Hej Triumph tiger ägare..
Jag har i nuläget en Africa twin men känner för att byta upp mig lite o har villat bort mig i träsket med hojar..
ATn köpte jag för att blanda Väg och offroadåkning som egentligen en adventurehoj är till för men efter att ha haft den i två säsonger nu så kände jag att Africa twin är lite för tung för mindre skogsvägar o leriga traktorspår och lite för mycket vibrationer för långvägsåkning i motorvägsfart... (även om inte det är huvudvägvalet vid touring).
Tanken var att sälja ATn o köpa en hoj helt anpassad för asfalt o så ha en mindre offroadhoj för leka i skog o mark.
XR650R är nu inköpt så den biten är avklarad men behöver en hoj till!
Ändamålet kommer mest vara asfaltåka och min första tanke var en Honda VFR som jag haft tidigare o var nöjd med men kommer jag fram till en lite halvtaskig grusväg så vill jag inte behöva vända o köra annan väg så därför kommer det nog bli en adventuremodell ialla fall..
Hur upplever ni vibrationer i Triumph 800 xc och kanske nån som provat även 1200 explorer? Läste någonstans att ett minus var just vibrationer??
Funkar 800 xc att köra 300 mils touriingresa med om man har massa packning elller borde man välja 1200?
andra plus o minus med dessa? (förutom service på johans mc av allt att döma i tråden
)
Kommer försöka provköra båda så snart som möjligt men alltid kul att höra andras åsikter också.
Så kom gärna med synpunkter!
(kommer även att prova Bmw R1200gs och KTM 990 adventure)