Tråden för de nattaktiva!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag vill soooooovaaaaa!!!!!!!:gråta :huvet :(

Det slår fan aldrig fel numera... Oavsett hur trött jag är när jag ska sova, om jag så har varit vaken "varvet runt" för att hamna i rätt rytm igen, så somnar jag och vaknar sen tre timmar senare, hur pigg som helst! Ligger sen och vrider mig i sängen utan att kunna somna om tills det är morgon igen, och då är det dags att gå upp och vara vaken till natten för att inte hamna i fel rytm om man skulle lyckas råka somna... Jag har ingen ork alls om dagarna längre, har så sjukt mycket sömnbrist alltid tack vare allt detta så det finns bara inte... Kan inte plugga, kan fan inte göra någonting. Hjärnan går fan på sparlåga och man bara längtar tills det är sovadags... Och så får man sova en två tre timmar innan man är klarvaken igen. Vafan är det för fel!?!?!?:gråta :huvet

Blir ju inte bättre av att man åkt på förkylningen från helvetet heller... Håller fan på att hosta lungorna ur mig, det riktigt kliar i halsen... Snorar, snörvlar och har ont i huvet dessutom. Skitliv, snart får det räcka...
SURT! vet hur det känns att inte kunna sova
Fast för mig är det tvärtom tar mig 5h att somna och jag sover oroligt som fan.
I mitt fall KAN det bero på att jag inte har en ända fast punkt i mitt liv efter den 15e och satans massa saker att fixa innan dess så jag ligger å tänker på hur jag ska lösa allt.

Plus att det är sjukt högljutt i lägenheten.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
SURT! vet hur det känns att inte kunna sova
Fast för mig är det tvärtom tar mig 5h att somna och jag sover oroligt som fan.
I mitt fall KAN det bero på att jag inte har en ända fast punkt i mitt liv efter den 15e och satans massa saker att fixa innan dess så jag ligger å tänker på hur jag ska lösa allt.

Plus att det är sjukt högljutt i lägenheten.

Jag måste vara trött som ett as för att kunna somna över huvud taget, annars har jag det precis som du. Kan ligga hela nätterna utan att få en blund i ögonen, bara för att bli trött lagom tills det är dags att gå upp. Trodde först att det berodde på taskig dygnsrytm, men det förklarar inte varför jag inte får sova ens när jag varit uppe mer än ett dygn i sträck... Det är som att om jag får minsta lilla sömn så blir jag skitpigg, och vaknar jag då (vilket jag gör varje natt, om inte på grund av annat så på grund av min jävla axel) så är det kört, då går det inte att somna förrän jag är sjukt trött igen...

Som inatt. Gick och la mig tidigt då jag hoppades få sova ut ordentligt (sovmorgon imorgon), men vaknar två timmar senare och kan inte somna om. Efter sisådär en tre timmar ca bestämde jag mig för att försöka gå upp och plugga lite (nu när jag ändå kände mig pigg), och när jag tände lampan så sved det inte ens till i ögonen. Var helt enkelt klarvaken... Sitter här nu, märker inte alls av att jag fått sova typ totalt fyra timmar på två dygn. Är klarvaken. Dock är hjärnan inte klarvaken, för jag får inget plugg gjort...:huvet Det jag läser går helt enkelt inte in, och det lilla som finns där inne vill inte komma ut och lösa uppgifter. Jag börjar fan tro att något är riktigt fel med mig, ska nog uppsöka läkare...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rör du på dig nått om dagarna?
Typ tränar eller liknande, det kan ju hjälpa att köra slut på sig riktigt.

Inte lika mycket som jag skulle vilja, finns varken tid, ork eller motivation till det... Skolan tar allt... Dock är jag fortfarande i hyfsad form, inte överviktig eller sådär. Och jag har testat att ta en dag och verkligen köra slut på mig, men det funkar dåligt...

Försöker undvika att äta efter åtta på kvällen (men lägger mig inte vrålhungrig heller, är det illa tar jag en macka eller så en stund innan läggdags), dricker inte kaffe, dricker väldigt sällan te... Upplever inte att jag är särskilt stressad (visst har man lite tentastress, men jag har aldrig besvärats av stress tidigare och jag ligger inte och grubblar på saker och ting)...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag måste vara trött som ett as för att kunna somna över huvud taget, annars har jag det precis som du. Kan ligga hela nätterna utan att få en blund i ögonen, bara för att bli trött lagom tills det är dags att gå upp. Trodde först att det berodde på taskig dygnsrytm, men det förklarar inte varför jag inte får sova ens när jag varit uppe mer än ett dygn i sträck... Det är som att om jag får minsta lilla sömn så blir jag skitpigg, och vaknar jag då (vilket jag gör varje natt, om inte på grund av annat så på grund av min jävla axel) så är det kört, då går det inte att somna förrän jag är sjukt trött igen...

