Träningstråden

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Nån som hittat protein till ett bra pris? typ Whey 80,vill ha typ 6 kilo men inte betala de prise man sett.Ska sluta med gainers och sånt skit,man blir bara fet och orörlig av skiten:D

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Vad är det för skillnad på kreatin och protein i träningssamanhanget? :confused:

Något som kan rekomendera något bra?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Carpe me skrev:
Vad är det för skillnad på kreatin och protein i träningssamanhanget? :confused:

Jag är inte helt säker på exakt vad Kreatin gör, men det gör ungefär så att musklerna klarar av att hålla mer vätska i cellerna, och detta ger lite mer styrka samt ökad tillväxt på muskelcellerna.
Protein är ju musklernas byggnadsmaterial, så det är verkligen viktigt om du vill bygga muskler.
Jag tycker själv att Protein tillsammans med snabba kolhydrater (typ maltodextrin) är mycket viktigare än Kreatin om man tänker mer långsiktigt.

Både Protein och maltodextrin finns att köpa på www.farmacia.cc , kolla storpack råvaror så hittar du 25kg maltodextrin (räcker ett tag :D ) för 700kr. Och 15kg neutralt vassleprotein för 1500 spänn... Det är nog det billigaste du kan hitta... Och är inte sämre för det! :tummenupp

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Carpe me skrev:

Kreatin är inte nödvändigt på något sätt, det är däremot protein.
Rekomenderat är ca 2g/kg (kroppsvikt)
Får du inte i dig tillräckligt med protein i den vanliga kosten kan pulverformen vara bra, och billigt.

http://www.absolute-creatine.com/

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Jag köpte whey 80 av gymgrossisten sist, ok pris 4kg för 599:- lr liknande,, kan säkert bli billiagare.

Men vart hittar man V12 turbo kreatin billigast?????

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
twinner skrev:
Nån som hittat protein till ett bra pris? typ Whey 80,vill ha typ 6 kilo men inte betala de prise man sett.Ska sluta med gainers och sånt skit,man blir bara fet och orörlig av skiten:D
Då förbränner du för lite, dags o pumpa hårdare :D

Martin skrev:
Kreatin är inte nödvändigt på något sätt, det är däremot protein.
Rekomenderat är ca 2g/kg (kroppsvikt)
Får du inte i dig tillräckligt med protein i den vanliga kosten kan pulverformen vara bra, och billigt.

http://www.absolute-creatine.com/
Proteinpulvret kan vara till fördel också då det går snabbare ut i musklerna än om du slänger i dig en biff. Det är väl typ endast intressant direkt efter träning dock.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Jag tycker personligen att spinning är väldigt bra. Efter ett träningspass ska det kännas i hela kroppen att man tränat och det gör det verkligen om man varit på ett spinningpass. Rekomenderar att man styrketränar innan spinningpasset så man både bygger och förbränner... :tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
LayDeeOmega skrev:
Jag tycker personligen att spinning är väldigt bra. Efter ett träningspass ska det kännas i hela kroppen att man tränat och det gör det verkligen om man varit på ett spinningpass. Rekomenderar att man styrketränar innan spinningpasset så man både bygger och förbränner... :tummenupp
Tung muskelträning förbränner bra! Betydligt mer än t.ex. löpning, du måste springa längre tid för att förbränna lika mycket.

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
HanneZ skrev:
Tung muskelträning förbränner bra! Betydligt mer än t.ex. löpning, du måste springa längre tid för att förbränna lika mycket.

"Betydligt mer än löpning" kan du ju inte säga.
Det beror ju på hur man löper, om man bara lunkar i 30min så bränner det ju mindre än om man satsar lite.

Ju snabbare man springer ju mer energi går det åt. Men om man springer snabbare så går det också åt mer(i %) kolhydrater än fett men man bränner aldrig mer mängd fett genom att springa saktare.

Om man nu vill bränna fett så är lång och långsam löpning en bra ide´(90-120 min)så får man lite bättre kondition på köpet också. Glöm inte ta med vatten bara. Efter sisådär 2h så finns inga kolhydrater kvar då bränner det som fan, men då gör det ont som fan också.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
ktmjacke skrev:
Tungvikt i BB. Som juniorlyftare vägde jag in på 84 kilo.

Nu väger man in i tungvikten i barhäng :tungan

Hur länge sedan va det? Kanske tävlat mot en kamrat till mig, Mikael Thunander. Nu är jag iof inte säker på hans viktklass eller exakt vilket år heller för den delen.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
HanneZ skrev:

Sant, men då säger jag som så istället att om man inte vill träna tung muskelträning så rekomenderar jag styrketräning i kombination med spinning :)

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Boris skrev:
"Betydligt mer än löpning" kan du ju inte säga.
Det beror ju på hur man löper, om man bara lunkar i 30min så bränner det ju mindre än om man satsar lite.

Ju snabbare man springer ju mer energi går det åt. Men om man springer snabbare så går det också åt mer(i %) kolhydrater än fett men man bränner aldrig mer mängd fett genom att springa saktare.

Om man nu vill bränna fett så är lång och långsam löpning en bra ide´(90-120 min)så får man lite bättre kondition på köpet också. Glöm inte ta med vatten bara. Efter sisådär 2h så finns inga kolhydrater kvar då bränner det som fan, men då gör det ont som fan också.
Alldeles riktigt, löpning är den mest överlägsna träningsformen tycker jag.
Så vida du inte tar i så in i norden, för då är nog kolhydratåtgången 100%.
Men så hårt springer man sällan någon längre sträcka.
Det finns inget som förbrukar kalorier lika effektivt som löpning. Men springa längre än 1½ timme är tungt, då är glykogenföråden ganska tomma.

Om jag river av en runda i skogen på 13km så räknar jag med att jag förbränner 1000 kcal.
Inte en chans att tyngdlyftningen ger samma energiförbrukning.
Ställer man löpning mot styrketräning så hade jag föredragit löpning alla dagar i veckan om jag tvingades välja.
Dessutom bör cardioträning ingå i allas styrketränandes schema, finns bara fördelar med det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...