Triumph Speed Triple-tråden.

S.O

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
cbr1000rr, Versys 650
Jag har problem med min S3 -06. När man drar på gas snabbt så dör den. Väldigt irriterande tex vid rödljus. Det går bra om man varvar upp den lite långsammare men vrider man på för snabbt så...nä. Dessutom går den ryckigt och ojämnt, speciellt kring 4000 varv. Allt är original. Servad enligt bok och har gått 1300 mil. Någon som har en idé om vad man ska titta efter? :huvet

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Jag har problem med min S3 -06. När man drar på gas snabbt så dör den. Väldigt irriterande tex vid rödljus. Det går bra om man varvar upp den lite långsammare men vrider man på för snabbt så...nä. Dessutom går den ryckigt och ojämnt, speciellt kring 4000 varv. Allt är original. Servad enligt bok och har gått 1300 mil. Någon som har en idé om vad man ska titta efter? :huvet

Byt tändstift, välkänd sjuka på dessa att det lägger sig vatten runt dom o dom börjar rosta, ger dom symptomen du beskriver.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

På motorbolaget i linköping sa man att stiftbyte normalt sätt inte ingick i 1000milaservicen men de byter ändå pga vatten/rostproblemen. Något av stiften brukar kunna rosta fast(!) med om man har otur.

Är det inte några nipplar (anslutningar) man måste vara försiktig med när man tar bort tanken? Har för mig att jag läst det i tidigare trådinlägg? Eller var det på de tidigare modellerna?

mvh Johan

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
På motorbolaget i linköping sa man att stiftbyte normalt sätt inte ingick i 1000milaservicen men de byter ändå pga vatten/rostproblemen. Något av stiften brukar kunna rosta fast(!) med om man har otur.

Har för mig detsamma men min bytte dom på förra månaden på just 1000 mila
servicen, var allmänt bluddrig på lågvarv innan.

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Har lite funderingar ang. det här med depåstöd. Tänkte inhandla mig ett par men undrar om det måste vara en speciell modell för att passa speedyn? :va

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Har lite funderingar ang. det här med depåstöd. Tänkte inhandla mig ett par men undrar om det måste vara en speciell modell för att passa speedyn? :va

Herrarna i S3-Stockholmsforumet har säkert koll! Det borde finnas adaptrar till enkelsvingsstöden som passar s3an med.

Jag hade tur och fick tag i ett "original"-triumph depåstöd när johans mc sålde ut sina begagnade. Jag kollade nu men de verkar inte ha kvar några orignalstöd alls till s3.

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Herrarna i S3-Stockholmsforumet har säkert koll! Det borde finnas adaptrar till enkelsvingsstöden som passar s3an med.

Jag hade tur och fick tag i ett "original"-triumph depåstöd när johans mc sålde ut sina begagnade. Jag kollade nu men de verkar inte ha kvar några orignalstöd alls till s3.

Ok, tack för hjälpen. :tummenupp Får slänga ut en fråga där.

Öla1

Nu på 3 + 1 cylindrar
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Speed Triple -02, XT 600E -91
Tänkte pröva få 2x halvljus men när jag kollar på det där artikelnr så är det ett 5-stifts relä. Ska det inte vara ett 4-stifts relä? (40-ED005) Någon som vet?

Du kanske har löst det vid det här laget, men for the record:
Feltemas enkelrelä, slutande, art.42-301 funkar alldeles utmärkt. Kostar 24,90:-. Skaffa två så får du 2 x helljus också :)
Nu har jag iofs en -02, men ser ingen logisk anledning till varför de skulle bytt.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Bränslekopplingar

Är det någon som vet om det sitter någon packning/o-ring i den del av bränslekopplingen som sitter i tanken (honan)? Går det i så fall att byta denna eller är det bara att byta hela kopplingen?

Hanarna är bytt till metall men honorna är plastkopplingarna som satt original. Jag tror att den nedre fick sig en törn häromdagen då jag satte tillbaka tanken, alternativt var jag lite hårdhänt och råkade trycka den lite snett, för nu så sipprar det ut bensin för minsta lilla beröring på kopplingen/bränsleslangen.

Det kan iofs vara o-ringen på hanen som tog stryk, ska plocka av tanken igen och titta när tid finnes. Det vore dock trevligt att ha nya tätningar att sätta dit på en gång då om det går.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Ingen oring i honan. Mär oringen å köp ett gäng. Dyra i orginalhandeln. Brukar va lätt att göra sönder om man inte "smörjer"dom med lite saliv. Viktigt åxå att låsklipset i honan vekligen är i "upplåst" läge. Det skär sönder oringen annars.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ingen oring i honan. Mär oringen å köp ett gäng. Dyra i orginalhandeln. Brukar va lätt att göra sönder om man inte "smörjer"dom med lite saliv. Viktigt åxå att låsklipset i honan vekligen är i "upplåst" läge. Det skär sönder oringen annars.
Ah ok, tackar. Får kolla in oringen på hanen då och se.

Jag har även tillgång till "täta" hanar, dvs sådana man kan sätta dit när man tar av tanken om automatikstängningen i honan inte är helt tät. Ska testa med en sån och se om det håller tätt då, bara för att se så det inte är slut med honan.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Servar du också i Linköping? ( såg i profilen att du bor i Östergötland )

Stiften kanske inte byts vid 1000mila på andra ställen i landet om man inte ber extra om det? :va

Japp, servar i LKPG oxå, jobabr där så det blir ju smidigast. Stiften bytte dom
utan att jag bad om det.

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Aj då... Någon här ifrån?

09jul737.jpg

09jul738.jpg

Källa: http://www.wighsnews.se

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Känner ej igen Triplen. Har helt missat denna klotning. Hoppas det gick bra för föraren. Det stod inget i lokala blaskan heller.

Det var Mc träff i Falun i helgen, kan ha varit någon som ej kommer från stan.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0