FreddaGädda
Guest
Började med bänkpress efter att inte ha kört det på ca ett år. Kört lite lätt på pattmaskiner istället. Kör 55 kg 4x8. Vet inte vad jag maxar men inte är det över 75 längre i alla fall. Jag skäms!
Hälsofördelarna med genotropin, som mycket riktigt är syntetiserat mänskligt tillväxthormon är faktiskt många. Det går fint att läsa i fass om det om du vill. Biverkningar finns ju självklart, men i låga doser verkar de vara nästan försummbara.Olzki skrev:2590865Någon här som har / "känner någon" som sitter på erfarenhet av Pfizers storsäljare Genotropin och skulle kunna tänka sig återge detta?
Hamnade i en diskussion med några läkarbekanta som inofficiellt hävdade att det var ett tillväxthormon (dopingpreparat givetvis) men som i rätt dosering innebar mycket begränsad risk för allvarliga biverkningar.
Observera att jag inte lägger någon värdering för/emot doping i mitt inlägg utan primärt söker framtida argument.
Pm:a går givetvis bra.
/Olzki
stoffer skrev:2590909Hälsofördelarna med genotropin, som mycket riktigt är syntetiserat mänskligt tillväxthormon är faktiskt många. Det går fint att läsa i fass om det om du vill. Biverkningar finns ju självklart, men i låga doser verkar de vara nästan försummbara.
Intressant är ju att i stora landet USA så lanseras tillväxthormon som både föryngrings och hälsokurer. Bättre hy, färre rynkor, en ökad fettförbränning och ökat immunförsvar är några av sakerna de lockar med.
Används inte så ofta av folk som dopar främst på grund av priset och att det inte ger en särskilt stor ökning av muskelmassa. Sen är många rädda för akromegali också.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20000825000135&DocTypeID=3
FreddaGädda skrev:2590733Började med bänkpress efter att inte ha kört det på ca ett år. Kört lite lätt på pattmaskiner istället. Kör 55 kg 4x8. Vet inte vad jag maxar men inte är det över 75 längre i alla fall. Jag skäms!
FreddaGädda skrev:2590733Började med bänkpress efter att inte ha kört det på ca ett år. Kört lite lätt på pattmaskiner istället. Kör 55 kg 4x8. Vet inte vad jag maxar men inte är det över 75 längre i alla fall. Jag skäms!
Madhonda skrev:2596454
Ja, vad ska man säga. Jag börjar komma till insikt om att kroppen behöver det mellan varven. Har en vad som är pajad och kommer inte att kunna springa på kanske 2 månader.
När man tränar bryts kroppen ner, när man vilar byggs den upp. Det gäller bara att fatta det och praktisera vilan oxå.
Nåja....vad är en bal på slottet.....
burner skrev:2596460Äsch, inget att skämmas över.
Det finns många som tar mindre än så.
Bänkpressen är för övrigt inte en bra övning ur skadesynpunkt.
De som tränar bänk vill förstås bara lasta på mer och mer vikter och till slut är skadan(ofta axelskador) ett faktum.
Boris skrev:2596541Men du behöver ju inte vila armarna så det är bara att börja simma.
Självklart, men dom flesta har fokus på att öka i vikt och inte att lyfta rätt vilket ofta leder till skador. Det gäller ju generellt men just bänkpress verkar ligga värre till än andra övningar.OLDEN skrev:2596567Inte då. Ser man till att utföra den korrekt, utan studs och annat slarv så funkar den utmärkt.
Madhonda skrev:2596695Nää förvisso....men simning kör jag redan. 2000 m crawl 2 ggr i veckan. I o för sig kan jag ju alltid utöka med ytterligare 2000 m.
Det är bara så trist att lixom bli förhindrad av sin egen kropp, från att göra vad man vill med den. T.ex löpträna.
HanneZ skrev:2596706Självklart, men dom flesta har fokus på att öka i vikt och inte att lyfta rätt vilket ofta leder till skador. Det gäller ju generellt men just bänkpress verkar ligga värre till än andra övningar.
Jag tror dock att det ligger en hel del i det HanneZ säger. Många ser prestige i att kunna bänka mycket, kanske på grund av att många jämför sig sinsemellan just genom att berätta vad de tar i bänkpress. Det är väldigt ofta man ser folk på gymmet som ständigt lägger på för mycket vikter på stången och sedan har ett rent skrattretande utförande som utan tvekan kommer leda till skador. Jag kan inte komma på någon annan övning där folk är så fåfänga.OLDEN skrev:2597372Klart viktökning lär ligga i focus, men som nummer 2 efter utförande som du säger.
Jag tror att mycket av orsaken till att bänk är utsatt är att det är en väldigt använd övning. Till skillnad från t.ex mark.
Estremo skrev:2597522Jag tror dock att det ligger en hel del i det HanneZ säger. Många ser prestige i att kunna bänka mycket, kanske på grund av att många jämför sig sinsemellan just genom att berätta vad de tar i bänkpress. Det är väldigt ofta man ser folk på gymmet som ständigt lägger på för mycket vikter på stången och sedan har ett rent skrattretande utförande som utan tvekan kommer leda till skador. Jag kan inte komma på någon annan övning där folk är så fåfänga.
Minimal skrev:2597706Beror ju på vilken typ av gym man använder sig av
Går man till sats/nautilus m.fl så får man ta den smällen att alla bänkpressar är tagna.
Cheating kan va till fördel, ibland...FreddaGädda skrev:2597879Ja, man ser ju en del lustiga metoder folk använder sig av och verkar tycka att det är normalt
Folk lastar på som satan och lyfter inte ordentligt eftersom de inte orkar.
Löjligt.. Det första jag gjorde när jag köpte gymkort var att köpa en introduktionssession där en tränare i flera timmar gick igenom grundligt vad som är rätt och inte är rätt.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |