Vi blev ju ett par S3 på onsdagen iaf! Kanondag!! Nu har jag blodad tand på banåka...
Jag har problem med min S3 -06. När man drar på gas snabbt så dör den. Väldigt irriterande tex vid rödljus. Det går bra om man varvar upp den lite långsammare men vrider man på för snabbt så...nä. Dessutom går den ryckigt och ojämnt, speciellt kring 4000 varv. Allt är original. Servad enligt bok och har gått 1300 mil. Någon som har en idé om vad man ska titta efter?
Jag har problem med min S3 -06. När man drar på gas snabbt så dör den. Väldigt irriterande tex vid rödljus. Det går bra om man varvar upp den lite långsammare men vrider man på för snabbt så...nä. Dessutom går den ryckigt och ojämnt, speciellt kring 4000 varv. Allt är original. Servad enligt bok och har gått 1300 mil. Någon som har en idé om vad man ska titta efter?
På motorbolaget i linköping sa man att stiftbyte normalt sätt inte ingick i 1000milaservicen men de byter ändå pga vatten/rostproblemen. Något av stiften brukar kunna rosta fast(!) med om man har otur.
Har för mig detsamma men min bytte dom på förra månaden på just 1000 mila
servicen, var allmänt bluddrig på lågvarv innan.
Har lite funderingar ang. det här med depåstöd. Tänkte inhandla mig ett par men undrar om det måste vara en speciell modell för att passa speedyn?
Herrarna i S3-Stockholmsforumet har säkert koll! Det borde finnas adaptrar till enkelsvingsstöden som passar s3an med.
Jag hade tur och fick tag i ett "original"-triumph depåstöd när johans mc sålde ut sina begagnade. Jag kollade nu men de verkar inte ha kvar några orignalstöd alls till s3.
Tänkte pröva få 2x halvljus men när jag kollar på det där artikelnr så är det ett 5-stifts relä. Ska det inte vara ett 4-stifts relä? (40-ED005) Någon som vet?
Ok, tack för hjälpen. Får slänga ut en fråga där.
Se till bara att du får ett stöd med diameter avsedd för Speedyns axelhål, den kommer annars stå ostadigt. När man köper lyften så brukar de ha olika "tappar" för att passa hojarna...
Köpte mina stöd här: http://www.checkray.se/motor/depa/depa.htm
Se till bara att du får ett stöd med diameter avsedd för Speedyns axelhål, den kommer annars stå ostadigt. När man köper lyften så brukar de ha olika "tappar" för att passa hojarna...
Köpte mina stöd här: http://www.checkray.se/motor/depa/depa.htm
Ah ok, tackar. Får kolla in oringen på hanen då och se.Ingen oring i honan. Mär oringen å köp ett gäng. Dyra i orginalhandeln. Brukar va lätt att göra sönder om man inte "smörjer"dom med lite saliv. Viktigt åxå att låsklipset i honan vekligen är i "upplåst" läge. Det skär sönder oringen annars.
Servar du också i Linköping? ( såg i profilen att du bor i Östergötland )
Stiften kanske inte byts vid 1000mila på andra ställen i landet om man inte ber extra om det?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |