Träningstråden

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
ja nu är det slutjönsat på beachen, och dags för en ny byggarperiod. Undrar om man skulle våga sig på AF -06? Tiden får utvisa.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag skulle vilja få lite tips från nån dietist eller riktig byggare, PM:a om ni tror att ni har något att tillföra så tar vi frågorna den vägen.

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Nån som vet om man kan köpa vassleprotein billigare än hos hälsokosten nån stans?
TwinLab är ju inte billigt direkt. :huvet

Tipsa gärna i så fall!

Brukar köra ner ett par äggvitor + 1 äggula när jag gör egna drinkar. Somliga säger att det är dåligt (kolestorol?) andra säger att det är lugnt. Någon som vet hur det egentligen ligger till?

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
Livar upp tråden lite

Orkar inte läsa alla jäkla sidor, men har äter gainer från http://www.finalresearch.nu/ står på att den sak tas två ggr om dagen , tex frukost och efter träning. Men har hört att man absolute inte ska ta mer än precis efter ett träningspass, tycker man hör olika överallt.
Så jag undrar vad sporthojsfolket har att säga.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
KarlJohan skrev:
Nån som vet om man kan köpa vassleprotein billigare än hos hälsokosten nån stans?
TwinLab är ju inte billigt direkt. :huvet

Tipsa gärna i så fall!

Brukar köra ner ett par äggvitor + 1 äggula när jag gör egna drinkar. Somliga säger att det är dåligt (kolestorol?) andra säger att det är lugnt. Någon som vet hur det egentligen ligger till?

strenght är ett svenskt märke som brukar vara billigare än twinlab...annars är det bara till att sätta i sig en burk tonfisk.... :öl

Åttiettan skrev:
Livar upp tråden lite

Orkar inte läsa alla jäkla sidor, men har äter gainer från http://www.finalresearch.nu/ står på att den sak tas två ggr om dagen , tex frukost och efter träning. Men har hört att man absolute inte ska ta mer än precis efter ett träningspass, tycker man hör olika överallt.

Gainer används som kosttillskott, alltså utöver de mål du äter i vanliga fall...smäll i dig en direkt efter träning, ät sedan en måltid inom typ 2 timmar...sedan kan du ju alltid ta en ngn gång på förmiddagen...

Men att äta ordentligt brukar vara tillräckligt för de flesta...

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Åttiettan skrev:
Livar upp tråden lite

Hur ser din dag ut vad gäller riktig mat? Hur mycket och vad äter du? Två gånger om dagen är endast en rekomendation. En person med 100kg muskler har en helt annan förbrukning än en person på 60kg. Allt är relativt. Skriv som sagt gärna upp vad och hur mycket du äter på en dag.

Gainers är enligt mig och såväl mina som andra byggares åsikter samt resultat endast att rekomendera innan/efter ett hårt gympass pga kroppens bearbetning och användning av de snabba kolhydraterna/energin.

Själv käkar jag endast ett riktigt mål mat 40min till 1.20h innan ett pass, samt riktig mat så snabbt efter jag kan. Oftast 15 min. Jag mår avsevärt mycket bättre på mitt nuvarande kostupplägg än ett baserat på drinkföda.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Hörrni...träningsfreak! Jag håller igång en del på gymmet sedan en tid tillbaka. Brukar köra bröst i bänkpress samt hantelpress uppåt sittandes då.

Min fråga är nu...hur ska man träna bröstmusklernas kanter (längst ner in mot mitten så att säga)? Verkar ju inte finnas några muskler där i mitten... bara ett bröstben.

Någon som förstår hur jag menar får gärna ge mig något tips.

//KaliZ

Belfrage

Prylbög
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
Honda CB..., Minimoto
Ja kör gym måndag, onsdag, fredag. Simmar tisdag och torsdag.
Att simma är bra för att träna upp konditionen och väldigt bra för axlarna.
Roligt också.
Bastu också.
Nakna män i duschen också.

oj.. spårade nog ur där... fan.

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
KaliZ skrev:
Hörrni...träningsfreak! Jag håller igång en del på gymmet sedan en tid tillbaka. Brukar köra bröst i bänkpress samt hantelpress uppåt sittandes då.

Min fråga är nu...hur ska man träna bröstmusklernas kanter (längst ner in mot mitten så att säga)? Verkar ju inte finnas några muskler där i mitten... bara ett bröstben.

//KaliZ

Du kan inte "punktträna" bröstmusklerna, lägg på dig mer massa dvs ät som en häst och träna HÅRT så kommer hela bröstpartiet att växa.

Bänkpress är en bra övning för att bygga bröst, tycker jag! Kämpa på ..

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
KaliZ skrev:

//KaliZ

Jag vet inte men testat att köra nån cableövning ?

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
KaliZ skrev:

Någon som förstår hur jag menar får gärna ge mig något tips.//KaliZ

Kör bänkpress med smalt grepp, så tränar du den inre delen av bröstet. Ett brett grepp fokuserar på den yttre delen av bröstet.

Och eller så gör du som Twosaints föreslog: Cable, eller kryssdrag som det heter på svenska. Övningen går ut på att dra kabelhantagen framåt tills du kommer i en "Hulken-position". Luta kroppen en aningen framåt under övningen.

Nu njuter säkert Acrid...
:hihi

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Weo skrev:
Du kan inte "punktträna" bröstmusklerna

Där har du fel! Det kan man visst. Vill du träna övre delen av bröstet så kör ngn press på snedbänk.

Mellersta delen av bröstet, så duger vanlig bänkpress bra, eller hantelflyes.

Nedre delen: Ex Dips eller bänkpress på omvänd snedbänk.

För mitten, kör det som jag rekommenderade Kaliz i tidigare inlägg.

Ett tips är att ni lär er var en övning skall ta. Finns många bra böcker. Variera gärna övningarna gång till gång eller lägg upp ett schema där man skiftar övningar efter en viss tid.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
KaliZ skrev:

//KaliZ

pullover is the shit

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Se upp med cable lite bara, jag drog fel och drog sönder nåt i vänsteraxeln. Lär inte kunna träna vettigt på månader :(

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Använder du smalare grepp på bänkpressen tar det mer på triceps, tänk på det. Och man kan inte punktträna en muskel. Tex, jag vill ha lite bredare biceps, men inte högre går det tyvärr inte. Däremot så pratar man ju om att t.ex träna innersidan av triceps osv, men det beror på att det vi kallar triceps (baksida armen) består av flera muskler.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Valentinic skrev:
Använder du smalare grepp på bänkpressen tar det mer på triceps, tänk på det. Och man kan inte punktträna en muskel. Tex, jag vill ha lite bredare biceps, men inte högre går det tyvärr inte. Däremot så pratar man ju om att t.ex träna innersidan av triceps osv, men det beror på att det vi kallar triceps (baksida armen) består av flera muskler.

Smalt grepp tar mest på bröst om man håller armbågarna längs sidorna i det nedre läget, om man däremot vinklar ut dessa i den fasen av övningen så fokuserar man mest på triceps.....

Moraltanten har talat... :öl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...