Tråden för de nattaktiva!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
har jag missat något ?:va

begravning, kär vän gått bort ? :va

Nja, jag blir mest trött...:D Visst nyktrar man till, men man går ju för fan sönder i hela kroppen så seg man känner sig:näsblod

Tja, du kanske har en poäng... Men man kan å andra sidan inte bara fly från det faktum att en kär vän har gått bort. Man får liksom ta sig i kragen och ,medge att hemska saker händer, och en begravning är väl ett sätt att acceptera faktum och dela sorgen med övriga anhöriga helt enkelt... Dessutom är det väl lite för att hedra den fallne. En sista chans att uppmärksamma honom eller henne, vilket man väl brukar tycka att personen i fråga förtjänar om man anordnar en ordentlig begravning...

Jag dricker bubbel eller öl, och någon grogg emellanåt:D Aldrig ren starksprit, det har jag aldrig fattat poängen med:näsblod Det ska vara gott, annars kommer det inte innanför tänderna på mig:D

öl och grillat är en riktigt sommarkväll!

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Nja, jag blir mest trött...:D Visst nyktrar man till, men man går ju för fan sönder i hela kroppen så seg man känner sig:näsblod

Tja, du kanske har en poäng... Men man kan å andra sidan inte bara fly från det faktum att en kär vän har gått bort. Man får liksom ta sig i kragen och ,medge att hemska saker händer, och en begravning är väl ett sätt att acceptera faktum och dela sorgen med övriga anhöriga helt enkelt... Dessutom är det väl lite för att hedra den fallne. En sista chans att uppmärksamma honom eller henne, vilket man väl brukar tycka att personen i fråga förtjänar om man anordnar en ordentlig begravning...

Nej för fan, gå e bra, punGt!

Hmm, de e för aktuellt för dig så jag ska inte propsa på dig en massa av mina konstiga åsikter.
Men jag anser att begravningar e lite -1800, och har tappat lite sitt syfte då folk itne är religösa idag och de inte handlar om att skcika den fallne vidare till gud.
Idag handlar det enbart om att en grupp sörjande människor ska träffas och se varandras lidanden. Som sagt jag förstår det verkligen inte. Jag har försökte hoppa en massa begravningar pg.a mina åsikter och hamnat i familje och släkt fejd så de e väl ingen som tycker som jag .

Hoppas du fått en fulländad kväll iaf, bärs fick du iaf! :tummenupp:öl

man kan ju förfan inte ligga med bensindunken i käften halvfull med 40% hela jävla dagarna :rolleyes:

va?! :va

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

Hmm, de e för aktuellt för dig så jag ska inte propsa på dig en massa av mina konstiga åsikter.
Men jag anser att begravningar e lite -1800, och har tappat lite sitt syfte då folk itne är religösa idag och de inte handlar om att skcika den fallne vidare till gud.
Idag handlar det enbart om att en grupp sörjande människor ska träffas och se varandras lidanden. Som sagt jag förstår det verkligen inte. Jag har försökte hoppa en massa begravningar pg.a mina åsikter och hamnat i familje och släkt fejd så de e väl ingen som tycker som jag .

va?! :va

ska man supa ska man supa, och då räcker ingen 1 liters vodka flaska som behållare

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
ska man supa ska man supa, och då räcker ingen 1 liters vodka flaska som behållare

esch de räcker gott och väl! ett par öl så man blir glad och härlig e lagom sen lägger man på locket och inriktar sig på det sociala istället. Supa sig Bäng borde man inte göra för ofta.

I two&a half men så charlie till jake i ett avsnitt om varför jake inte ska dricka;

alcohol is for people who can afford to loose a few braincells

i rest my case!:D

Du har missat den, bara. Gör en tråd.

nöäe, orkar'nte. Tycker fortf vi borde ha ett klotterplank/livechat istället för de här! :)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Du får tycka det:tummenupp

Du har en poäng, men jag håller ändå inte med. Du förstår, jag är alls ingen religiös man. Tvärtom, jag kallar mig själv ateist. Jag tror varken på gud eller livet efter detta, och för mig handlar begravningar om ingetdera. De är bara ett sätt att ta ett sista farväl, att hedra den avlidne och att dela sin sorg med andra som också tyckte om den avlidne. Är man flera tillsammans som kan minnas och påminna varandra om roliga saker som hänt i den numera dödes närhet så blir det lättare att fokusera på just de roliga sakerna istället för att bara gräva ner sig i sorg. De som dör gör det sällan med flit, de ville inte att vi ska gå här och våndas över att de inte finns till längre. Begravningar och minnesstunder är helt enkelt till för att motverka sorgen. Först släppa fram allt på en gång, sen fokusera på annat (men ändå på personen). Man delar sorgen och går vidare, det tror jag är vad begravningar handlar om idag.

