Triumph Daytona 675-tråden!

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Glöm nu inte att ha huvudljuskontakten urkopplad och batteriladdare på innan du börjar leka med ECU:n.
Kan få trista konsekvenser om du laddar upp en mapp och spänningen fallerar mitt i...

Tack för tipset men jag har bara tänkt kolla felkoder och radera. Man kan alltså ladda olika mappar med kabeln? Behövs någon annan programvara än TuneEcu då?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tack för tipset men jag har bara tänkt kolla felkoder och radera. Man kan alltså ladda olika mappar med kabeln? Behövs någon annan programvara än TuneEcu då?

Japp, det kan man.
Nej, det är allt du behöver. Ja, och så en mapp förstås...finns att hämta på samma ställe som TuneEcu.
Läs manualen innan du gõr något. Aldrig hõrt någon misslyckas, men allt sker ju på egen risk.
 

JoeyMccoy

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
smörjgropen
Hoj
letar
Hello lads, letar Daytona 675 för fulla muggar. Tänkte fråga om ni vet någon som skall sälja cykel? prisidé kring 60-65 lakan.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Sök på blocket.
finns 7 stycken på blocket som kostar 67k eller mindre, årsmodellerna 06-08.
Kanske kan vara något för dig?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Märkte något märkligt igår på hojen.
När jag skulle parkera den hemma så kände jag att tanekn satt lite löst.
det gick liksom att vicka en aningen på tanken. Inte mycket men tillräckligt för att jag skulle reagera på det.
Har inte upplevt att dett gått att göra detta tidigare.
Tog loss sadeln och sruvade loss infästningen fram. Verkar som att den glappar i infästningen under sadeln.
Kan man byta gummit som sitter där för att göra den stabilare?
Sprinten plockades också ur och den ser helt normal ut.
Jag märkte också att gummit som sitter mellan tanken och ramen hade flyttat på sig lite. Justerade dessa så att tanken satt så stabilt som möjligt, även om det blev bättre så tycker jag inte det blev perfekt.
Är detta något att bry sig ok måste åtgärdas eller är det bara att köra vidare?
Om det ska åtgärdas vad ska jag då göra?

Mvh
Andreas
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Andreas - helt normalt! Det är därför gummit sitter där, jag funderade hela tiden jag ägde Trajjan om det var för att isolera vibrationer eller skärma av info från chassi till ben Triumph valde den designen? Men som sagt - bara att köra vidare:)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Andreas - helt normalt! Det är därför gummit sitter där, jag funderade hela tiden jag ägde Trajjan om det var för att isolera vibrationer eller skärma av info från chassi till ben Triumph valde den designen? Men som sagt - bara att köra vidare:)

Tack för infon.
Blev man lite lugnare...
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Finns det något enkelt sätt att justera upp tomgången? Vill få upp den lite på racehojen så att den blir snällare i nedväxlingarna. (Ja man kan lära sig att "blippa med gasen" men jag har fullt bry med allt annat) :)
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Har inget problem med tomgången, vill bara kunna skruva upp den så den ligger lite högre än original.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Tror inte det framgår varför jag vill ha högre tomgång...

För att det ska bli mindre risk för bakhjulsstuds när man växlar ner inför en kurva. Det går visserligen att sätta dit en slirkoppling så är problemet löst, men höjd tomgång ger ungefär samma resultat.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Hej alla, länge sedan jag var i tråden.
Efter städning i garaget hittade jag lite delar från mina 2 Daytonor som kanske intresserar någon här, Carbon paneler till kåpan tom -08 och en framskärm röd har suttit på en -09 men passar nog alla (ny, körde med carbon), rampuckar med fästen från Mattise, guldelox färgade, db-killer till Arrow-slipon och orginal skylthållare, inget går att använda på min Speed triple så finns det någon här, skicka PM annars blir det blocket.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Beställt Melottis skylthållare, nöjd som en speleman! ska bli sååå skönt att slippa köra omkring med originalplasten där bak :) (Tack Lotek för inspirationen :) )
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Enklast med TuneECU - Du ställer tomgången direkt i ECU. I Triumphs race-kit finns en manuell justering, om jag inte missminner mig fullständigt...:)

Tror inte det framgår varför jag vill ha högre tomgång...

För att det ska bli mindre risk för bakhjulsstuds när man växlar ner inför en kurva. Det går visserligen att sätta dit en slirkoppling så är problemet löst, men höjd tomgång ger ungefär samma resultat.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top