Som inatt. Gick och la mig tidigt då jag hoppades få sova ut ordentligt (sovmorgon imorgon), men vaknar två timmar senare och kan inte somna om. Efter sisådär en tre timmar ca bestämde jag mig för att försöka gå upp och plugga lite (nu när jag ändå kände mig pigg), och när jag tände lampan så sved det inte ens till i ögonen. Var helt enkelt klarvaken... Sitter här nu, märker inte alls av att jag fått sova typ totalt fyra timmar på två dygn. Är klarvaken. Dock är hjärnan inte klarvaken, för jag får inget plugg gjort...:huvet Det jag läser går helt enkelt inte in, och det lilla som finns där inne vill inte komma ut och lösa uppgifter. Jag börjar fan tro att något är riktigt fel med mig, ska nog uppsöka läkare...
Ä ju i ganska precis samma sits med plugget. Och rygg helvetet som värker om jag är stilla specielt om jag sitter vid en bänk och tittar i en bok. Men i mitt fall kom jag fram till att det beror på ointresse och kakig motivation, jag skiter helt enkelt i varför svavel tar upp 2 elektroner i en förening med bytrium och isett att jag vill inte ha ett skrivbordsjobb.

Så jag lägger det på hyllan ett tag tills vet inte hu motiverad du är och vad du läser men kanske är nått liknande? Att du oroar dig för att studierna går dåligt samtidigt som du tvivlar på vad du läser

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ä ju i ganska precis samma sits med plugget. Och rygg helvetet som värker om jag är stilla specielt om jag sitter vid en bänk och tittar i en bok. Men i mitt fall kom jag fram till att det beror på ointresse och kakig motivation, jag skiter helt enkelt i varför svavel tar upp 2 elektroner i en förening med bytrium och isett att jag vill inte ha ett skrivbordsjobb.

Så jag lägger det på hyllan ett tag tills vet inte hu motiverad du är och vad du läser men kanske är nått liknande? Att du oroar dig för att studierna går dåligt samtidigt som du tvivlar på vad du läser

Du har helt rätt i att jag inte är studiemotiverad för fem öre, men jag brukar som sagt inte grubbla på saker och ting och jag har aldrig haft problem med oro eller stress tidigare... Jag brukar liksom kunna ta det lugnt och tänka att "saker löser sig". Tycker själv att jag är ganska stark rent psykiskt på det sättet, låter liksom inte saker störa mig och oroar mig väldigt sällan. Jävligt skönt egentligen. Så jag tror inte att det är det som är problemet...

Men det är mitt i prick i övrigt, är inte intresserad eller motiverad av skolan för fem öre. Enda anledningen till att jag sökte var att jag var trött på att vara arbetslös och utan pengar. Att skriva in sig på skolan var liksom ett snabbt sätt att få 8k i månaden, vilket är mer pengar än jag haft att leva på på väldigt länge...

Angående skolan så ska jag kanske byta linje, har sökt till pilot på tfhs och har precis fått veta att jag ska bli kallad till testerna. Dock är det ett par saker som gör att jag inte vill byta:
Gillar inte att avbryta saker jag påbörjat, känns så halvhjärtat.
Trivs riktigt bra i gemenskapen i skolan och på f-sektionen, det är mycket trevligt folk och rolig aktiviteter och jag gillar att vara en i gänget. Jag gillar att vara en i f-sek, är stolt över att vara f:are liksom. Vill inte därifrån på grund av det. Studierna skiter jag i, det är resten som är kul:D
Dessutom är det dåliga tider för piloter. Även om det är mitt drömyrke så är det ju inte särskilt lönt att ge sig in i en bransch där man inte får något jobb...

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
När jag gick i gymnasiet på H&R linjen så skulle vi göra ett arbete om var sin ört/krydda, jag valde en ört som heter valeriana (Valeriana officinalis).
Något som jag kan tipsa om som kan hjälpa

Den används mot sömnsvårigheter och oro.

