Triumph Daytona 955i - tråden

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kolla så avluftningen till tanken inte är igentäppt & har du nån liten plastgrej på slangen (cylinderformad) så släng den.
Hur höjde du tomgången?? Det är ju insprut höjer man inte med trajjas v.tyg som man kopplar in??? Annars så åk förbi nån som har ett & be dem dra in en ny mapp.
Om den går jätteryckigt på låga varv brukar det vara fukt i tändhattarna, fast det är mest på nyare modeller.
Hopp kanske hjälper nåt..
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Ingen som har en Orginalljuddämpare till salu till en Daytona 955NS -02?
Jag är ute efter en sådan till lite bandagar.

Edit: Det blev en KTM 690 till bandagarna i stället...
 
Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Några som ska till Britannia-rallyt i helgen?
 

Jabbekot

Jabbekot
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Oxie
Hoj
89:a GPZ900R A6 och en 95:a CBR1000F
Hey..
Jeg är 190 cm. Kommar jeg at sitta bra på en 955i? Jeg kör inte bana, utom bara motor- och landsväg...
 

seizer

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2009
Ort
ja
Hoj
Triumph Daytona 955i//såld ktm exc 400
Hey..
Jeg är 190 cm. Kommar jeg at sitta bra på en 955i? Jeg kör inte bana, utom bara motor- och landsväg...

Ända jag kan klaga på sitt ställningen är vinkeln i knävecket. Får ont där efter bara ett par mil. Jag är 187 cm lång.
 

seizer

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2009
Ort
ja
Hoj
Triumph Daytona 955i//såld ktm exc 400
Nån som vet vad Original drevningen är på en Daytona -02?
 

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Kolla så avluftningen till tanken inte är igentäppt & har du nån liten plastgrej på slangen (cylinderformad) så släng den.
Hur höjde du tomgången?? Det är ju insprut höjer man inte med trajjas v.tyg som man kopplar in??? Annars så åk förbi nån som har ett & be dem dra in en ny mapp.
Om den går jätteryckigt på låga varv brukar det vara fukt i tändhattarna, fast det är mest på nyare modeller.
Hopp kanske hjälper nåt..

Jäkligt sent svar här. Sorry.
Jag "höjder" inte tomgången direkt utan "spände" (justerade) gasvajern. Funkade ju självklart mi9ndre bra.
Slutade med att ajg tog in henne till Triumph center i Uppsala där den mappades om. Går nu som klockan.

Måste samtidigt passa på och ge en eloge till Triumph i Uppsala för grymt bra service och sjukt mycket bättre bemötande och även pris än vad som erbjöds i Länna
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Går magkåpa från en Speed Triple att slänga rakt på om jag skulle strippa min T595?
 

frol69

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2011
Ort
mariestad
Hoj
1997, triumph daytona
bränslenivå givare

Någon som vet eller var man kan få tag på vad det är för ohm på bränslenivå givarna som triumph använder sig av?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Någon som vet eller var man kan få tag på vad det är för ohm på bränslenivå givarna som triumph använder sig av?

Tyvärr så är det svårt. Jag har försökt mäta både trasiga som hela utan att få fram ett riktigt svar.
Det sitter en liten grafitgrå stav, ca 1 cm lång tändstickstjock, lödd på givaren, som inte leder när den ligger i bensin, men när den inte gör det sluter den kretsen till lampan. Då har man gjort av med ungefär 14 liter. (Mer på krokig väg när det skvalpar.)
Förbikoppla givaren, om bränslelampan lyser så är givaren trasig! Om inte, så är det något annat fel.
En ny givare kostar en tusing. Och det är surt men inte mycket att göra åt om man vill ha en fungerande givare.
Jag vet inte vad den lilla saken är som inte leder i bensin men gör det annars. Den har ingen märkning och jag har letat på nätet och kollat med Triumph och med mer elektriskt kunniga utan att hitta. Annars är det bara att löda dit en ny som rimligen borde kosta mindre än 1/10del av en komplett givare...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Precis som du säger så är din hastighetsmätare analog.
Så du har ingen hastighetsmätargivare (Sär skrivet på sidan du hänvisade till) utan en hastighetsmätardrivning som är mekanisk.
(Precis om på 50-talet för er som vill häckla och tycker ni är Modärna!)

Men du har ju en av historiens vackraste mätartavlor! :kär :kär
Enda anledningen jag kan se är att få rätt hastighet, för tyvärr visar H-mätaren för mycket, men jag störs inte av det...
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Precis som du säger så är din hastighetsmätare analog.
Så du har ingen hastighetsmätargivare (Sär skrivet på sidan du hänvisade till) utan en hastighetsmätardrivning som är mekanisk.
(Precis om på 50-talet för er som vill häckla och tycker ni är Modärna!)

Men du har ju en av historiens vackraste mätartavlor! :kär :kär
Enda anledningen jag kan se är att få rätt hastighet, för tyvärr visar H-mätaren för mycket, men jag störs inte av det...

Så jag får leta reda på en analog mätare eller en digital med analog anslutning?

Jo jag tycker också om original mätaren men jag bygger fighter och då blir den lite väl klumpig på styret ;)
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Fått på min nya styrkrona och styre nu! Ett problem bara, bromsslangen är för kort :huvet
Någon som vet vad jag ska ha för slang nu?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top