snajdarn
Snajdigast
Varför köpa när ja kan stjäla dina
Vart parkerar du
Ähh bara skojja, dom va skit snygga
Vill oxå ha
Har börjat fundera på om jag ska slänga på ett clip-on styre på triplen...
Har kört ganska många mil nu med originalstyret och för mig känns fortfarande inte körställningen bra för den typ av körning som jag gillar. Dvs smalare slingriga vägar med mycket aktiv körning... Buskörning i sta'n mm är ju hur lätt som helst men det är ju inte det jag är ute efter.
Kanske måste ge det än mer tid med nuvarande körställning, är nämligen van vid ett sportigare stuk samt en lättare cykel. Hade tidigare en liten suzuki sv650s som jag kunde hålla ett mycket bra tempo med på små favoritvägar... Svårare nu med S3an, ganska mycket svårare.
Trodde först att det bara var pga att S3an är "tyngre" men idag så provkörde jag en daytona 955i och vips så kändes det som att det flöt på bättre, lättare att styra med kroppstyngden och med bättre kurvhastighet... Ville inte trycka på alltför mycket med lånad hoj men i alla fall.
Vad tror ni S3-tomtar?
1. Fel i huvudet!? S3 är bästa hojen (som den är) för kurviga sommarvägar, ge det mer tid!
X. Clip-on är kalas, prova!
2. Du har köpt fel cykel pucko, byt till en "sporthoj".
Eller andra vettiga kommentarer eller erfarenheter?
ni verkar ha koll! vad är det för skillnad på motor och chassi uppdateringar mellan 00-04? har en 03:a som jag köpte6 dagar sedan.En kompis som åker Triple har inte heller det på sin 03. Hur menar du med kopiera över? Ladda in 10158 först, sen ladda din?
Och det funkar bra och ser inte bara coolt ut ? Funderar på att köpa ett par svarta med guld justeringsarm på.
Skulle hämtat min nya triple imorgon, men fick precis beskedet att de monterat helsystem,filter och stift som de skulle. Men tyvärr går hojen knappt att starta. Hojen är en 07:a men har tydligen en massa 08:a delar i sig
t.ex. tank av plåt och annan bränslepump. Triumph har tydligen ingen mapp för detta ännu. Finns fler som har samma problem och väntar på den nya mappen. Så jäkla svårt kan det ju inte vara att fixa fram..
Ville verkligen få hem den nu, innan midsommar.
Låter skumt. Det är 07rna som fått plåttank och ny ECU. Låter som skitsnack från deras sida. Jag köpte min (likadan som din tror jag...mattsvart LE) hos Triumph Center Stockholm...inga probs whatsoever.
Nytt på 08rna är Brembo ok och andra fälgar.
EDIT: Sverige fick in 3 sådana här LE hojar..enda skillnaden från andra 07r är färgen. Be dem ringa till Triumph Center Stockholm. Tommy kan säkert hjälpa dem över telefon. Min mappades om med Arrowsystemet.
http://www.triumphstockholm.se
Funkar kanon! Jag tycker dom är grymt mkt skönare än fabriksgreppen.
Det märks att det inte är några jönsar som sitter och gör dem...kvalitetskänslan är genomgående!
gaymode ON
Jag tog de med blå justeringsarm eftersom det matchade gaffelskruvarna.
Nu tänker du "Hey, guld matchar ju hela j-vla gaffelbenet!"....fiffigt tänkt..men icke...det är helt fel guldfärg sörru
gaymode OFF
Va finns det olika guld färg ? Trist guld matchar ju inte bara gaffelbenen uta kylarvingar, broms ok, Heel guards, styre och hajfena.
Heel guard och hajfena håller jag på och förhandlar om och mitt styra skall enligt uppgift nu "finnas i UK på riktigt". Det var tydligen på låtsas för en månad sen
Jag får väl köpa svarta med naturell justerarm och skicka med armarna med heelguards och hajfena. Går dom att ta loss ?
Nu är det klart. Triumph skickade över mappen till Johans mc och de la in den. Nu startar den och går som den ska. Nu är jag glad igen..
Men jag och en kompis köpte en varsin, han en vit med plasttank och jag en svart med plåttank Bägge är årsmodell -07. Konstigt det här.
Ett säkert tecken på att man fått den nya är att den låter som att den skickar ett fax några sekunder efter att man stängt av motorn
Äntligen ! - Först var jag och hämtade mitt guld styre och sen dom sista svarta och guld anodiserade skruvarna jag beställt. Så nästa vecka blir det meckning.
Glad midsommar alla S3 tokar, , , och
Även jag fick mitt styre idag, skönt o köra med men ja e besviken på färgen..
Det är nämligen inte samma guldfärg som gaffeln har, o det tycker ja det borde va när styret kommer från triumph själva, eller har ja fel??
Men sen e ju jag jävligt petig!
Fick min nya triple i torsdags. Har strippat av den lite och monterat ett annat lyse.
Vackert!!! Vad är det för framlyse??
Psst...du kanske skall sudda reg.numrena på de andra hojjarna på bilden
Finns så j-vla många klåfingriga puckon....
Tack för tipset! Tänkte inte på att sudda plåtarna.
Lyset är köpt på bikeshop.
Nån som vet vart man köper ett universalskyltfäste med plats för blinkers?
Bikersneed har ett men det är en leveranstid på 20 arb.dagar.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|