Här kan ni läsa lite mer,
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2202

Det går att hitta i dom flesta hälsobutiker men du kan även odla själv och göra the eller nått på det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ringde sjukvårdsupplysningen nyss för att höra om sömnproblem och sådär, de svarade inte:D Finner det hysteriskt roligt att när jag väl försöker ta tag i mina problem genom att ringa ett ställe som ska vara öppet dygnet runt så är det ingen som svarar, ödets ironi eller vad?:D

När jag gick i gymnasiet på H&R linjen så skulle vi göra ett arbete om var sin ört/krydda, jag valde en ört som heter valeriana (Valeriana officinalis).
Något som jag kan tipsa om som kan hjälpa

Den används mot sömnsvårigheter och oro.

Här kan ni läsa lite mer,
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2202

Det går att hitta i dom flesta hälsobutiker men du kan även odla själv och göra the eller nått på det.

Har hört talas om det där, för vissa ska det tydligen göra underverk... Få köpa lite och se vad som händer, tack för tipset!

Last edited:

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Har hört talas om det där, för vissa ska det tydligen göra underverk... Få köpa lite och se vad som händer, tack för tipset!

Ja det skadar ju inte att prova.

Jag har själv lite svårt att sova periodvis men det är nog mest pga att jag jobbar natt hela tiden.

Vissa perioder har jag jätte svårt att kunna somna medans andra perioder så kan jag sova hur länge som helst.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja det skadar ju inte att prova.

Jag har själv lite svårt att sova periodvis men det är nog mest pga att jag jobbar natt hela tiden.

Vissa perioder har jag jätte svårt att kunna somna medans andra perioder så kan jag sova hur länge som helst.

Precis.

Förstår.

Heh, låter skönt... Jag brukade också kunna sova djupt och länge, men inte nu längre... Sover en stund, vaknar hur pigg som helst, blir trött, kan sova en stund till och så fortsätter det... Börjar bli sjukt trött och sliten, vill inte mer...:(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Låter som vi börja plugga av samma anledning också :hihi Min "räddning" är att basår inte har nån som helst sammanhållning så förlorar inget på att jobba istället. Men tycker helt klart du ska satsa på pilot om det är ditt drömyrke, vad är poängen med att utbilda sig till nått man innerst inne inte vill? piloter kommer behövas om nått år när ekonomin kommer på fötter igen. Vad säger att sammanhållningen inte är lika bra eller bättre där?

Om du vill kan jag försöka få in dig som extra jobbare på sturup, bra betalt men långa dagar och tungt jobb, dock vet folk inte vad ordet arbete betyder så du får nog snabbt så många timmar du vill. Inget man vill jobba med i flera år dock, valde bort fast jobb där för att plugga något jag inte ångrar faktiskt.

Angående den där örten är resultatet högst indviduelt.

Edit: fan undrar hur illa mitt cv ser ut? när jag läser vad jag skrivit här blir jag mörkrädd! :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Låter som vi börja plugga av samma anledning också :hihi Min "räddning" är att basår inte har nån som helst sammanhållning så förlorar inget på att jobba istället. Men tycker helt klart du ska satsa på pilot om det är ditt drömyrke, vad är poängen med att utbilda sig till nått man innerst inne inte vill? piloter kommer behövas om nått år när ekonomin kommer på fötter igen. Vad säger att sammanhållningen inte är lika bra eller bättre där?

Om du vill kan jag försöka få in dig som extra jobbare på sturup, bra betalt men långa dagar och tungt jobb, dock vet folk inte vad ordet arbete betyder så du får nog snabbt så många timmar du vill. Inget man vill jobba med i flera år dock, valde bort fast jobb där för att plugga något jag inte ångrar faktiskt.

Angående den där örten är resultatet högst indviduelt.

Edit: fan undrar hur illa mitt cv ser ut? när jag läser vad jag skrivit här blir jag mörkrädd! :hihi

