Triumph Daytona 675-tråden!

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Köpa daytona?

Går i hojbytar tankar och har totalt fastnat för 675'an. Har skummat igenom tråden men kan inte direkt hitta några "standardfel" på dessa hojar. Men nu har ju en del tidiga ex gått både tusen och kanske tvåtusen mil och då borde det ju rimligen ha visa sig eventuella brister.

Så frågan är, vad ska man kika efter och se upp med på dessa hojar?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kolla svaren som Henlin och Henrik fick på sin fråga på de föregående sidorna (inlägg ca 3020 och framåt), kanske ger det någon hint?

...Har skummat igenom tråden men kan inte direkt hitta några "standardfel" på dessa hojar. Men nu har ju en del tidiga ex gått både tusen och kanske tvåtusen mil och då borde det ju rimligen ha visa sig eventuella brister.

Så frågan är, vad ska man kika efter och se upp med på dessa hojar?

Jag har ett par Lucas :)gnissla) från www.louis.de liggande hemma när det är dags att byta, de har fått bra kritik i alla fall. Hoppe med sin K1200S blev helnöjd när han bytte till Brembo, dom finns för bra pris till 675 också.

Jag kör Carbon Lorraine SBK5 just nu, funkar bra men kanske inte lika bra bett som original. Köp INTE race-belägg, dom behöver värme för att greppa...

Sedan ska vissa Kawasaki bromsbelägg (ZX-9?) passa rakt av, kolla denna länk...

Någon som kan rekomedera bromsbelägg fram som är lagam vassa och ett bra pris. :)

Jag har ju Tuneboy och kör en egen mapp, den ger framför allt jämnare gång (mjukare övergång mellan motorbroms och gaspådrag) men också några hk över hela registret jämfört med TOR-mappen. Men TOR-mappen funkar och är inte skadligt mager någonstans i registret. De flesta Tuneboy och PCIII-mappar som är "offentliga" hittar Du i första posten i denna tråd.

Ni som kör med TBR slipon, har ni TOR mappen i, eller finns det någon mapp som passar TBR bättre??
isåfall, var hittar man den??
 
Last edited:

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Jag fick ledigt från jobb så passade på att skruva lite på hojen. Diverse kolfiber och kortare regskyltshållare åkte på. Tog några bilder i kväll och tänkte dela med mig av dem. Kanske uppskattas av någon :)

2hhnfq0.jpg


112fjtg.jpg


2m3le7r.jpg


beufiu.jpg


9a4bwn.jpg


2zrlufo.jpg


2yl702x.jpg
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag fick ledigt från jobb så passade på att skruva lite på hojen. Diverse kolfiber och kortare regskyltshållare åkte på. Tog några bilder i kväll och tänkte dela med mig av dem. Kanske uppskattas av någon :)

Klart det uppskattas :banana

Både ruggigt fin cykel och bra kort :tummenupp Det är alldeles för lite kort in den här tråden!
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Jag har ett par Lucas :)gnissla) från www.louis.de liggande hemma när det är dags att byta, de har fått bra kritik i alla fall. Hoppe med sin K1200S blev helnöjd när han bytte till Brembo, dom finns för bra pris till 675 också.

Jag kör Carbon Lorraine SBK5 just nu, funkar bra men kanske inte lika bra bett som original. Köp INTE race-belägg, dom behöver värme för att greppa...

Sedan ska vissa Kawasaki bromsbelägg (ZX-9?) passa rakt av, kolla denna länk...

[/URL] tråd.

Organ eller Sinter vad är skillnaden.
Min Tyska är sisådär:va
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sintrade, nr 10044989 på denna sida.

Sintrade belägg nämns i denna post och denna tråd, men innebär som jag förstått att det blandas i lite koppar- eller keramik i slitmaterialet. De organiska beläggen finns väl för övrigt endast till bakbromsen (hinten)?

Organ eller Sinter vad är skillnaden.
Min Tyska är sisådär:va
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
:D Du bromsar kanske för mycket? Originalbelägg kostar 556:-/skiva hos Johans MC, vilket verkar prissänkt ( www.mcweb.se ). Kvick MC säljer Brembo, beläggen är sintrade med beteckningen 07KA23 (sidan 8), ring dom eller skapa inloggning för kostnadsuppgift.

Lycka till:tummenupp

Hitta dessa.
http://www.jacklilley.com/view_part.asp?category_id=67&category_type_id=748&part_id=4941
Men man blir ju mistänksam när det är typ halva priset.
Det kan väl inte vara för 1 belägg:va
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Förmodligen inte, förpackningarna är i de fall jag kollat dom per bromsskiva, alltså per två belägg. Dessutom hade vi 10% rabatt om man uppgav att man var medlem på www.triumph675.net sist jag handlade hos JackLilley.

Jag har hört och sett lite grums om att EBC skulle gå rätt hårt åt bromsskivan på 675.net, men skicka dom en e-mail för att vara säker på att antalet är rätt?

På e-bay i England finns dessa alternativ, vilket innebär att Lilleys pris verkar rimliga. Söker Du worldwide riskerar Du att åka på momsen, kanske inte värt det för så pass små belopp?

Hitta dessa.
http://www.jacklilley.com/view_part.asp?category_id=67&category_type_id=748&part_id=4941
Men man blir ju mistänksam när det är typ halva priset.
Det kan väl inte vara för 1 belägg:va
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Någon som har en Valtermoto skylthållare? Monterade en i dag, men vad gör man med alla jädrans sladdar med kontakter? Nu hänger de löst bakom skylten, perfekt utsatta för sprut från däcket.

Nödlöste med en plastpåse och buntband, men det är ju inte så jädrans sexy.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Någon som har en Valtermoto skylthållare? Monterade en i dag, men vad gör man med alla jädrans sladdar med kontakter? Nu hänger de löst bakom skylten, perfekt utsatta för sprut från däcket.

Nödlöste med en plastpåse och buntband, men det är ju inte så jädrans sexy.

Borde kunna testa med krympslang och gaffa? :va
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Tycker oxå att den vita färgen är jävligt nice även att ramen är blå funkar! Spelar ingen roll vad stephanD tycker om svaga handler osv :D

Bjuder på den, men jag har kvar min åsikt:D, pimpning ska ha ett syfte, en anl. till att jag är såld på CF:D, men R1ans rosa ram är faktiskt värre en Trajjans blå, klart det finns ju CF även som ramskydd.:Bugar
Som tur är smaken som baken...delad:)
S-racing som roffe nämnde, är kanon på service:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top