Träningstråden

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hur fan ska jag få tillbaks träningssuget? Körde thaiboxning regelbundet senast i våras och har latat till mig ordentligt i sommar. Har tränat löpning för att inte säcka ihop totalt men jag kan liksom inte bara komma iväg till klubben. Kan ju vara att det tar 40 minuter enkel resa som gör det.. Usch. :(

Hjälp mig Bullen!

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Plåtniklas skrev:
2568849 Hur fan ska jag få tillbaks träningssuget? Körde thaiboxning regelbundet senast i våras och har latat till mig ordentligt i sommar. Har tränat löpning för att inte säcka ihop totalt men jag kan liksom inte bara komma iväg till klubben. Kan ju vara att det tar 40 minuter enkel resa som gör det.. Usch. :(

Hjälp mig Bullen!

Första ja säger är att inte alla "pallar" gå ner till gymet, köra cardio eller vad man vill. Dåliga ursäkter oftast.
Har du ingen vilja så skit i det, annars tvinga dig dit några veckor och du kommer redan då må bättre och endorfinerna kommer därefter göra jobbet att få dit dig.
Om det tar 40min får du ju bara dra dit helt enkelt? Ser inte det svåra i det jag pendlade totalt 2 timmar i över ett år, varje dag, för mitt gym. Annars bytar man gym om man inte vill pendla. Finns ALLTID gym/motionsplatser nära.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Minimal skrev:
2568989 Första ja säger är att inte alla "pallar" gå ner till gymet, köra cardio eller vad man vill. Dåliga ursäkter oftast.
Har du ingen vilja så skit i det, annars tvinga dig dit några veckor och du kommer redan då må bättre och endorfinerna kommer därefter göra jobbet att få dit dig.
Om det tar 40min får du ju bara dra dit helt enkelt? Ser inte det svåra i det jag pendlade totalt 2 timmar i över ett år, varje dag, för mitt gym. Annars bytar man gym om man inte vill pendla. Finns ALLTID gym/motionsplatser nära.

Ja, jo.. Det är nog fan bara att inse att man mår så sjukt mycket bättre när man kommit igång med träningen igen. Nu går jag och packar träningsväskan. :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Så var en timmes stirrande i väggen trampandes på motionscykeln över, fostrande:yoparty

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
någon kunnig som vet hur förkyld man kan vara och ändå träna styrketräning, utan att det blir kontraproduktivt för kroppen? Min förkylning går verkligen i 3-veckors cyklar och försvinner aldrig :huvet

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mini-knutten skrev:
2585785 någon kunnig som vet hur förkyld man kan vara och ändå träna styrketräning, utan att det blir kontraproduktivt för kroppen? Min förkylning går verkligen i 3-veckors cyklar och försvinner aldrig :huvet

Vid halsont brukar iaf jag ge fan i träning. Lite snor får åka med men inte om man har 11or under snoken då förstås:D

Drog igång vinterns träning för ca 5 veckor sedan och har gått upp ca 3,5 kg på den tiden..... normalt eller?

(1 dag innebandy och 3 dagar gym där jag försöker dela upp kroppen så gott jag kan)
Dock har ju såklart kostintaget ökat markant oxå:)

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Har man en infektion i kroppen ska man inte träna alls. Är man bara lite lätt snorig så är det nog ingen fara. Men bättre att ta det säkra före det osäkra.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hinkas skrev:
2585898 Den där curlstången skulle jag vilja att dom köpte in på gymmet i byn, bättre vinkel åt mina händer så slipper jag få så ont i underarmarna.

Finns det alltså ingen mer normal z-stång som den enligt bilden ?

Själv kör jag nästan aldrig bicepscurl med den stången men
den är skitskön att köra frenchpress med.

Bifogat

• Olympic_Ez_Curl_Bar.jpg
    Olympic_Ez_Curl_Bar.jpg
    7.2 KB · Visningar: 65

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
burner skrev:
2585909 Finns det alltså ingen mer normal z-stång som den enligt bilden ?

Själv kör jag nästan aldrig bicepscurl med den stången men
den är skitskön att köra frenchpress med.

Jo, en sådan där har vi på gymmet men jag får ändå ont i armarna, men hittade ett lite bättre grepp nu så det blir nästan 45º vinkel på armarna eller vad man ska säga, då får jag inte lika ont. Kör jag rakt så gör det så ont att jag tror jag ska spy, Hantlar så man kan vinkla lite bättre går bra, kör nästan så det blir som hammercurls.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Hinkas skrev:
2585898 Den där curlstången skulle jag vilja att dom köpte in på gymmet i byn, bättre vinkel åt mina händer så slipper jag få så ont i underarmarna.

Ja jävlar, det var en stor, stark gosse:lol :rofl

edit: hoppsan fel citat, jaja skit samma.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hinkas skrev:
2586014 Hehehe, spela roll, han var ju som sagt riktigt stark! ;)

Grymt stark, vore intressant att se andra filmer också.

Han kanske knäböjer och bänkpressar långt över 200kg ?

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
burner skrev:
2586043 Grymt stark, vore intressant att se andra filmer också.

Han kanske knäböjer och bänkpressar långt över 200kg ?

Absolut, kort rörelse samt aktiva passare kan göra underverk för antalet kilon.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Hinkas skrev:
2585936 Jo, en sådan där har vi på gymmet men jag får ändå ont i armarna, men hittade ett lite bättre grepp nu så det blir nästan 45º vinkel på armarna eller vad man ska säga, då får jag inte lika ont. Kör jag rakt så gör det så ont att jag tror jag ska spy, Hantlar så man kan vinkla lite bättre går bra, kör nästan så det blir som hammercurls.

Låt mig gissa, underarmsinflammation? Det känns ilande längst hela benet i underarmarna?
Troligast är att du greppar stången för glatta livet när du lyfter och därför får du detta. Testa att hålla lätt och kör max 70% av vikterna i ett par veckor, med en vanlig rak stång. Sen ska du se att det nog är bra igen.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Minimal skrev:
2586163 Låt mig gissa, underarmsinflammation? Det känns ilande längst hela benet i underarmarna?
Troligast är att du greppar stången för glatta livet när du lyfter och därför får du detta. Testa att hålla lätt och kör max 70% av vikterna i ett par veckor, med en vanlig rak stång. Sen ska du se att det nog är bra igen.

Det stämmer nog mer än vad jag igentligen vill erkänna ;). Försöka att inte nypa så att det blir greppmärken i stången alltså och köra på lite lättare vikter...
Rak sång vettefasiken om jag vill ge mig på, när jag passar åt en polare och han kör till fail så brukar man få lyfta en hel del ibland och då gör det ont... Även fast han hjälper till lite såklart ;)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Var nyss ner på gymmet och körde lite blandat, lite rygg och mage, ville försöka att inte ta ut armarna så mycket tills imorgon när det blir bröst & armar. Känner att jag är jäkligt svag nere i korsryggen, så det blir nog till att köra marklyft minst en gång i veckan. Började lite lätt på 50kg idag, körde 3*10. Ville inte ta för hårt för då kommer jag ha sådan grym träningsvärk imorgon när vi ska ut på kalas. Får öka på 10kg till nästa vecka.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...