Hehe, key:hihi

Jo, fick man bara jobb som pilot vore det awesome. Det är något jag alltid velat bli... Dock finns det väl typ tusen utbildade arbetslösa piloter i skandinavien just nu, och 500 redan tillsatta jobb... Känns som att konkurrensen blir hård...:död Sammanhållningen på pilot kan mycket väl vara bra, men lth lär ju ha mer galna upptåg för sig:D Och det är liksom själva grejen med att man blivit stöpt i f-sektionens form redan... Känner mig lojal dit, det är där man hör hemma liksom. Jag vill sjunga f-sektionens kampsånger och heja fram det orangea till seger i vilket event det än må vara, jag är f-are i själen:tummenupp Sen att jag inte ger ett vitten för själva studierna eller hör hemma i allt nörderi är en annan sak, där är så gott om sjuka och underbara människor att bara det gör det värt att gå där:D Så jag slits lite mellan att överge F och följa min dröm och bli pilot (vilket antagligen resulterar i än mer arbetslöshet), eller uthärda det jag inte gillar med plugget för att få vara kvar i gemenskapen... Civilingenjör kan säkert vara ett intressant yrke, så det är inte så att jag utbildar mig till något jag absolut inte vill bli. Däremot är studierna som sådana förbannat tråkiga... Jag vill vara färdig och ut och konstruera saker, nu!:D

Hehe, ont om meriter eller? Mitt är fan helt tomt:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Hehe, key:hihi

Jo, fick man bara jobb som pilot vore det awesome. Det är något jag alltid velat bli... Dock finns det väl typ tusen utbildade arbetslösa piloter i skandinavien just nu, och 500 redan tillsatta jobb... Känns som att konkurrensen blir hård...:död Sammanhållningen på pilot kan mycket väl vara bra, men lth lär ju ha mer galna upptåg för sig:D Och det är liksom själva grejen med att man blivit stöpt i f-sektionens form redan... Känner mig lojal dit, det är där man hör hemma liksom. Jag vill sjunga f-sektionens kampsånger och heja fram det orangea till seger i vilket event det än må vara, jag är f-are i själen:tummenupp Sen att jag inte ger ett vitten för själva studierna eller hör hemma i allt nörderi är en annan sak, där är så gott om sjuka och underbara människor att bara det gör det värt att gå där:D Så jag slits lite mellan att överge F och följa min dröm och bli pilot (vilket antagligen resulterar i än mer arbetslöshet), eller uthärda det jag inte gillar med plugget för att få vara kvar i gemenskapen... Civilingenjör kan säkert vara ett intressant yrke, så det är inte så att jag utbildar mig till något jag absolut inte vill bli. Däremot är studierna som sådana förbannat tråkiga... Jag vill vara färdig och ut och konstruera saker, nu!:D

Hehe, ont om meriter eller? Mitt är fan helt tomt:D
hehe verkar va en jävla samanhålning! Vilken inriktning på civil ingenjör läser du? Känner du också dig som ett ufo för att du råkar vara det minsta paktiskt lagd? jag blev totalt mac gayver förklarad för att jag tipsa en snubbe om att trycka ihop låset på dragkjedjan som öppnade som gick upp hela tiden.:banana:brinnerup Vi har en som inte KAN laga mat för han har aldrig gjort det...

Vad är snitåldern på piloter idag, många som pensioneras snart, gäller ju att se hur läget är när du går ut inte nu.

Meriter ja öhm:tungan jag ha tagigt upp att jag varigt scoutledare och renoverat sommarstugan, kan fan inte komma på nått annat.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
hehe verkar va en jävla samanhålning! Vilken inriktning på civil ingenjör läser du? Vad är åldern på piloter idag, många som pensioneras snart, gäller ju att se hur läget är när du går ut inte nu.

Meriter ja öhm:tungan jag ha tagigt upp att jag varigt scoutledare och renoverat sommarstugan, kan fan inte komma på nått annat.

Yes, vi är som en enda stor familj:D Även om det är ganska segregerat i övrigt, det är ganska små och tighta umgängesgrupper... Jag är väl inte direkt med i något gäng, har ett par kompisar som jag snackar med men det är typ det. Däremot när vi samlas allihop för något sektionsrelaterat, typ tävling eller så, så är vi fan som en enda jävla symbiotisk cellkoloni, då är det alla för en som gäller och orange är vår fanas färg:D

Jo, många ska ju snart pensioneras, men det är som sagt ingen brist på ersättare direkt... Men visst, det vänder väl någon gång. Får se hur jag gör, är ju inte ens säkert att jag blir antagen. Behöver inte fatta jobbiga beslut ännu.

