Träningstråden

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Phu, varit och tränat lite på morgonen jag också. Eftersom jag har ont i armen så blir det ben, mage och rygg.
Situps med viktskiva på bröstet tar fan riktigt bra... Också är ju förståss inte jag så jäkla vältränad men... Man vill ju det ska ta bra så då är viktskiva perfekt.
När jag kör bellyback eller vad fan den heter och kör rygg brukar jag köra med en skivstång som jag håller rakt ner, bara håller emot den med händerna igentligen, tar också rätt bra. Ser fram emot att få lägga på lite vikt på den framöver =)

Tror jag kommit över en tröskel, missade ett träningspass denna vecka och blev riktigt sur, jävla arm! Nu känns det riktigt kul att träna! Också börjar det ju synas resultat!

Jaja, nu har jag fått lagt mig i denna tråd lite också, så nu ska jag jobba lite igen ;)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Madhonda skrev:
2443921Nu ska jag bara vänta ut en satans jävla förkylning...och jag får uppbåda allt tålamod jag har för att inte börja träna för tidigt. Jo...lite beroende är jag allt. :wiggle

Jaha....jag tror jag har lärt mig något nytt..igen. :rolleyes:

För jag väntade tålmodigt i 2 veckor innan jag började träna igen. Eller ja...ca:en vecka sjuk och ca: en vecka extra vila. Bra so far.

Men ivrig som jag var att få börja igen, så blev det 7 träningstillfällen på en vecka med 1 vilodag. :näsblod Ja...o så blev jag ju såklart sjuk IGEN. Konstigt...?? NÄÄ!! :7peta

Så det jag lärde mig var att, lägg inte i högsta växeln på en gång. Det kanske räcker med typ 3 ggr. första veckan efter en förkylning även om kroppen känns OK. För det är nog lite med viljan som den känns 100.

Tvångsvila är vad som gäller för nästa vecka. utom på onsdag då jag smyger in ett yogapass. Tjing!!

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Sådär ja!

Efter en brusten blindtarm, 9 dygn på sjukhus, 1 vecka antibiotika kvar. Ingen träning på ett tag, så känns det som man är tillbaka på 0 igen.
Magen är sönderskuren, vikten har rasat från 76 innan operationen till 69,5 kilo i morse och en mage som putar som en gubbmage.

:argpådato

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hur hittar ni motivationen till att träna regelbundet?
Man vet ju att man måste träna för att det ska hända något, men varför är det så satans svårt att komma iväg för då??

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Alicia skrev:
2559823 Hur hittar ni motivationen till att träna regelbundet?
Man vet ju att man måste träna för att det ska hända något, men varför är det så satans svårt att komma iväg för då??
Huvudsaken är ju att hitta något man tycker är kul, annars kan man lika gärna lägga ner direkt.
Så länge man känner att man måste tvinga iväg sig själv till gymmet eller vad man nu ska göra så ska man nog se sig om efter en annan träningsform.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Martin skrev:
2559835 Huvudsaken är ju att hitta något man tycker är kul, annars kan man lika gärna lägga ner direkt.
Så länge man känner att man måste tvinga iväg sig själv till gymmet eller vad man nu ska göra så ska man nog se sig om efter en annan träningsform.

Jag tycker att det är kul när jag väl kommer dit, men innan jag kommer dit så är latmasken där och biter en i arslet.
Enda jag kan hålla regelbundet just nu är vattengympan. Mest för att en jobbarpolare tränar samtidigt och att hennes mamma kör oss dit varje vecka.
Men resten som man ska göra, promenera, träna andra pass, simma, cykla vad som helst så kommer jag inte iväg.
Imorgon ska Swedie med och simma så då kanske det går lite enklare.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Alicia skrev:
2559849 Jag tycker att det är kul när jag väl kommer dit, men innan jag kommer dit så är latmasken där och biter en i arslet.
Enda jag kan hålla regelbundet just nu är vattengympan. Mest för att en jobbarpolare tränar samtidigt och att hennes mamma kör oss dit varje vecka.
Men resten som man ska göra, promenera, träna andra pass, simma, cykla vad som helst så kommer jag inte iväg.
Imorgon ska Swedie med och simma så då kanske det går lite enklare.

Du e som mig typ.. kul som fan när man väl e där.. men faaan så segt de e o ta sig dit..

fattar inte hur folk klarar att hålla på år in o år ut... eloge te dem

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Alicia skrev:
2559823 Hur hittar ni motivationen till att träna regelbundet?

Som redan nämts så bör du skaffa dig en träningspartner. Om du då sviker dig själv genom att hoppa över ett pass så sviker du även din kompanjon. Sen när du kommit in i rytmen och börjar märka resultat så kommer du bara gå och gå, även utan din träningskompis, som kanske rent ut sagt lagt av redan, medans du fortfarande har mersmak. ;) För inte vill du väl bli den som lägger av ? Tänk på Duracell-kaninerna som bara går och går... :D

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Valentinic skrev:
2559928 Som redan nämts så bör du skaffa dig en träningspartner. Om du då sviker dig själv genom att hoppa över ett pass så sviker du även din kompanjon. Sen när du kommit in i rytmen och börjar märka resultat så kommer du bara gå och gå, även utan din träningskompis, som kanske rent ut sagt lagt av redan, medans du fortfarande har mersmak. ;) För inte vill du väl bli den som lägger av ? Tänk på Duracell-kaninerna som bara går och går... :D

Tänkte plocka fram:whip och tvinga Swedie att träna och bli fit till nästa säsong. Det sura är att när jag försöker äta nyttig mat, regelbundna tider, mycket frukt med mera. Sånt där nyttigt. Gissa vem det är som går ner i vikt?!
Inte är det då jag, utan Swedie. Varför ska ni killar ha det så bra för?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag kan inte hålla mig ifrån gymmet :gnissla
Jag får planera in dagar där jag måste göra annat så jag får in nån vilodag imellanåt.

FreddaGädda

Guest
HanneZ skrev:
2560284 Jag kan inte hålla mig ifrån gymmet :gnissla
Jag får planera in dagar där jag måste göra annat så jag får in nån vilodag imellanåt.

Känner igen det där :tummenupp
Älskar att träna, det är min musa(jag vet, gammalt fult uttryck) och det är förmodligen det vettigaste man kan göra med tiden.

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
FreddaGädda skrev:
2560416 Känner igen det där :tummenupp
Älskar att träna, det är min musa(jag vet, gammalt fult uttryck) och det är förmodligen det vettigaste man kan göra med tiden.

Precis, vad ska man annars göra?!
Joo, man kan se på sport också. Det funkar :tummenupp

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
HanneZ skrev:

Hmmm, kör du nästan varje dag på gymmet då?

Jag håller fortfarande hårt på att köra mina tre dagar i veckan, kör jag inte dom så blir jag rastlös och vet inte vad jag ska göra. Missar jag ett pass håller jag på att gå sönder, så kör jag två dagar på raken istället :tummenupp .
Men jag måste verkligen jogga mer så att fler kilon och fler centimetrar runt midjan försvinner tills nästa sommar.
Har beställt lite proteinpulver och kreatin jag ska testa. Mest bara för skojsskull och se om man får sådan där grym ökning en del säger dom fått med kreatin. Placeboeffekt är ju inte fyskam det heller ;). Proteinet behöver jag eftersom jag inte får i mig tillräckligt med protein annars.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
HanneZ skrev:

Fan vad skönt att höra att det är fler som har samma "problem".

Man VET att man måste vila, men det halkar lätt in nåt pass av nåt slag ändå.:näsblod

Martin skrev:
2559358 Efter en brusten blindtarm, 9 dygn på sjukhus, 1 vecka antibiotika kvar. Ingen träning på ett tag, så känns det som man är tillbaka på 0 igen.
Magen är sönderskuren, vikten har rasat från 76 innan operationen till 69,5 kilo i morse och en mage som putar som en gubbmage.

Men lilla gubben då, :pannkyss hoppas nu att du återhämtar dig snarast, och kommer upp till matchvikt utan putmage.

//M

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Förbereder mig för en bodybuilding tävling just nu så därför blir det så mycket.
1 pass morgon cardio
1 pass gym
1 pass kvällscardio

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...