Träningstråden

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Lyckades komma iväg och simma idag. Riktigt skönt faktiskt.
Får se om man kan komma iväg regelbundet på det. Tänkte tvinga iväg Swedie till gymmet under tiden.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Alicia skrev:
2561948 Lyckades komma iväg och simma idag. Riktigt skönt faktiskt.
Får se om man kan komma iväg regelbundet på det. Tänkte tvinga iväg Swedie till gymmet under tiden.

Vill du ha något annat att klämma på än gäddhäng menar du? :hihi

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
En liten fråga!

Nu är det så har att jag brukar träna varannan dag, Men nu har jag inte tränat på en vecka, Så jag körde ett ganska hårt pass i dag. När jag var klar går jag och duschar, Sen när jag går ur duschen så skakar jag och har ont i magen (Känns som jag ska spy) och mår allmänt dåligt. så jag sätter mig i soffan och äter en banan, Och börjar då må lite bättre men inte helt ok :va Vad kan det vara som gjort så att det blev så här? :confused:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Mögel skrev:
2563117 Nu är det så har att jag brukar träna varannan dag, Men nu har jag inte tränat på en vecka, Så jag körde ett ganska hårt pass i dag. När jag var klar går jag och duschar, Sen när jag går ur duschen så skakar jag och har ont i magen (Känns som jag ska spy) och mår allmänt dåligt. så jag sätter mig i soffan och äter en banan, Och börjar då må lite bättre men inte helt ok :va Vad kan det vara som gjort så att det blev så här? :confused:

Förmodligen var du låg vid tillfället (blodsockerfall) Hur länge innan träningen åt du?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Mögel skrev:
2563124 Typ tre timmar!
Garanterat lågt blodsocker, det brukar jag få en par ggr i månaden, jag äter väl inte riktigt så nyttigt som jag borde kanske.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Mögel skrev:
2563124 Typ tre timmar!

ah?
Då hade du svaret där.
Snabba kolhydrater (i form av dextropur eller maltodextrin) samt en proteinshake efter träning och du slipper detta, + får bättre resultat.

Släng i dig iaf 40g snabba kolhydrater + 25g protein (en portion)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Minimal skrev:
2563130 ah?
Då hade du svaret där.
Snabba kolhydrater (i form av dextropur eller maltodextrin) samt en proteinshake efter träning och du slipper detta, + får bättre resultat.

Släng i dig iaf 40g snabba kolhydrater + 25g protein (en portion)

Å tack så mycke blev lite rädd där ett tag.. :Bugar

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Upptäckte den hårda vägen att jag har noll kondis.
Vi anmälde oss till ett medelgympa pass. Tänkte att det här kommer bli en lätt match. Speciellt när vi såg alla gamlingar utanför.
Under passets uppvärmning då det var dags att springa, kom vi på att vi inte har tränat gympa på 6 månader. Allstå Ingen kondtionsträning överhuvudtagetpå denna tid.
Efter 30 minuter av passet vill kroppen lägga sig ner och dö. Svetten rann och kände mig svimfärdig. Kunde inte ge upp, gamlingarna såg ju inte ens svettiga ut. Nu blir det konditionsträning minst 1 gång i veckan i fortsättningen.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Alicia skrev:
2564261 Upptäckte den hårda vägen att jag har noll kondis.
Vi anmälde oss till ett medelgympa pass. Tänkte att det här kommer bli en lätt match. Speciellt när vi såg alla gamlingar utanför.
Under passets uppvärmning då det var dags att springa, kom vi på att vi inte har tränat gympa på 6 månader. Allstå Ingen kondtionsträning överhuvudtagetpå denna tid.
Efter 30 minuter av passet vill kroppen lägga sig ner och dö. Svetten rann och kände mig svimfärdig. Kunde inte ge upp, gamlingarna såg ju inte ens svettiga ut. Nu blir det konditionsträning minst 1 gång i veckan i fortsättningen.

underskatta inte gammal hederlig pensionärsjympa! :D

Dr.Bike

Guest
Alicia skrev:
2564261 Upptäckte den hårda vägen att jag har noll kondis.

:lol Fifan ja! Gick på EXAKT samma blåsning för ett par år sedan!
Panchisarna orkade ju hoppa och studsa å gu vet allt i en HEL timme!
DET var inte en killkropp byxad för! Hur gör kvinnor? Och varför orkar NI studsa?
Vi var två dit-tvingade killar som led längst bak! :D

Idag fick roddmaskinen sig ett 30-minutersbesök iaf. Känns fint!

Alicia skrev:
2561948 Lyckades komma iväg och simma idag. Riktigt skönt faktiskt.

:hihi kan behövas! ;)

Minimal skrev:
2561760 Förbereder mig för en bodybuilding tävling just nu så därför blir det så mycket.
1 pass morgon cardio
1 pass gym
1 pass kvällscardio

Gadd däm!

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Mögel skrev:
2563117 Nu är det så har att jag brukar träna varannan dag, Men nu har jag inte tränat på en vecka, Så jag körde ett ganska hårt pass i dag. När jag var klar går jag och duschar, Sen när jag går ur duschen så skakar jag och har ont i magen (Känns som jag ska spy) och mår allmänt dåligt. så jag sätter mig i soffan och äter en banan, Och börjar då må lite bättre men inte helt ok :va Vad kan det vara som gjort så att det blev så här? :confused:

Jag som är diabetiker får en del sådana problem titt som tätt. Tränar jag och äter dåligt så blir jag alldeles skakis, kallsvettig och alldeles yr. Man kan jämföras med att man är full fast inte har lika kul.
Därför försöker jag att peta i mig något litet innan jag tränar, behövs inte mycket men lite kan vara bra att ha.
Du slipper IAF vakna mitt i natten och ha toklågt blodsocker, alldeles vilsen, förstår inte varför man vaknat och varför man känner sig så konstig, tills man kommer på att man kanske ska käka någonting eftersom man tillslut förstår att det är lågt blodsocker som ställer till det.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Dr.Bike skrev:
2567103 :lol Fifan ja! Gick på EXAKT samma blåsning för ett par år sedan!
Panchisarna orkade ju hoppa och studsa å gu vet allt i en HEL timme!
DET var inte en killkropp byxad för! Hur gör kvinnor? Och varför orkar NI studsa?
Vi var två dit-tvingade killar som led längst bak! :D
Idag fick roddmaskinen sig ett 30-minutersbesök iaf. Känns fint!
:hihi kan behövas! ;)
Gadd däm!

Haha jag orkar inte studsa. Dock tycker jag att det är kul =)
Imorgon blir det ett magstark pass plus ett lättgympa pass.
Vi tänkte att vi sänker oss en nivå för att se om det är lite lättare.
Blir det dock för lätt så får vi kämpa på medel igen.
Fortfarande träningsvärk

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...