Tråden för de nattaktiva!

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
har hela jävla vintern på mig :tummenupp

Edit:
Motorn är ganska "bult on" så att säga, inga större modifikationer behövs,

finns redan 10-20 st mitos med rd/rz 350 motor :)
Men min ska va annorlunda och piska dom satan i de !

Vem sa något om laglig och vägregga? :rolleyes:

hojen är redan olaglig

man tar ditt råd och spenderar tid med hojen ist och nu klagar du på att man ska va ute med tjejer? :rolleyes:
bestäm dig kvinna!

Då bestämmer jag att du ska ta på dig leopardmönstrad mankini och beger dig till närmaste fest

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beklagar Bushen! :krama

Tack ska du ha vännen. Det var i alla fall en fin ceremoni, och minnesstunden var ganska glad och uppslupen med tanke på omständigheterna. Hade en trevlig kväll, även om gråt och sorg tar hårt.

Fick dock gott om komplimanger för mitt spelande (vi körde lite improviserad piping på puben vi höll minnestunden på), och min instruktör berömde mig och sa att jag kommer bli en riktigt bar piper med tiden. Det värmde jävligt mycket:)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
har hela jävla vintern på mig :tummenupp

Edit:
Motorn är ganska "bult on" så att säga, inga större modifikationer behövs,

finns redan 10-20 st mitos med rd/rz 350 motor :)
Men min ska va annorlunda och piska dom satan i de !

Vem sa något om laglig och vägregga? :rolleyes:

isåfall får du två tummar upp av mig, :tummenupp:tummenupp
jag e både tvåtaktsnostalgiker och kär i byggen, och blir de av får du fet-reeeespect av mig.
Jag tror dock tyvär att de e svårare än du tror . men hoppas på de bästa, glöm inte byggtråd!

manglan, står det i din avatar att en fj11000-85 är din drömhoj eller läser jag fel?
(just checking)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hm, ska man spendera natten till att räkna ut några bra portgrader sen porta till cylindern imorgon innan den åker på ? :rolleyes:

Du ska alltså sätta kapen i din sprillans nya cylle redan innan du hunnit testa den??:va Själv hade jag börjat med att experimentera på den gamla, dvs räkna och hugga på en som redan är kass och sen överföra det bra resultatet till den "riktiga" när tiden är mogen. Vore ju synd om du slinter eller räknar/gör fel med den nya...;)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
jag e både tvåtaktsnostalgiker och kär i byggen, och blir de av får du fet-reeeespect av mig.
Jag tror dock tyvär att de e svårare än du tror . men hoppas på de bästa, glöm inte byggtråd!

jag har spenderat 2 veckor med att laga och trimma 2-taktare,
(10 kmh snabbare annars får du pengarna tillbaka,efter avstrypt då) garanti

och ett halvår med att tillverka avstämda

Och 1 år med att köra dom jävlarna :rolleyes:

Jo men detta kommer bli min första 2 cylindriga 2-taktare som jag kommer jobba på ensam, så jag e rätt nervös

Bushido

Man räknar väl förfan inte fel :rolleyes:
har visserligen bara gjort de lyckat på 4 cylindrar men har även bara gjort de seriöst på 4 cylindrar, och har total förstört 2-3 st

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Tack ska du ha vännen. Det var i alla fall en fin ceremoni, och minnesstunden var ganska glad och uppslupen med tanke på omständigheterna. Hade en trevlig kväll, även om gråt och sorg tar hårt.

Fick dock gott om komplimanger för mitt spelande (vi körde lite improviserad piping på puben vi höll minnestunden på), och min instruktör berömde mig och sa att jag kommer bli en riktigt bar piper med tiden. Det värmde jävligt mycket:)

Det är jobbigt med begravningar :(

Men va roligt att du får feedback! Sånt gör att man kämpar lite hårdare, ger lite mer och visar energi :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Jo men detta kommer bli min första 2 cylindriga 2-taktare som jag kommer jobba på ensam, så jag e rätt nervös

Det blir inte svårare bara för att det är två cyllar (marginellt möjligen), det svåra är att passa in en ny (större) motor i ett icke anpassat chassi. Tro inte att det passar rakt av, kräver nog en del halvavancerade moddar som nya motorfästen (som måste sitta exakt rakt och sådär) och dylikt;)

Det är jobbigt med begravningar :(

Men va roligt att du får feedback! Sånt gör att man kämpar lite hårdare, ger lite mer och visar energi :tummenupp

Ja, det är det...

Ja, håller med:) Jag kämpar på:tummenupp

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
dock kommer detta bygge inte ta fart förens säsongen är över,
Så delarna kommer inskaffas 1 månad innan det börjar, beroende på ekonomi osv

bushido igen

inget passar bult on :)
jag har rätt verktyg och material kan jag skaffa för att bygga om fästen, det är de allra minsta jag oroar mig för att få den o passa

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

jag har 10år i min ryggrad och ännu fler om vi räknar med mopeder och trimning, men jag skulle ändå inte våga mig på ett projekt att stoppa i en rd350motor i ett 125cc chassie ;)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
jag har 10år i min ryggrad och ännu fler om vi räknar med mopeder och trimning, men jag skulle ändå inte våga mig på ett projekt att stoppa i en rd350motor i ett 125cc chassie ;)

har du aldrig fått en sån jävla skön idé att slänga alla pengar du jobbat för på en idé utan planer?

Jag tycker de lätt e värt de, och jag kommer inte ge upp :)

Plus har en hel del vänner nere på verkstan och en far som varit mekaniker i 25 år till min hjälp ifall de går snett!

Kommer även utnyttja företaget för att få tag i billiga delar hehe

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N

manglan, står det i din avatar att en fj11000-85 är din drömhoj eller läser jag fel?
(just checking)

Så står det och hoppas på att rätt objekt dimper ner inom en framtid (efter att kortet är taget)! Jag är lite svag för 80-talare (iaf mc) :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
en stor jävla edit !

Detta projekt kommer ENDAST bli av om jag får tag i en yamaha rd 350 motor(till ett skapligt pris på någon tusenlapp), och dom hittar man inte i grannens skjul direkt

Merovingian

Guest
Jag tror dock tyvär att de e svårare än du tror

Jag går efter en egenkomponerad tumregel när jag måste meka. Jag skriver måste då jag skyr manuellt arbete likt jag skyr pesten.
Regeln kan delas upp i följande kolumner:

1. Den presumtiva tidsåtgången multipliceras med fyra. Tror man att det ska ta en timme så tar det alltså fyra timmar.

2. Den presumtiva kostnaden multipliceras med två.

3. Den presumtiva svårighetsgraden räknas tre snäpp högre i en skala från ett till tio. Tror man att det ska vara en femma så blir det en åtta på grund av de oundvikliga komplikationer som hör mekande till.

Last edited:

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
har du aldrig fått en sån jävla skön idé att slänga alla pengar du jobbat för på en idé utan planer?

Jag tycker de lätt e värt de, och jag kommer inte ge upp :)

Plus har en hel del vänner nere på verkstan och en far som varit mekaniker i 25 år till min hjälp ifall de går snett1

Jag har två byggtrådar på detta forum så jo det måste jag väl säga att jag har? När jag va yngre, eller riktigt liten, så skruvade jag isär cyklar och skottkärror och allt möjligt och byggde konstiga fordon :D(farsan blev tokig på mig på alla trasiga och isärskruvade grejjer)
Men jag har bara mig själv och e kass på att svetsa så byggerna kanske har blivit begränsade vad vet jag?

Hur som hellst önskar jag dig lycka till, glöm inte byggtråd som sagt , det e bra morot när man tappar orken i ett bygge efter ett par intensiva månader.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag går efter en egenkomponerad tumregel när jag måste meka. Jag skriver måste då jag skyr manuellt arbete likt pesten.
Den kan delas upp i följande kolumner:

1. Den presumtiva tidsåtgången multipliceras med fyra. Tror man att det ska ta en timme så tar det alltså fyra timmar.

3. Den presumtiva svårighetsgraden räknas tre snäpp högre i en skala från ett till tio. Tror man att det ska vara en femma så blir det en åtta på grund av de oundvikliga komplikationerna som hör mekande till.

de me tid räknar jag alltid extra på,

Så jag räknar i stort sett...

November eller tidigare tills maj månad,
delarna kommer skaffas i oktober

Skad:
känner ju förfan redan den positiva energin pumpa genom ådrorna! :tummenupp
Jag har ju erfarenhet av att bygga avgasrör i svetsar, men mina fogar har aldrig varit livsavgörnade ifall dom skulle snäppa

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag går efter en egenkomponerad tumregel när jag måste meka. Jag skriver måste då jag skyr manuellt arbete likt jag skyr pesten.
Regeln kan delas upp i följande kolumner:

3. Den presumtiva svårighetsgraden räknas tre snäpp högre i en skala från ett till tio. Tror man att det ska vara en femma så blir det en åtta på grund av de oundvikliga komplikationer som hör mekande till.

Helt korrekt, det gäller även folk som KAN skruva och som gillar att skruva. Det är lite de jag försöker komma fram till :tummenupp

EDIT: jag skriver lika illa när jag e nykter(slår man en tangent träffar man tre)

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Helt korrekt, det gäller även folk som KAN skruva och som gillar att skrava. Det är klite de jag försöker komma fram till :tummenupp

asså jag har ju inte ens gått bil och fordon linje på gymnasiet och kommer laga mat i stort sett karriärsmässigt, men jag snappar upp vad jag kan personligen och använder de till min hobby, att hålla på med 2-takt för tillfället

änsålänge har jag tjänat mesta av mina pengar på den hobbyn :)

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Så står det och hoppas på att rätt objekt dimper ner inom en framtid (efter att kortet är taget)! Jag är lite svag för 80-talare (iaf mc) :)

jag förstår jag förstår!
jag e inte den som kritiserar hojval, skulle bara se om jag fattat de rätt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...