Träningstråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har försökt att ge mig ut och springa (läs: lufsa) några gånger. Det slutar dock alltid med att jag får ont i ölmagen. Det är som att musklerna eller "fästet" på magen gör ont. Den gör mer ont än resten av kroppen (ben, hjärta osv). Jag har köpt en 2XU-kompressionströja och det blev bättre. Dock inte bra. Trycker jag med ena handen på magen så gör det inte lika ont.

Finns det någon bra lösning på detta problem?

Nu är jag ingen löparexpert men vi kan väl spåna lite kanske?
Är det musklerna som gör ont så kan man ju tänka sig att det beror på löptekniken.
Eller är det mjukdelar som gör ont?

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
Ja jag har ju onekligen sett positiva aspekter i både spegel och i livet.
Med andra ord så orkar jag mer idag, är inte lika trött.
V - formen på överkroppen har börjat infinna sig och vikterna på gymmet ökar..
När jag började fick jag pressa upp 30kg hantlarna i hantelpress och idag klarar jag5reps i 5set på 42kg hantlarna. Samt ökat från 200kg i benpress till 270kg i rena vikter på maskinen.
Så det går åt rätt håll :tummenupp

Vad för kosttillskott rekommenderar ni då?
Har som sagt kört med Self micro whey proteinpulver efter träningen de dagar jag gymmar.
Köra samma eller byta?
Tänkte inte köra "seriöst" på detta och då menar jag tävla eller så, utan gör detta för välmående och snygga till kroppen. Så det är inte aktuellt att köra med 3-5 olika tillskott som skall tas varje dag ;-)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har försökt att ge mig ut och springa (läs: lufsa) några gånger. Det slutar dock alltid med att jag får ont i ölmagen. Det är som att musklerna eller "fästet" på magen gör ont. Den gör mer ont än resten av kroppen (ben, hjärta osv). Jag har köpt en 2XU-kompressionströja och det blev bättre. Dock inte bra. Trycker jag med ena handen på magen så gör det inte lika ont.

Finns det någon bra lösning på detta problem?

MH=Maghållare. :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu är jag ingen löparexpert men vi kan väl spåna lite kanske?
Är det musklerna som gör ont så kan man ju tänka sig att det beror på löptekniken.
Eller är det mjukdelar som gör ont?

Hm, jag vet inte riktigt. Det känns som att det är stora/långa senor som dras ut av magens rörelser. Om det eg. är musklerna vet jag faktiskt inte. Det är en skum/obehaglig smärta. Mest ont gör det i mitten, 2-4 fingrar under revbenen. Smärtan avtar direkt när jag stannar och när jag gått eller vilat en stund så kan jag springa vidare en stund. Ibland lite längre och ibland inte alls långt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hm, jag vet inte riktigt. Det känns som att det är stora/långa senor som dras ut av magens rörelser. Om det eg. är musklerna vet jag faktiskt inte. Det är en skum/obehaglig smärta. Mest ont gör det i mitten, 2-4 fingrar under revbenen. Smärtan avtar direkt när jag stannar och när jag gått eller vilat en stund så kan jag springa vidare en stund. Ibland lite längre och ibland inte alls långt.

Håll?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
När jag började fick jag pressa upp 30kg hantlarna i hantelpress och idag klarar jag5reps i 5set på 42kg hantlarna. Samt ökat från 200kg i benpress till 270kg i rena vikter på maskinen.

Har som sagt kört med Self micro whey proteinpulver efter träningen de dagar jag gymmar.
Köra samma eller byta?
Tänkte inte köra "seriöst" på detta och då menar jag tävla eller så, utan gör detta för välmående och snygga till kroppen. Så det är inte aktuellt att köra med 3-5 olika tillskott som skall tas varje dag ;-)

Seriöst då menar jag att anamma träning fullt ut, det betyder inte att tävla utan att ta det på allvar. Jag kör med vassleprotein, lite dyrare lite bättre!!:tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Låter nästan som vanlig håll... har du aldrig sprungit förut och fått det?

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07

Köra samma eller byta?

Kör på det billigaste vassleproteinet jag kan hitta, oftast wheyFX eller whey80 på kampanj. Kör även BCAA men det är överkurs om du inte tränar på fastande mage. Kreatin är billigt och fungerar faktiskt. Sen är det alltid bra med Omega 3 och multivitamin.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Kör på det billigaste vassleproteinet jag kan hitta, oftast wheyFX eller whey80 på kampanj. Kör även BCAA men det är överkurs om du inte tränar på fastande mage. Kreatin är billigt och fungerar faktiskt. Sen är det alltid bra med Omega 3 och multivitamin.

Och sen fyller man på magen med Nutella :mattias
Och snickers.
Kanske nån enstaka chipspåse...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Samma för mig. Jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg men jag antar att du menar att du håller med om vad jag skriver. :D

Jag har svårt att hålla mig från sötsaker. Men det kan vara mer ett beteendefel och inte ett köttsligt behov. ;)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Köra samma eller byta?

5x5 42 kg hantelpress är ju jävligt bra skulle jag säga. Mer än alla på mitt gym iaf, då våra hantlar "bara" går upp till 40 kg.

Jag kör inget kosttillskott alls längre. Fiser så jävla illa av proteinpulver. Ibland blir det en Gainomax efter gymmet dock.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Och sen fyller man på magen med Nutella :mattias
Och snickers.
Kanske nån enstaka chipspåse...

Haha, blir alltid sjukt sugen på godis/pizza/onyttigheter när jag tränar. Brukar förska äta mig proppmätt på kvarg så man blir lite lätt ilamående av att tänka på mer mat. :banana

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ja, det är kanske likt håll men det är det inte. Iaf inte sånt håll jag fått förut i livet.

Håll brukar jag få i sidan, även om det var länge sen.

Denna smärta är direkt kopplad till att magen bumpar upp och ner.
Skaffa en gördel som håller fettet på plats och testa. Eller om du tycker du tycker gördel är omanligt så skaffa ett Rehband ryggskydd. Samma fast annorlunda. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ja, det är kanske likt håll men det är det inte. Iaf inte sånt håll jag fått förut i livet.

Håll brukar jag få i sidan, även om det var länge sen.

Denna smärta är direkt kopplad till att magen bumpar upp och ner.

Du kanske ska börja med att gå?

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Håller med om detta. Har en kompis som hade en hyfsad kagge och han hade problem att springa. Ändrade kosten och körde powerwalk till att börja med tills några kilon försvann och sedan gick det bättre att springa.
Det är ju några kilon som kan hänga därfram och det blir ganska bra belastning när det skumpar upp o ner.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Håller med om detta. Har en kompis som hade en hyfsad kagge och han hade problem att springa. Ändrade kosten och körde powerwalk till att börja med tills några kilon försvann och sedan gick det bättre att springa.
Det är ju några kilon som kan hänga därfram och det blir ganska bra belastning när det skumpar upp o ner.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA