Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Nu skall Trajjan äntligen slutgiltligt befrias från sin gatutillvaro.
Så...är det någon som har koll på hur och var man enklast byglar frikopplingen och stödet så att man kan starta hojen?

Har tyvärr slarvat med närvaron på 675.net, men kanske någon vet hur statusen är på quickshifter med Tuneboy? Ja, jag vet att det finns quickshifter till 09:eek:r men min är en 07:a...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
1 - Ingen QS -kombination med Tuneboy klar ännu. HM:s lösning verkar enkel, tyvärr också dyyyr. Körde en HP2S i helgen med QS. Helskoj!!!
2 - Givarna sitter inne i handtagets respektive fotstödets infästning. Tejpa brytaren i aktiverat läge (indraget) är väl ett härligt lökmek? Annars är det ju bara att dra loss kontaktdonet och bygla anslutningarna.
3 - Ska Du behålla startnyckeln? Om inte kan Du ju dra iväg en mail, den infon är inte offentlig. Dock påverkas ju möjlighet till belysning och annat gattjafs med den lösningen...

Nu skall Trajjan äntligen slutgiltligt befrias från sin gatutillvaro.
Så...är det någon som har koll på hur och var man enklast byglar frikopplingen och stödet så att man kan starta hojen?

Har tyvärr slarvat med närvaron på 675.net, men kanske någon vet hur statusen är på quickshifter med Tuneboy? Ja, jag vet att det finns quickshifter till 09:eek:r men min är en 07:a...
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Är det någon som har i huvet vilken storlek på hylsor mm man behöver för att demontera hjulen. Tänkte då främst på hjulaxlarna. Sitter på jobbet och måste handla på vägen hem.
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Är det någon som har i huvet vilken storlek på hylsor mm man behöver för att demontera hjulen. Tänkte då främst på hjulaxlarna. Sitter på jobbet och måste handla på vägen hem.

17 mm insex fram och 27 mm hylsa bak..:)

Sitter hemma och har all tid i världen:tungan
 
Last edited:

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Nu skall Trajjan äntligen slutgiltligt befrias från sin gatutillvaro.
Så...är det någon som har koll på hur och var man enklast byglar frikopplingen och stödet så att man kan starta hojen?

Har tyvärr slarvat med närvaron på 675.net, men kanske någon vet hur statusen är på quickshifter med Tuneboy? Ja, jag vet att det finns quickshifter till 09:eek:r men min är en 07:a...

Är väl bara (säger jag som är elektronik kunnig.) ta trådarna som sitter kopplade till switchen för stödet och löda ihop dem. Då lurar du systemet till att tro att stödet alltid är uppe.
Till kopplingen får du ta och ta bort kablarna som går till switchen och isolera dem var för sig.
Då lurar du systemet att kopplingen är intryckt.

Nedanstående är ju inte aktuellt när jag såg att du hade Tuneboy
(Angående quickshifter kan du göra som jag som har PCIII och quickshifter switch på växelpedalen inkopplad till PCIII. Kanske dyrare än en separat quickshifterlösning men PCIII är ju alltid bra att ha också.)
 
Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
det låter konstigt när jag stängt av hojjen....

Att beskriva ljud i text är förmodligen ingenting jag kommer att erhålla ett pulitzer pris för ngn gång i mitt liv, men jag gör ett försök.
När jag igår stängde av hojjen så uppstod ett underligt ljud, nästan som ett sågande ljud, som fortsatte i ca 10 sek, sen slutade det..
Det blev likadant när jag slog på tändningen igen, men ju kallare hojjen blev desto kortare tid fortsatte ljudet.
Ja, detta var inte lätt att beskriva, men ngn kanske har upplevt samma sak som kan relatera :D / Freddan
 

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Att beskriva ljud i text är förmodligen ingenting jag kommer att erhålla ett pulitzer pris för ngn gång i mitt liv, men jag gör ett försök.
När jag igår stängde av hojjen så uppstod ett underligt ljud, nästan som ett sågande ljud, som fortsatte i ca 10 sek, sen slutade det..
Det blev likadant när jag slog på tändningen igen, men ju kallare hojjen blev desto kortare tid fortsatte ljudet.
Ja, detta var inte lätt att beskriva, men ngn kanske har upplevt samma sak som kan relatera :D / Freddan

I och med att det blir kortare tid när den svalnar låter det som om det vore något med fläkten till kylningen.
Kanske något skit som fastnat i fläkten.
Eller så har lagrena gått i sig i fläkten.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är motorlampan släckt?

Som Universe säger kan det ju vara fläkten, men 10s verkar vara en kort tid och det borde även höras med motorn igång. Kommer ljudet från hojens nedre/högra sida skulle jag satsa på att Din EXBV (avgasventil) börjar kärva. Då kan denna tråd vara till hjälp:).

/R

...När jag igår stängde av hojjen så uppstod ett underligt ljud, nästan som ett sågande ljud, som fortsatte i ca 10 sek, sen slutade det..
Det blev likadant när jag slog på tändningen igen, men ju kallare hojjen blev desto kortare tid fortsatte ljudet...
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Är motorlampan släckt?

Som Universe säger kan det ju vara fläkten, men 10s verkar vara en kort tid och det borde även höras med motorn igång. Kommer ljudet från hojens nedre/högra sida skulle jag satsa på att Din EXBV (avgasventil) börjar kärva. Då kan denna tråd vara till hjälp:).

