RocketQueen
Ny medlem
ktmjacke skrev:I viktträningssammanhang är det bodybuilding o styrkelyft.
Ahaaa. Hur gick det då?
ktmjacke skrev:I viktträningssammanhang är det bodybuilding o styrkelyft.
1:a o 2:a i bodybuilding o juniorsm 2:a i styrkelyft.RocketQueen skrev:Ahaaa. Hur gick det då?
ktmjacke skrev:1:a o 2:a i bodybuilding o juniorsm 2:a i styrkelyft.
twinner skrev:Nån som hittat protein till ett bra pris? typ Whey 80,vill ha typ 6 kilo men inte betala de prise man sett.Ska sluta med gainers och sånt skit,man blir bara fet och orörlig av skiten
snabbåka skrev:Har en 1års utbildning med inriktning näringsfysiologi ta del av kursmaterialet
här http://www.paulun.se/. är även personal trainer enligt S.a.f.e., m.m
Carpe me skrev:Vad är det för skillnad på kreatin och protein i träningssamanhanget?
Något som kan rekomendera något bra?
Kreatin är inte nödvändigt på något sätt, det är däremot protein.Carpe me skrev:Vad är det för skillnad på kreatin och protein i träningssamanhanget?
Något som kan rekomendera något bra?
Då förbränner du för lite, dags o pumpa hårdaretwinner skrev:Nån som hittat protein till ett bra pris? typ Whey 80,vill ha typ 6 kilo men inte betala de prise man sett.Ska sluta med gainers och sånt skit,man blir bara fet och orörlig av skiten
Proteinpulvret kan vara till fördel också då det går snabbare ut i musklerna än om du slänger i dig en biff. Det är väl typ endast intressant direkt efter träning dock.Martin skrev:Kreatin är inte nödvändigt på något sätt, det är däremot protein.
Rekomenderat är ca 2g/kg (kroppsvikt)
Får du inte i dig tillräckligt med protein i den vanliga kosten kan pulverformen vara bra, och billigt.
http://www.absolute-creatine.com/
Tungvikt i BB. Som juniorlyftare vägde jag in på 84 kilo.snabbåka skrev:Vilka viktklasser?
Tung muskelträning förbränner bra! Betydligt mer än t.ex. löpning, du måste springa längre tid för att förbränna lika mycket.LayDeeOmega skrev:Jag tycker personligen att spinning är väldigt bra. Efter ett träningspass ska det kännas i hela kroppen att man tränat och det gör det verkligen om man varit på ett spinningpass. Rekomenderar att man styrketränar innan spinningpasset så man både bygger och förbränner...
HanneZ skrev:Tung muskelträning förbränner bra! Betydligt mer än t.ex. löpning, du måste springa längre tid för att förbränna lika mycket.
ktmjacke skrev:Tungvikt i BB. Som juniorlyftare vägde jag in på 84 kilo.
Nu väger man in i tungvikten i barhäng
ktmjacke skrev:1:a o 2:a i bodybuilding o juniorsm 2:a i styrkelyft.
HanneZ skrev:Tung muskelträning förbränner bra! Betydligt mer än t.ex. löpning, du måste springa längre tid för att förbränna lika mycket.
Alldeles riktigt, löpning är den mest överlägsna träningsformen tycker jag.Boris skrev:"Betydligt mer än löpning" kan du ju inte säga.
Det beror ju på hur man löper, om man bara lunkar i 30min så bränner det ju mindre än om man satsar lite.
Ju snabbare man springer ju mer energi går det åt. Men om man springer snabbare så går det också åt mer(i %) kolhydrater än fett men man bränner aldrig mer mängd fett genom att springa saktare.
Om man nu vill bränna fett så är lång och långsam löpning en bra ide´(90-120 min)så får man lite bättre kondition på köpet också. Glöm inte ta med vatten bara. Efter sisådär 2h så finns inga kolhydrater kvar då bränner det som fan, men då gör det ont som fan också.
Här kan man jämföra kaloriförbrukningen för olika motionsformer:HanneZ skrev:Tung muskelträning förbränner bra! Betydligt mer än t.ex. löpning, du måste springa längre tid för att förbränna lika mycket.
Simning och skidåkning då?Martin skrev:Det finns inget som förbrukar kalorier lika effektivt som löpning.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |