Träningstråden

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tar man inte mer på bröstmusklerna mot mitten om man håller armarna längre ner mot midjan också? Dvs, om jag kör bänk o vill träna insidan av tuttarna så kan jag hålla smalare men även sänka stången mer mot magens håll.

Jag har fått för mig detta iaf...

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
thopa skrev:
Hur ser din dag ut vad gäller riktig mat? Hur mycket och vad äter du? Två gånger om dagen är endast en rekomendation. En person med 100kg muskler har en helt annan förbrukning än en person på 60kg. Allt är relativt. Skriv som sagt gärna upp vad och hur mycket du äter på en dag.

Gainers är enligt mig och såväl mina som andra byggares åsikter samt resultat endast att rekomendera innan/efter ett hårt gympass pga kroppens bearbetning och användning av de snabba kolhydraterna/energin.

Själv käkar jag endast ett riktigt mål mat 40min till 1.20h innan ett pass, samt riktig mat så snabbt efter jag kan. Oftast 15 min. Jag mår avsevärt mycket bättre på mitt nuvarande kostupplägg än ett baserat på drinkföda.

frukost, havregrynsgröt och macka kl 06:30, frukost på jobbet 9:30 smörgås med ost o kaffe, en frukt runt kl 11, lunch kl 12 vanlig mat då, middag kl 16.
Kvällen är jag dålig på att äta vet inte riktigt vad jag ska äta då, tar vad som faller mig in, macka gröt el vad som helst

174 cm väger 67 kg, tränar tre ggr i veckan + en timme innebandy. Lite nytta gör det nog vägde 64 kg för 1 1/2 månad sedan.

Tränar ganska sent typ mellan 20-21 har ju ingen mat o äta efter så då tycker jag det är smidigt med en gainer efterråt

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Åttiettan skrev:
frukost, havregrynsgröt och macka kl 06:30, frukost på jobbet 9:30 smörgås med ost o kaffe, en frukt runt kl 11, lunch kl 12 vanlig mat då, middag kl 16.
Kvällen är jag dålig på att äta vet inte riktigt vad jag ska äta då, tar vad som faller mig in, macka gröt el vad som helst

174 cm väger 67 kg, tränar tre ggr i veckan + en timme innebandy. Lite nytta gör det nog vägde 64 kg för 1 1/2 månad sedan.

Tränar ganska sent typ mellan 20-21 har ju ingen mat o äta efter så då tycker jag det är smidigt med en gainer efterråt

Och jag är 175 och väger 87 :banana

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Weo skrev:
bla bla...lägg på dig mer massa dvs ät som en häst och träna HÅRT så kommer hela bröstpartiet att växa. bla bla....

Jag bygger upp min kropp på envishet och makaroner. :3freak

Tackar för svaren allihopa. Cabel e nog bra..men igår inte i mitt träningsprog. just nu.

/KaliZ

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Vill man lägga på sig mer ska man även äta mycket sent på kvällen då detta motverkar kroppens nedbrytande effekt under natten..... :mattias :crash

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
vågen skrev:
Tar man inte mer på bröstmusklerna mot mitten om man håller armarna längre ner mot midjan också? QUOTE]

Pröva att träna ett mkt strikt set med lägre vikter och fler repetioner så känner du bättre vart övningen tar.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Äntligen fredag!

Dags att blodfylla triceps inför discot.....så bara triceps i dag grabbar! :crash :öl

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Att träna övre alt undre delen av bröstet funkar, men att det skulle vara möjligt att träna närmare ursprung alt fäste på muskeln tvivlar jag starkt på.

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
OLDEN skrev:
Att träna övre alt undre delen av bröstet funkar, men att det skulle vara möjligt att träna närmare ursprung alt fäste på muskeln tvivlar jag starkt på.

Så jag menade med, då är man inte helt ensam om den uppfattningen iaf ..

