Träningstråden

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Lartes skrev:
Tur att jag inte e så stor då, för då kan du ju träna boxning med mig :tummenupp

Tror nog att du vill försöka "märka" mig med en blåklocka eller liknande :död


Hmm, jag kan nog faktiskt tänka mig att om jag ens försöker "märka" dig med en blåtira så e det nog jag som får ondast av det. *stackars hand* :tungan
Samt att om jag lyckas så slår du nog i ren självförsvarsreflex tillbaka vilket resulterar i en KO! :död :död :död
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Annchua skrev:
Hmm, jag kan nog faktiskt tänka mig att om jag ens försöker "märka" dig med en blåtira så e det nog jag som får ondast av det. *stackars hand* :tungan
Samt att om jag lyckas så slår du nog i ren självförsvarsreflex tillbaka vilket resulterar i en KO! :död :död :död


Nej då!!! Du behöver inte vara orolig :rolleyes:

Jag ska inte göra illa dig, ska försöka inte göra illa dig varjefall :fyllisar
Men som dom säger, "försöka duger" :7peta
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Mmmmmm vad gott! Torsdagsgodis! Nån mer än jag som gillar dessa? :drool
 

Bifogat

  • Mumma.jpg
    Mumma.jpg
    26.7 KB · Visningar: 105

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Efter att jag pumpat i bänkpressen så är det vänstra bröstet synbart större än det högra men bara efter att jag har tränat. Sedan är de lika stora. Så vad tror ni det beror på?

Att jag tar i mer med vänster eller att jag är svagare i vänster och därför tar slut på vänsterbröstet fortare än högerbröstet?

Jag vill ju inte vakna upp en dag och upptäcka att jag är helt skev i kroppen. :rolleyes: :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Conrad skrev:
Efter att jag pumpat i bänkpressen så är det vänstra bröstet synbart större än det högra men bara efter att jag har tränat. Sedan är de lika stora. Så vad tror ni det beror på?

Att jag tar i mer med vänster eller att jag är svagare i vänster och därför tar slut på vänsterbröstet fortare än högerbröstet?

Jag vill ju inte vakna upp en dag och upptäcka att jag är helt skev i kroppen. :rolleyes: :)
Helt enkelt en symmetrisk defekt.De flesta byggare har ofta nån muskel som inte ser lika ut på båda halvor av kroppen,det e sånt som man får fila på när det blir dags.Känns allt normalt när du kör så brukar det räta till sig efter ett tag då den svagare sidan överkompenserar för att bli lika stark.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag styrketränade innan men har börjat med Bodypump 3dgr i veckan (försöker) ... Det är jobbigt, kan rekomendera det om du vill få bra användbara muskler i hela kroppen utan att se ut som en kondom med jordnötter :tummenupp
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Säkert inget att oroa sig för, det går tillbaka som du själv säger.

Som du kanske vet så är vi människor inte helt symetriska.

För övrigt så tycker jag att bänk är en ganska så dålig övning då det är lätt att skada sig, det är säkert 70% av de som kör bänk nere på gymet som har ont i axlarna.

Ett tips är att inte köra bänk för ofta utan att istället köra hantelpress, det påfrestar inte lika mycket på axlarna då du får en mer naturlig rörelse.

Bara lite tips..

För övrigt så ligger man hemma och är sjuk, blir så förbannad för att jag inte kan träna !!!
 
Last edited:

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Conrad skrev:
Efter att jag pumpat i bänkpressen så är det vänstra bröstet synbart större än det högra men bara efter att jag har tränat. Sedan är de lika stora. Så vad tror ni det beror på?

Att jag tar i mer med vänster eller att jag är svagare i vänster och därför tar slut på vänsterbröstet fortare än högerbröstet?

Jag vill ju inte vakna upp en dag och upptäcka att jag är helt skev i kroppen. :rolleyes: :)


Jag har svaret! :)

NÄr du tränade var det säkert fullmåne ute o du har precis upptäckt att du håller på o transformeras till en kvinna. ellerhur? :D grattis killen brösten e det som kommer först! :tuttar så när du intar ålder för tung MC så kommer utvecklingen ske som störst! rösten ändras, kroppen ändras, läggningen ändras.. allt detta för att det finns för få tjejer på hoj :D

förlåt men jag e suuuuper trött! :D

/natti
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Heheh , jo väldigt bra forum dom har på http://www.kolozzeum.com

Saxat slumpmässigt från deras forum

"En kompis följde med ner för ett par år sen och skulle givetvis köra bänk. Klarade 65 kg - vingligt och darrigt och vilken träningsvärk han hade sen. Men han envisades, körde bänk en gång per vecka och efter åtta veckor gjorde han 110. Sen tog det tvärstopp. Tre år senare har han gjort 150, vilket är en ansenlig vikt för en kille med matchvikt på 85, men det tog alltså åtta veckor för de fyrtiofem första kilona, och tre år för de nästa fyrtio...."