Förutom de tråkiga omständigheterna så har det varit en mycket trevlig kväll, tack:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag har varit på begravning idag, en lärare och vän som dött.
ah beklagar sorgen, begravningar är inget kul alls..
esch de räcker gott och väl! ett par öl så man blir glad och härlig e lagom sen lägger man på locket och inriktar sig på det sociala istället. Supa sig Bäng borde man inte göra för ofta.

I two&a half men så charlie till jake i ett avsnitt om varför jake inte ska dricka;

alcohol is for people who can afford to loose a few braincells

i rest my case!:D

nöäe, orkar'nte. Tycker fortf vi borde ha ett klotterplank/livechat istället för de här! :)
two and a half men är fan de bästa dom kommit på sen skivat bröd! :tummenupp

Lära sig läxorna
"du kan läsa dom extra sidorna"
"varför då? de kommer ju inte på provet?"
"jo men de kan va bra o oveta"

"varför då? de kommer ju inte på provet!?"
"jo men du kanske få ett prov senare i livet där de e med"
"ja och!? då lär jag mig ju de då!"

alan är dock ett vandrande skämt!

vafan e de bara jag och skad som har åldern för o va uppe :va

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
ah beklagar sorgen, begravningar är inget kul alls..

two and a half men är fan de bästa dom kommit på sen skivat bröd! :tummenupp

Lära sig läxorna
"du kan läsa dom extra sidorna"
"varför då? de kommer ju inte på provet?"
"jo men de kan va bra o oveta"

"varför då? de kommer ju inte på provet!?"
"jo men du kanske få ett prov senare i livet där de e med"
"ja och!? då lär jag mig ju de då!"

alan är dock ett vandrande skämt!

vafan e de bara jag och skad som har åldern för o va uppe :va

Hehehe .. näe alan e bäst ! men jake e ändå min favorit.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har haft en mördarlång dag och det svider i ögonen av trötthet :( Och det roliga är att jag ska upp om några få timmar och fortsätta med slutstädningen! JAG HATAR ATT FLYTTA!!!!!!!!!

flytta e jävulens påhitt ... på riktigt. tur man har crossbuss o släp till sitt förfogade, bara ösa in grejjerna som om det inte fanns någon morgondag ! :D

Du är för ung och skad är för gammal:krama

Hur gammal är skad förresten?:va

Du är fjunis, men är han gubbe?:va

han den där 125killen e fjunis.
han den där skad e ganska lagom .

:banana

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har haft en mördarlång dag och det svider i ögonen av trötthet :( Och det roliga är att jag ska upp om några få timmar och fortsätta med slutstädningen! JAG HATAR ATT FLYTTA!!!!!!!!!

Samma här... Min dag började med att jag skar mig på näsan med rakhyveln:huvet Skulle bara ta det sista lilla av mustachstubben och råpkade i min sömndruckenhet sikta lite för högt, sätter hyveln till och drar. Stor avskalning av höger näsvinge är ett faktum, och blodet formligen forsar. Det tog en halvtimme av baddning och alunstift för att få skiten att sluta, och sen var all min extratid förbrukad och jag fick stressa som fan till begravningen:huvet

han den där 125killen e fjunis.
han den där skad e ganska lagom .

:banana

Du är gubbe med andra ord:hihi

Last edited:

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Skad är inte 50. Skad är inte ens 40. Skad har knappt börjat fundera på 30

på tal om att skära sig på näsan, jag skar mig med rakhyveln på näsan för en massa jävla år sedan. typ 5-10?
ett litet litet jack. än idag störs jag av de där, så fort jag snyter mig så börjar de blöda på sidan av näsan.
Jag säger bara en sak bush , har du skurit dig på näsan har resan bara börjat, du kommer att irritera öronen av dig på de där pluttet resten av ditt liv, välkommen till min värld, skönt att jag inte e ensam :D

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...