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Gjorde en klassiker i år=lite styrketräning och paus i träningen sista månaden.
Nu är jag späd som en blomstjälk...
Har varit på gymmet några gånger nu men det är inget roligt att träna med halva vikterna jämfört med tidigare. Ingen beach i sikte och inga komplex heller. -Vad skall jag göra för att komma igång?? Behöver motivation!

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
"Bröstet består av två muskler, major och minor."

Jag trodde dom hette Mallorca och Menorca.... :öl

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
MikkE skrev:
Äntligen har jag köpt mig ett gymkort igen!
Börjar på måndag!![/QUOTE

Grattis Mikke!!!
Vad tänker du träna?
Själv ska jag dra till gymet på måndag och fixa en PT igen. Är bara att erkänna. Jag fixar inte detta själv just nu. Motivationen är goooone!

/M

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Nytt upplägg för kardioträningen för mig, eftersom jag inte har några kläder att springa utomhus med nu när det börjar bli svalare:

Uppvärmning på löpband nån minut, sen ställer jag löpbandet på 15km/h och springer så länge jag orkar.

Första målet: 10 minuter (2.5km)
Korttidsmål: 20 minuter (5km)
Långtidsmål: 40 minuter (10 km)

Vad tror ni om detta? :)

*ska iväg och köra kardio nu!*

EDIT: Jävla rullband.

Körde 2.5 minuter uppvärmning på 10km/h, höjde sen till 15km/h och sprang, kändes bra ända tills rullbandet fick för sig att avbryta när totala tiden uppsteg till 10 minuter. Då var jag alldeles för trött för att orka börja om på nytt, så det blev 2.5 minuter i 10km/h och 7.5 minuter i 15km/h.

Alltså, 2.3 km på 10 minuter. Jävla skit.

Nästa gång skiljer jag på uppvärmning och löpning så ska det gå bra.

Edit 2: Körde lite greppträning också, det gick bra: :yoparty

handajgt.jpg

Last edited:

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Infamous skrev:
"Bröstet består av två muskler, major och minor."

Jag trodde dom hette Mallorca och Menorca.... :öl

Ja om vi skall förtydliga så är det. Pectoralis major och pectoralis minor.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
stoffer skrev:
Nytt upplägg för kardioträningen för mig, eftersom jag inte har några kläder att springa utomhus med nu när det börjar bli svalare:
...
Men bli inte besviken när du håller 4-minuterstempo på bandet och inte klarar det sen när du ska springa vanligt bara...
Jag tror det är bättre om du springer lite längre sträckor långsammare, börja med att springa 5km. Sen när du klarar det på 20 minuter så kan du öka till 1mil men börja med långsammare tempo.

Det är ju såklart bättre att springa på riktigt, blir en helt annan belastning. På bandet springer man bara med och behöver inte trycka ifrån på samma sätt. Så när man ska ut å springa vanligt så tycker man det går sakta å tungt.

Mitt knä har sagt ifrån igen så jag måste vila från löpningen ett tag nu, blir spinning 70-minuters pass istället.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Martin skrev:
Men bli inte besviken när du håller 4-minuterstempo på bandet och inte klarar det sen när du ska springa vanligt bara...
Jag tror det är bättre om du springer lite längre sträckor långsammare, börja med att springa 5km. Sen när du klarar det på 20 minuter så kan du öka till 1mil men börja med långsammare tempo.

Det är ju såklart bättre att springa på riktigt, blir en helt annan belastning. På bandet springer man bara med och behöver inte trycka ifrån på samma sätt. Så när man ska ut å springa vanligt så tycker man det går sakta å tungt.

Mitt knä har sagt ifrån igen så jag måste vila från löpningen ett tag nu, blir spinning 70-minuters pass istället.
Nej, det är klart jag inte blir besviken då! Jag har sprungit en hel del när jag var yngre och vet vad det handlar om, men nu har jag knappt kört kondis de senaste åren :)

Jag var bara tvungen att hitta nån ny motivation för löpningen, och jag tror det här funkar, men det återstår ju att se.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...