Haha, låter typ som mitt cv:hihi Har tagit med saker som att jag mäklat bilar åt släktingar och kompisars föräldrar, att jag byggde en ångmaskin som projektarbete och att jag sommarjobbat som parkförvaltare (gräsklippare) när jag var 15:D Nu har jag ju dock varit tidningsbärare några månader också, får ta och skriva till det.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yes, vi är som en enda stor familj:D Även om det är ganska segregerat i övrigt, det är ganska små och tighta umgängesgrupper... Jag är väl inte direkt med i något gäng, har ett par kompisar som jag snackar med men det är typ det. Däremot när vi samlas allihop för något sektionsrelaterat, typ tävling eller så, så är vi fan som en enda jävla symbiotisk cellkoloni, då är det alla för en som gäller och orange är vår fanas färg:D

Jo, många ska ju snart pensioneras, men det är som sagt ingen brist på ersättare direkt... Men visst, det vänder väl någon gång. Får se hur jag gör, är ju inte ens säkert att jag blir antagen. Behöver inte fatta jobbiga beslut ännu.

Haha, låter typ som mitt cv:hihi Har tagit med saker som att jag mäklat bilar åt släktingar och kompisars föräldrar, att jag byggde en ångmaskin som projektarbete och att jag sommarjobbat som parkförvaltare (gräsklippare) när jag var 15:D Nu har jag ju dock varit tidningsbärare några månader också, får ta och skriva till det.
hehe fan va kul, det e ju allt sånt man missar när man går det förhateliga basåret.. är med i NTK kåren men förutom en skidresa jag missar så är det inte jätte mkt aktiviteter.

Men känner du också dig som ett ufo för att du råkar vara det minsta paktiskt lagd? jag blev totalt mac gayver förklarad för att jag tipsa en snubbe om att trycka ihop låset på dragkjedjan som öppnade som gick upp hela tiden. Vi har en som inte KAN laga mat för han har aldrig gjort det...

Haha riktigt så illa är inte mitt cv, har ju haft ett gäng jobb nu (dock aldrig lämnat ett cv utan allt på kontakter)
Så den delen e rätt lugn men svårt att sätta fingret på vad man fått med sig från allt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
hehe fan va kul, det e ju allt sånt man missar när man går det förhateliga basåret.. är med i NTK kåren men förutom en skidresa jag missar så är det inte jätte mkt aktiviteter.

Men känner du också dig som ett ufo för att du råkar vara det minsta paktiskt lagd? jag blev totalt mac gayver förklarad för att jag tipsa en snubbe om att trycka ihop låset på dragkjedjan som öppnade som gick upp hela tiden. Vi har en som inte KAN laga mat för han har aldrig gjort det...

Haha riktigt så illa är inte mitt cv, har ju haft ett gäng jobb nu (dock aldrig lämnat ett cv utan allt på kontakter)
Så den delen e rätt lugn men svårt att sätta fingret på vad man fått med sig från allt.

Ja, allt sånt är skitroligt. Sen har vi ju en del sittningar och sådär (middag med efterfest, typ), och allt sånt är skitkul! Det är då man känner sig som en i gänget liksom, när alla samlas och har kul ihop, sjunger sånger, småpratar, dansar och gycklar (en liten grupp som spelar upp små pjäser, sjunger sånger eller gör något annat spexigt för publiken) ihop:D

Haha, yes indeed... Allra roligast är det när någon riktigt nördig kille ska berätta om hur duktig han varit i helgen för han klarade minsann av att sätta tillbaka kedjan på cykeln när den hoppat av, och så frågar de vad jag gjort för något tekniskt och man bara "Tja, jag smälte ner lite aluminium och svarvade en ring av det, mest på kul...":D Var ju även med i regattan (gruppen som bygger en båt av frigolit och seglar på skolans lilla dam i ett sjöslag mot de andra sektionerna) under nollningen, och där var det en kille som efter typ två dagars erfarenhet av fogskumm försökte lära mig hur man skulle handskas med fogskummet... Han skällde bland annat ut mig för att den tre dagar gamla flaskan inte stängde av ordentligt och det höll på att komma för mycket när vi skulle foga ihop någon liten detalj, varpå jag fick förklara för honom att det inte var mitt fel utan flaskan som reagerar sådär på att stå öppnad halvanvänd ett par dagar samt att jag nog hade liiite mer erfarenhet av fogskum med tanke på att jag dels formar gjutpluggar av skiten och dessutom hjälper farsan renovera huset :D :sättainfönster Han bleknade ganska snabbt:D