/R

nej idag var motor lampan tänd, så det är nog ventilen som kärvar...
som vanligt har vår guru talat, tack för länken, nu har jag lite och pyssla med :tummenupp

Hela vajjern som reglerar spjället hade gått av :huvet, så nu står man utan hojj till mitten av nästa vecka...., tur att det finns ngt som heter garanti :tummenupp
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
roffe_s is the shit :tummenupp

Om du byter cykel/märke måste du säga till så vi lärjungar kan följa dig ... jag kommer aldrig våga köpa något annat än likadan hoj som dig i alla fall :Bugar

(ja, det skulle vara om du köper kromsläde, men det kommer väl aldrig att hända)

Ja ... det är varmt! Ja ... jag har tråkigt på kontoret! Men snart får man ge sig ut :banana
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för den salvan, Du:Bugar:D

Jag har faktiskt fått pris på en ny 675 -10 idag. Röd. Och en vit RC8...

Mmm, glöm bara inte - svart, runt och klibbigt ska alltid vara nedåt:)

Till helgen blir det åka av på Fällfors, så det blir nog till att lägga på nya ostar i stället för någon härlig kvällstur i värmen. Över 40 HD-åkare anmälda till kurs på lördag, de Ni. För en gångs skull blir det nog inte min hoj som låter mest:näsblod

roffe_s is the shit :tummenupp

...Ja ... det är varmt! Ja ... jag har tråkigt på kontoret! Men snart får man ge sig ut :banana
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Nu har även jag köpt ett Zero Gravity glas från USA.
Passformen var bra, däremot var det lika roligt som att streaka genom ett fält med brännässlor när man skulle sätta dit skruvarna och dess gängor/plast-pluppar. Hålen var lite små kan man säga. Hur löste ni andra ägare det?

Anyways, leveransen tog ca 6 dagar från Kalifornien, USA och till min post.
Slutnotan vart ca 950kr, klarade både moms och frakt. På lådan stod det "motorcycle parts 10 dollar" :)

Det ÄR skillnad att köra motorväg i allt från tillåten hastighet och uppåt, så tycker det var ett bra köp, blev bekvämare och faktiskt snyggare också i mitt tycke.

Mitt nästa projekt blir nog något riktigt gubbigt, tänkte prova en gel-sadel. Någon som har en sån? Bortkastade pengar? Inte för att jag tycker den som är med från början är dålig eller ger träsmak men är det något vettigt att köpa? Tänkte mer att jag spenderar mycket tid på hojen, kanske kan bli nice om den blir ännu skönare att sitta på.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nu har även jag köpt ett Zero Gravity glas från USA.
Passformen var bra, däremot var det lika roligt som att streaka genom ett fält med brännässlor när man skulle sätta dit skruvarna och dess gängor/plast-pluppar. Hålen var lite små kan man säga. Hur löste ni andra ägare det?

Tycker mig känna lite skillnad av vinden som går mer "över mig" än "På mig/hjälmen) :tummenupp

Jag köpte också ZeroG men hålen funkade fint på min! Jag tycker det blev lättare att krypa ihop när man kör 91km/h eller 111km/h på svensk motorväg (jag tänjer på gränserna dag för dag) 240km/h på autobahn funkade också, som en sommaräng med surrande humlor bakom det något höjda glaset :tummenupp
 

AndersLunkan

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Daytona 675 SE -08
Nu har även jag köpt ett Zero Gravity glas från USA.
Passformen var bra, däremot var det lika roligt som att streaka genom ett fält med brännässlor när man skulle sätta dit skruvarna och dess gängor/plast-pluppar. Hålen var lite små kan man säga. Hur löste ni andra ägare det?

Anyways, leveransen tog ca 6 dagar från Kalifornien, USA och till min post.
Slutnotan vart ca 950kr, klarade både moms och frakt. På lådan stod det "motorcycle parts 10 dollar" :)

Det ÄR skillnad att köra motorväg i allt från tillåten hastighet och uppåt, så tycker det var ett bra köp, blev bekvämare och faktiskt snyggare också i mitt tycke.

Mitt nästa projekt blir nog något riktigt gubbigt, tänkte prova en gel-sadel. Någon som har en sån? Bortkastade pengar? Inte för att jag tycker den som är med från början är dålig eller ger träsmak men är det något vettigt att köpa? Tänkte mer att jag spenderar mycket tid på hojen, kanske kan bli nice om den blir ännu skönare att sitta på.

Jag köpte en Lowseat gelsadel från JohansMc. Jag ville komma ner mer i hojen.
Jag tycker det känns skillnad från org sadeln. Och den är minst lika bekväm.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Strul!

Skulle åka i morse, hojen starta fint men efter 10 sek börjar den gå ojämt och bluddra. Sen stanna den. Försöker starta och den tänder men går illa utan tomgång för att sen stanna igen. Och försöker jag flera gånger i rad startar den inte.

Soppa finns, inga lampor lyser.

Vad kan vara fel? Vatten på fel ställe?
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
:mad: Tråkigt... men du har garanti :tummenupp



Strul!

Skulle åka i morse, hojen starta fint men efter 10 sek börjar den gå ojämt och bluddra. Sen stanna den. Försöker starta och den tänder men går illa utan tomgång för att sen stanna igen. Och försöker jag flera gånger i rad startar den inte.

Soppa finns, inga lampor lyser.

Vad kan vara fel? Vatten på fel ställe?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top