bjornus
Ny medlem
Har beställt en uppsättning Mitas E07 till min XCX skall upp till Adventuredays i Säfsen snart så det är dax med ett par grusdäck nu. Kan meddela att Tiger trivs jättebra i Aplerna också
Japp, men jag körde fast i snö på 2800 meter i Italienska alpernaKan meddela att Tiger trivs jättebra i Aplerna också
Hallå alla tigerägare!
Har lite funderingar då jag själv är ute efter en. Planen med den är att pendla så gott som året runt. Vilka däck skulle ni rekomendera för det? Är det tkc70 som gäller där eller vill man ha lite mer mönster för bättre grepp? Eller rent utav mindre mönster?
Helt novis på dels adventurehojar samt vinterkörning.
Tjejen kör en Tiger 800 -14, och nu kanske hon inte har Annie Seel-ambitioner, men hon upplever jobbig turbulens från kåpglaset i vissa farter, huvudet skakar och hon hör knappt vad jag säger via våra G9or, och hennes Givi-väskor gör att soppaförbrukningen stiger drastiskt i farter över motorvägsfart. Däremot är den lättkörd, och ganska smidig och trevlig som allroundhoj.Ingen som vet?
Okey, då vet jag.
Turbulensen på xt1200 var inte heller optimal, köpte högre ruta, blev mycket bättre men inte bra.
Inte var den bra på xt660r heller, högre ruta där löste delvis problemet.
Hur upplever du kvalitén på Triumph, har aldrig haft någon nyare engelsk mc.
Den enda referens mot kvalitén på engelska maskiner har min morbror, med diverse Austin i bagaget, dessa var inte så perfekta.
Fick du till bromsskivorna på er Triumph?
Det blir inte att tokköra så ofta med +100 mil full packning.
Hej Kratoz.
Hur lång tid tar frakten?
Jaha, det blev en nyare Yamaha xt1200 beggad med farthållare.
Handlarn skulle byta kolvar i mina bef. korvlådor som passar rakt av från 2011 till 2014.
Jag ber om ursäkt för yammaspammning av tråden och tackar för era svar.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|