mindtrick" och lixom kniper med den vänstra så den högra får en chans att tömma först,funkar skitbra,kanske kan applicera denna metod på bröstmusklerna oxå? :tungan

Fast egentligen skulle jag skriva att detta är ett vanligt problem som kroppen brukar rättat till efter att ha lyft hundratals ton under ett stort antal år.

:rofl
Jacke var får du allt ifrån?

Förövrigt så har jag hört att man bara ska köra på med samma vikter så rättar problemen till sig av sig själv så småningom. Sen får man ju inte glömma att dom flesta människor inte är helt symetriska i kroppen.

/Marielle

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...