Från 65 till 150 på 3 år, y :arsele alltså.

Många injektioner har det blivit för den killen alltså
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Penguin skrev:
Mmmmmm vad gott! Torsdagsgodis! Nån mer än jag som gillar dessa? :drool


Har precis fått hem dom där till Gymmet igen. E dom verkligen så goda? Har provat andra modeller av såna där kakor o dom känns det bara som det tar stopp i munnen för att dom e så mastiga. Jag har precis knaprat i mig en Fitness Crisp noisett. hmm kanske därför jag e så pigg då! Dom e underbart goda iaf :tummenupp smakar som en vanlig chokladbit utan allt sött! *mm*


Förresten. Jag skulle behöva lite inspiration till styrkeövningar för min Basic ae klass som jag kör på tisdagar. Kör idagsläget, övning med gummiband runt vrister i steg åt sidan för höfter/rumpa lår samt brukar klämma in biceps curl med hantel o triceps. Svårt att variera sig med styrkeövningar. Variation förnöjer ju, så snälla har ni några bra tips på övningar där man inte behöver använda skivstång samt bräda e jag väldigt tacksam! Pm: a eller skriv i tråden!

danke danke!

/AC
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
burner skrev:
Heheh , jo väldigt bra forum dom har på http://www.kolozzeum.com

Saxat slumpmässigt från deras forum

"En kompis följde med ner för ett par år sen och skulle givetvis köra bänk. Klarade 65 kg - vingligt och darrigt och vilken träningsvärk han hade sen. Men han envisades, körde bänk en gång per vecka och efter åtta veckor gjorde han 110. Sen tog det tvärstopp. Tre år senare har han gjort 150, vilket är en ansenlig vikt för en kille med matchvikt på 85, men det tog alltså åtta veckor för de fyrtiofem första kilona, och tre år för de nästa fyrtio...."

Från 65 till 150 på 3 år, y :arsele alltså.

Många injektioner har det blivit för den killen alltså

jasså?
Egentligen är ju ökningen bara 110-150, då den första biten mer eller mindre var en teknikökning. Det borde väll inte vara så omöjligt för en kille med bra gener och ordentlig träning/kost att ta sig den biten på tre år?
Var i Örebro tränar du förresten? (nyfiken bara)
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Annchua skrev:
Förresten. Jag skulle behöva lite inspiration till styrkeövningar för min Basic ae klass som jag kör på tisdagar. Kör idagsläget, övning med gummiband runt vrister i steg åt sidan för höfter/rumpa lår samt brukar klämma in biceps curl med hantel o triceps. Svårt att variera sig med styrkeövningar. Variation förnöjer ju, så snälla har ni några bra tips på övningar där man inte behöver använda skivstång samt bräda e jag väldigt tacksam! Pm: a eller skriv i tråden!

danke danke!

/AC

Knäböj och utfall är ju jobbiga även utan skivstång.
Armhävningar, bröst och triceps
Rodd m. gummibandet runt fötterna.
Drag till hakan för axlarna om du står på gummibandet.

Finns säkert fler. :) Tidningen Fitness har någon gång haft "gummibandsspecial."


Edit: Hittade den! :banana Nr 7 juni 2001...
 
Last edited:

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Flamma77 skrev:
Knäböj och utfall är ju jobbiga även utan skivstång.
Armhävningar, bröst och triceps
Rodd m. gummibandet runt fötterna.
Drag till hakan för axlarna om du står på gummibandet.

Finns säkert fler. :) Tidningen Fitnes har någon gång haft "gummibandsspecial."

Enda nackdelen med en basic klass är att du är så begränsad. Samt att man måste lägga upp styrkan som sådan att tränar du biceps ja då tränar du triceps efteråt. Tränar du mage, träna ryggen, för att få folk att förstå att man måste träna upp sig jämnt. Knäböj o utfall är jobbiga ja, dock svårt att reglera i större grupper då många gör fel i främst knäböjen så skaderisken ökar. Rodden hade jag tänkt försöka mig på imorgon :D Den övningen som jag har fått mest respons på är gummiband runt vristerna, det ska vara skoj att träna styrkan oxå, o den övningen var det många som tyckte var jätterolig.. :va Nu har jag gjort som så ett tag att jag tagit pump koreografi o musik o kört 2 låtar. Biceps/triceps. ca 8 - 10 min sammanlagt.

Jätte tack för svaret! :D
 
Last edited:

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
aci skrev:
Jag styrketränade innan men har börjat med Bodypump 3dgr i veckan (försöker) ... Det är jobbigt, kan rekomendera det om du vill få bra användbara muskler i hela kroppen utan att se ut som en kondom med jordnötter :tummenupp


Visst, du kan ju gå på bodypump i 2år och få en fin kropp..

ELLER så tränar du med tunga vikter på gym i 4 månader och får en identisk kropp. :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top