Haha, förstår. Jag har dålig koll på hur man sälj... *ähum*, "marknadsför" sig...:D Så mitt cv ser säkert lite klyschigt och sisådär ut:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
mm vi hade också en (tarvligt planerad) sitning blev dock besviken efter allt bra man hört om samanhållningen i polarens program med samansvetsande nollning och roliga sittningar. Riktigt avis på er för det, kan erkänna att det va mycket för gemenskapen jag börja plugga, skevt gjort inser jag nu. Har dock hittat ett gäng att umgås med så det är bättre än ystad ändå men inte som jag trodde, väldigt lite galna upptåg, folk glodde konstigt på mig när jag förelog pulkrace ned för en snorbrant backe när första snön kom och jag hittar inte ens nån som e villig att köra min bil med mig på tefat bakom, tur att man troligen flyttar tillbaka till barndoms polarna dem har iaf inget emot att hjälpa en slå sig :D :gnissla

Haha snyggt!
Min 145a gjorde sitt också, kom till skolan med blodsprängda ögon helt död och med oljiga fingrar med brännmärken på och nån undra vafan jag gjort.

"Åkte till villehlmina å köpte en bil efter 12 mil börja oljelampan lysa så jag stanna och kolla och det fanns ju ingen olja alls så där stog jag utan täckning på mobilen, inga pengar på kortet 12 mil åt varjehåll men efter ett tag kom en lastbilschaffis jag fick lifta med till hans garage där jag fick en dunkolja, för att komma tillbaka till bilen fick jag följa med på hans runda ut i skogen för att hämta timmer och åka med hans avbytare tillbaka och fylla på olja, men efter ett par mil hoppa gasspjället å la sig bakom grenröret men tillslut fick jag tag i det och fick det på plats och kunde köra hem så jag kom hem 5 imorse"va mitt svar

Efter det va jag kusinen från landet trotts att de envisas med att kalla mig stockholmare. :D Så att jag bytte topplockspackning på den i ett parkeringsgarage verka inte förvåna nån :tungan

Ungefär där insåg jag att jag inte va menad för samma jobb som dem, vore taskigt för mänskligheten om alla som både kan tänka och är praktiska blir teoretiker :D

JA fråga inte mig jag googla en mall som jag fyller i och nu moddar om. :D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
mm vi hade också en (tarvligt planerad) sitning blev dock besviken efter allt bra man hört om samanhållningen i polarens program med samansvetsande nollning och roliga sittningar. Riktigt avis på er för det, kan erkänna att det va mycket för gemenskapen jag börja plugga, skevt gjort inser jag nu. Har dock hittat ett gäng att umgås med så det är bättre än ystad ändå men inte som jag trodde, väldigt lite galna upptåg, folk glodde konstigt på mig när jag förelog pulkrace ned för en snorbrant backe när första snön kom och jag hittar inte ens nån som e villig att köra min bil med mig på tefat bakom, tur att man troligen flyttar tillbaka till barndoms polarna dem har iaf inget emot att hjälpa en slå sig :D :gnissla

Haha snyggt!
Min 145a gjorde sitt också, kom till skolan med blodsprängda ögon helt död och med oljiga fingrar med brännmärken på och nån undra vafan jag gjort.

"Åkte till villehlmina å köpte en bil efter 12 mil börja oljelampan lysa så jag stanna och kolla och det fanns ju ingen olja alls så där stog jag utan täckning på mobilen, inga pengar på kortet 12 mil åt varjehåll men efter ett tag kom en lastbilschaffis jag fick lifta med till hans garage där jag fick en dunkolja, för att komma tillbaka till bilen fick jag följa med på hans runda ut i skogen för att hämta timmer och åka med hans avbytare tillbaka och fylla på olja, men efter ett par mil hoppa gasspjället å la sig bakom grenröret men tillslut fick jag tag i det och fick det på plats och kunde köra hem så jag kom hem 5 imorse"va mitt svar

Efter det va jag kusinen från landet trotts att de envisas med att kalla mig stockholmare. :D Så att jag bytte topplockspackning på den i ett parkeringsgarage verka inte förvåna nån :tungan

Ungefär där insåg jag att jag inte va menad för samma jobb som dem, vore taskigt för mänskligheten om alla som både kan tänka och är praktiska blir teoretiker :D

JA fråga inte mig jag googla en mall som jag fyller i och nu moddar om. :D

Förstår, synd... Lth är kul på det sättet, massor av tokigheter:D
Jag hjälper dig gärna att slå dig, sånt är kul!:D

Haha, awesome... Jag vågar inte ens berätta om allt jag gjort, jag skulle för fan bli märkt som maskinare (annan sektion, lite mer praktiska än nördarna på F. F och M kommer inte riktigt överens...:gnissla) om de visste vad jag kan och har gjort...:D Men så funderade jag ju också på att läsa maskin:D

Det finns en grupp på sektionen som heter fix, den fria mekargruppen. Ska dra dit och kolla läget någon dag, deras klubbeskrivning låter som att den passar mig perfekt. Men med min tur är det väl bara ett gäng nördar som sitter och målar rollspelsfigurer ihop, och som kommer titta väääldigt konstigt på mig när jag kommer dit och vill svetsa, kapa, svarva och fräsa...:hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Förstår, synd... Lth är kul på det sättet, massor av tokigheter:D
Jag hjälper dig gärna att slå dig, sånt är kul!:D

Haha, awesome... Jag vågar inte ens berätta om allt jag gjort, jag skulle för fan bli märkt som maskinare (annan sektion, lite mer praktiska än nördarna på F. F och M kommer inte riktigt överens...:gnissla) om de visste vad jag kan och har gjort...:D Men så funderade jag ju också på att läsa maskin:D

Det finns en grupp på sektionen som heter fix, den fria mekargruppen. Ska dra dit och kolla läget någon dag, deras klubbeskrivning låter som att den passar mig perfekt. Men med min tur är det väl bara ett gäng nördar som sitter och målar rollspelsfigurer ihop, och som kommer titta väääldigt konstigt på mig när jag kommer dit och vill svetsa, kapa, svarva och fräsa...:hihi
Fan låter ju som man skulle valt å gå där ändå! Har ju obegränsat med extrajobb så ekonomin hade mått fint av det men tror motivationen hade varigt ännu sämre då... Får se om nått år eller till hösten.

Hehe är nog smartast! Jag körde den linjen ett tag men det sprack som sagt :D

Haha vilken syn det vore! haha. Här finns det en "motorgård" där man kan fixa bilen i verkstad, skit gött faktiskt, ända smoget är mysko personal men det är ju ett stöd jobb så va ska man förvänta sig? och en dryg jävla 16åring som tror han kan allt, ett ganska litet pris att betala för att slippa stå på en parkeingsplats (hitta det efter toppacknings byttet :hihi)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fan låter ju som man skulle valt å gå där ändå! Har ju obegränsat med extrajobb så ekonomin hade mått fint av det men tror motivationen hade varigt ännu sämre då... Får se om nått år eller till hösten.

Hehe är nog smartast! Jag körde den linjen ett tag men det sprack som sagt :D

Haha vilken syn det vore! haha. Här finns det en "motorgård" där man kan fixa bilen i verkstad, skit gött faktiskt, ända smoget är mysko personal men det är ju ett stöd jobb så va ska man förvänta sig? och en dryg jävla 16åring som tror han kan allt, ett ganska litet pris att betala för att slippa stå på en parkeingsplats (hitta det efter toppacknings byttet :hihi)

Yes!:tummenupp
Då är det dock inte säkert att jag går kvar, om jag nu blir pilot istället. Men man vet aldrig, vi kanske blir kursare då:)

Haha, verkar så:hihi

Jotack, jag kommer dit med vinkelslipen, svetsmasken och smideshammaren i högsta hugg och de sitter där med flaskbottenglasögon, förstoringsglas och penslar och målar plastfigurer, restaurerar spelkort eller plastar in samlarserietidningar...:rofl

Det låter ju som ett sjyst ställe! Önskar att jag hade tillgång till sjyst garage nästan mer än något annat... Eller ja, skulle ju vilja ha lite pengar också så att jag kan fylla stället med maskiner och roliga fordon... Men du fattar principen:D Det enda jag har nu är en verkstad inne i själva huset (dvs man får inte in några fordon eller större maskiner där) samt ett litet kallgarage där man inte kan meka (saknas belysning, eluttag, verktyg osv). Dessutom är båda två ute hospäronen på landet, och med såhär mycket plugg hinner jag knappt ta mig ut alls... Har fan inte fått pyssla med mina prylar på flera veckor nu, abstinensen är hög...:( Fyfan vad trött jag är, jag vill sova!:huvet Men återigen, lägger jag mig nu så lär jag väl sova till kvällsmat... Och så är rytmen sabbad, mitt i början av skolveckan:huvet Fuck this!!!!:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept